יו"ר הליכוד בנימין נתניהו התייחס היום (שני) לקריאות במפלגתו לפטר את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה במידה ונתניהו יחזור לשלטון, ואמר כי "הליכוד היא נבחרת מצוינת, אבל יש לנבחרת הזאת קפטן. אני לא הולך לפטר אף אחד".
בוועידה של אתר החדשות החרדי "כיכר השבת", אמר נתניהו על מערכת המשפט כי היא "זקוקה לתיקונים, כל אחד מבין את זה", אך באותה נשימה ציין כי "את התיקון צריך לעשות בלי להרוס או לעלות עם D9, ובלי לפטר על ימין ועל שמאל". הוא סיכם את דבריו ואמר כי "בסוף המדיניות תיקבע באופן מסודר, ולא בצורה שרירותית. אבקש להקים מסגרת שתבחן את הדברים בצורה אחראית ושקולה".
1 צפייה בגלריה
ועידת המשפט ה-11
ועידת המשפט ה-11
חברי כנסת בליכוד קראו לפטר אותה. בהרב-מיארה
(צילום: מוטי קמחי)
רק אתמול, אמר ח"כ ניר ברקת מהליכוד כי הוא חושב שנתניהו יפטר את היועמ"שית אם יחזור לשלטון. בריאיון ל-ynet radio בשבוע שעבר, אמר ברקת כי "אם נחזור לשלטון, נפריד בין התפקיד של היועמ"ש לפרקליטות. הייעוץ המשפטי כשמו כן הוא, חייב להיות משרת אמון של הציבור, של רה"מ, של השר או של ראש העיר. אני רוצה שנבחר ציבור יוכל לקחת לצידו את מי שהוא חושב שמתאים, כמו בצרפת ובגרמניה".
לפני כחודשיים, התעוררה סערה במערכת הפוליטית סביב חוות דעת של משרד הביטחון שהוגשה לבהרב-מיארה, ולפיה "ניתן לאפשר להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות". בתגובה לחוות הדעת, חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד איים בציוץ בטוויטר: "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר- המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה וכלפי מעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת. לכן, במידה ותפעל כך, היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון". עם זאת, לבסוף היועמ"שית אישרה לשר הביטחון בני גנץ למנות רמטכ"ל, והוא בחר לתפקיד את סגן הרמטכ"ל אלוף הרצי הלוי.
על הציוץ של קיש הגיבה לא אחרת מאשר מפלגת יש עתיד, שרשמה: "אז זהו, שלא תחזרו לשלטון", ואילו שר המשפטים גדעון סער בחר להגיב במילה אחת: "גנגסטריזם". קיש הגיב לסער בחזרה: "ברור, לכם הכול מותר". גם חבר הכנסת שלמה קרעי הצטרף לקלחת וכתב בטוויטר על היועמ"שית: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. זה יקרה בקרוב בעזרת השם".