הסערה שהתעוררה הבוקר (שלישי) בתיכון בליך ברמת גן בעקבות הגעתו של חבר הכנסת איתמר בן גביר רק חיזקה את דעתה של המנהלת, הילה רומש, על כך שהזמינה אותו למוסד החינוכי.
היא התעקשה כי התלמידים שצעקו בשערי בית הספר את הקריאה הגזענית "שיישרף לכם הכפר" יטופלו ברמה החינוכית - אך אמרה כי היה צריך "לטפל" גם במפגינים שקראו מבחוץ לאותם תלמידים נאצים. "הגיע אליי תלמיד רועד, זה חצה את הגבול", טענה.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר
איתמר בן גביר
נשאל שאלות קשות על ידי התלמידים. בן גביר בתיכון בליך, אתמול
(צילום: אבי חי)
2 צפייה בגלריה
תלמידים בבית הספר מפגינים נגד הגעתו של חבר כנסת בן גביר
תלמידים בבית הספר מפגינים נגד הגעתו של חבר כנסת בן גביר
מפגינים נגד הגעת בן גביר
"אחרי שהייתי באולם ושמעתי את שאלות התלמידים והתלמידות, אני עוד יותר מחוזקת בעמדתי שהוא היה היה צריך להגיע, ולא רק הוא", אמרה. "כל מי שעבר את ועדת הבחירות ואת בג"ץ - התלמידים צריכים לשמוע אותו", אמרה.
רומש טוענת כי במהלך היום קיבלה "תגובות מאוד מפרגנות" על הזמנתו של בן גביר, ואמרה כי "לצערי, הרבה פעמים בשיעורי חינוך עולות סוגיות כמו הסכסוך הישראלי פלסטיני ויש תלמידים שמאבדים את זה. הם לא צריכים את איתמר בן גביר בשביל זה. יש להם הרבה הערות והתפקיד שלנו להעמיד אותם במקום ואנחנו עושים ונעשה את זה".
בתוך כך, ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) אמר בריאיון ל-ynet radio כי "בן גביר הוא אדם אלים מסוכן בעל עמדות גזעניות. הוא תומך טרור מורשע ומסית נגד כל מי שלא נראה כמוהו וחושב כמוהו".
להב-הרצנו אמר לדודו ארז ויואב רבינוביץ כי "הסיבה שהוא חבר כנסת שיכול להיכנס לבית ספר, היא שנתניהו הכשיר אותו. והוא עשה זאת כי הוא חשוד בפלילים וצריך להגיע ל-61. זה ייזכר לו לדיראון עולם. מדובר באדם מאוד מסוכן - תארו לעצמכם אילו ערכים השר לביטחון הפנים בן גביר יקדם בכהונתו".
לדבריו, "אם גוש נתניהו-בן גביר יגיע ל-61 - בית המשפט העליון יירמס. הראשונה שתהיה על הכוונת של החבורה המסוכנת הזו היא הקהילה הגאה, שאני אחד מנציגיה בכנסת, אבל אחרי שיסיימו איתנו הם יעברו לזכויות נשים ולרדיפת מיעוטים".