לקראת הבחירות שייערכו מחר (שלישי), יו"ר חד"ש-תע"ל ח"כ איימן עודה מצנן את האפשרות שרשימתו תמליץ על יאיר לפיד לראשות הממשלה לאחר הבחירות. בריאיון באולפן ynet הוא נשאל על התרחיש הזה, והשיב כי "לפי כל ההתנהלות, לא מגיע להם". עם זאת, עודה ציין כי "יש לנו את הדרישות שלנו" להמלצה על מועמד.
עודה פירט את רשימת הדרישות, אותן הגדיר כ"מאוד ברורות ומאוד צנועות". לדבריו, "אנחנו דורשים לבטל את חוק הלאום ואת חוק קמיניץ, לבטל את הריסת הבתים, למגר את הפשיעה בקרבנו, ולנהל משא ומתן אמיתי עם הפלסטינים למען סיום הכיבוש כמו שהיה אצל אולמרט בשנת 2008".
2 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
"לו הנשק היה מופנה נגד ביטחון המדינה או נגד הצבא, היו משאירים אותו באזורים שלנו?". עודה
(צילום: מוטי קמחי)
חוץ מ"גוש השינוי", לעודה היה הרבה מה להגיד גם על חבר בולט בגוש נתניהו - יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר. כשנשאל האם התרחיש שבו בן גביר הופך לשר לביטחון הפנים זה תרחיש בלהות, אמר עודה כי "הוא רוצה לגרור אותנו למלחמת דת".
כולנו צמאים שהאלימות בחברה הערבית תיפסק. אולי בן גביר יעשה סדר? "האלימות בקרב האוכלוסיה הערבית היא תוצאה של תוצאה מכוונת. משנת 1948 עד שנת 2000 היינו 4.9% מקורבנות הרצח במדינת ישראל - עכשיו אנחנו 67%. בירדן יש תשעה הרוגים לכל מיליון אנשים, ובגדה המערבית ובעזה יש 10 הרוגים לכל מיליון. דווקא בקרב האזרחים הערבים בתוך מדינת ישראל - 85 הרוגים לכל מיליון אנשים. לו הנשק הזה היה מופנה נגד ביטחון המדינה או נגד הצבא, היו משאירים אותו באזורים שלנו?".
תיתנו עכשיו אור ירוק עכשיו להיכנס ליישובים? "כשערבי הורג יהודי מבקשים ממני אור ירוק? המשטרה צריכה לעשות את מה שהיא צריכה לעשות, נקודה".

"כסיף מתיר את דמם של חצי מיליון מתיישבים"

בריאיון התייחס יו"ר חד"ש-תע"ל גם לדבריה של חברת רשימתו ח"כ עאידה תומא סלימאן, שפרסמה בפייסבוק פוסט תמיכה בחמשת פעילי חוליית הטרור "גוב האריות" שנהרגו בשבוע שעבר בחילופי אש עם כוחות הביטחון בשכם. "שכם נפרדת מהשהידים שלה, היום העם שלנו הפלסטיני נפרד מהשהידים שלו", כתבה תומא סלימאן, והוסיפה תמונות של ההמונים שהגיעו להלוויית המחבלים. "ככל שהכיבוש מסלים את פשעיו, ההתנגדות מסלימה - זה שיעור בסיסי בהיסטוריה של העמים".
2 צפייה בגלריה
הפוסט שפרסמה ח"כ עאידה תומא סלימאן
הפוסט שפרסמה ח"כ עאידה תומא סלימאן
"ככל שהכיבוש מסלים את פשעיו, ההתנגדות מסלימה". הפוסט של תומא סלימאן
(מתוך פייסבוק)
על כך אמר עודה כי "אני מתנגד לכל פגיעה באזרחים, בין אם זה יהודים ובין אם זה פלסטינים, אבל הכיבוש הוא שורש כל רע. אני בעד מאבק נגד הכיבוש הארור". הוא הוסיף כי "צריך להתבייש שכובשים עם אחר. מי שלא מתבייש בזה, הוא לא אנושי".
תומא סלימאן היא לא החברה היחידה בחד"ש-תע"ל שהביעה יחס שאינו חד-משמעי ל"גוב האריות". ח"כ עופר כסיף נשאל הבוקר בריאיון ב-ynet radio אם המאבק של חוליית הטרור הוא לגיטימי מבחינתו, והשיב כי "אני מעדיף מאבק לא אלים, אבל המאבק נגד כוחות צבאיים הוא מאבק לגיטימי לפי החוק הבינלאומי".

כסיף התייחס גם לרצח של רונן חנניה בפיגוע הירי בקריית ארבע במוצאי שבת, ואמר כי "צריך להבין שהכיבוש הוא אחראי להתנגדות. יום-יום שעה-שעה יש פוגרומים של מתנחלים נגד פלסטינים, אז האחריות היא עליהם". כסיף אף טען כי הפיגוע הוא לא טרור, ואמר על חנניה עצמו: "אל תציגו אותו כאיש תמים. אלה שגרים כקוץ בגרון הם לא בגדר אזרחים חפים מפשע".
רבים במערכת הפוליטית הגיבו היום לדבריו של כסיף. יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' המתגורר בהתנחלות קדומים, אמר כי "עופר כסיף מתיר את דמם שלי, של אשתי וילדיי, ושל עוד חצי מיליון מתיישבים. עם תומכי טרור כאלה לא מקימים ממשלה". מהמחנה הממלכתי נמסר כי "לא מתקבל על הדעת שנבחר ציבור בישראל תומך במחבלים ומעודד אותם להמשיך ולשפוך את דמם של אזרחים ישראלים. עופר כסיף מוכיח פעם אחר פעם שלא ניתן לשלב את הרשימה המשותפת בממשלה ושלא ניתן להישען עליה".