ארבעה ימים לסגירת הרשימות לבחירות לכנסת - לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית), ועינבר יחזקאלי (המחנה הממלכתי) - שתי מצטרפות חדשות למפלגות, סיפרו הבוקר (ראשון) בריאיון לאולפן ynet על הכניסה לפוליטיקה הישראלית: "החברה שלנו מורכבת, אבל איתה צריך להתמודד ולנצח".
יחזקאלי, מקום 17 ברשימה המאוחדת, סיפרה כי היה לה נוח יותר להשפיע מאחורי הקלעים: "אני די ביישנית ופחות דחוף לי להיות מוכרת. היה לי הרבה יותר חשוב להצליח לקדם מהלכים משמעותיים". היא סיפרה כי לפני הצטרפותה עסקה בקידום זכויות של נשים מוחלשות ובצמצום פערים: "אני ירושלמית וגדלתי בתוך חברה מורכבת, שמורכבת מחילונים, דתיים, חרדים וערבים, ועם המציאות הזאת צריך להתמודד ואיתה לנצח".
1 צפייה בגלריה
ענבר יחזקאלי, לימור הר מלך
ענבר יחזקאלי, לימור הר מלך
"רוצות לקדם מהלכים משמעותיים". יחזקאלי והר-מלך
(צילום: אלעד מלכה, רעות קורנברג)
היא סבורה שחסרה כרגע מנהיגות בפוליטיקה הישראלית: "לא חסרים אנשים ששמים את עצמם בפרונט, זה יש בכל המפלגות. חסרים אנשים שיודעים לעשות חיבורים ויכולים לתפוס את ההנהגה".
הר-מלך, תושבת שבי שומרון ואם לעשרה ילדים, תוצב במקום השישי ברשימת עוצמה יהודית ובמקום ה-12 ברשימה המאוחדות עם הציונות הדתית. "אנשים אומרים לי 'איך את עושה את זה עם עשרה ילדים?'. מבחינתי זה חלק מהבשורה, לבוא ולבטוח ביכולת שלנו, כאימהות. זאת עוצמה נשית", סיפרה.
היא הייתה מראשוני הגרעין הדתי בחומש, שם התגוררה עם בעלה שלום (שולי) הר-מלך ז"ל - שנרצח בשנת 2003, בפיגוע שבו כאמור היא עצמה נפצעה. כמה שעות לאחר הרצח, היא ילדה את בתם, כשהיא בחודש השביעי להריונה. "לכל אחד יש את הרגע שהוא ה'מנוע' שלו בחיים, מבחינתי זה היה הרגע הזה. הלילה הזה ממשיך להכות בי פעם אחר פעם", אמרה הר-מלך.