על רקע קריאתו של הרב חיים דרוקמן ש"לא להצביע למפלגות שלא עוברות בוודאות את אחוז החסימה", השר לשירותי דת לשעבר, ח"כ מתן כהנא (המחנה הממלכתי) אמר היום (רביעי) בריאיון ליואב רבינוביץ ומיה דגן ב-ynet radio כי "זה לא מטריד אותי. אני לא חושב שהרב דרוקמן תמך אי פעם במפלגה שבה רצתי, למרות שבעבר תמך בפעולותי בנושא הגיור".
בנוסף לקריאתו של הרב דרוקמן להצביע רק למפלגות שיעברו בוודאות את אחוז החסימה, זקן רבני הציונות הדתית גם הביע את תמיכתו במפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'. על כך אמר כהנא כי "אנחנו מייצגים ציבורים שונים. סמוטריץ' בחר לייצג קו מאוד חרד"לי ומתבדל, שנקרא ציונות דתית. אני חושב שהבית של הציונות הדתית הממלכתית הוא מפלגתי, המחנה הממלכתי".
4 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
מתן כהנא
(צילום: מיכל פתאל)
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'
כהנא: "סמוטריץ' מייצג ציונות דתית לא-ממלכתית". יו"ר הציונות הדתית ואיתמר בן גביר
(צילום: בראל אפרים)
- בציונות הדתית מקדמים שינויים משמעותיים במערכת המשפט, אם זה חוק צרפתי, פסקת התגברות וצמצום זכות העמידה - מדובר בנושאים שבהם תמכת עד לאחרונה והובלת אותם. "באופן שבו המפלגה הזו פועלת ומדברת, הם לא באים לתקן את מערכת המשפט, הם באים להרוס אותה. אני למשל תמיד אמרתי שפסק דין של בג"ץ צריך לקיים - זה לא דבר שהם אומרים. אבל בהחלט יש לא מעט דברים שצריך לתקן במערכת המשפט, בין אם זה בעליון, בפסקת ההתבגרות, ובאופן שבו בוחרים שופטים. אלו העמדות שלי והן לא השתנו. בכל מקרה, אני מאמין שנהיה בקואליציה ולא נצטרך להתמודד עם הבעיה הזו. כרגע חשובה האחדות, במערכת הבחירות החמישית בפחות מארבע שנים. זו אחדות שאנחנו מסוגלים להוביל".
- אז לשיטתך, רק בני גנץ יוכל להרכיב ממשלה? "הוא לא היחיד. אם בנימין נתניהו יקבל 61 מנדטים הוא יוכל להרכיב ממשלה, אבל עובדתית הוא נכשל בכך כבר ארבע פעמים, והוא בדרך לפעם החמישית. אני חושב שהממשלה האחרונה הייתה ממשלה טובה, ולכן הפעם ננסה לבנות אותה מחדש על אדנים יותר רחבים, כמו למשל לשתף את החרדים. אנחנו רוצים שגם הליכוד יהיה חלק מהממשלה הבאה, אך נתניהו הוכיח שהוא פועל נגד האינטרסים של מדינת ישראל. גם כשגנץ נתן לו צ'אנס במועד ג', הוא פעל מהשנייה הראשונה כדי להפיל את הממשלה ולקעקע את היסודות שלה".
4 צפייה בגלריה
חתימה על ממשלת אחדות
חתימה על ממשלת אחדות
כהנא: "נתניהו קעקע את ממשלתו עם גנץ מהרגע הראשון". החתימה על ממשלת אחדות, ארכיון
ח"כ כהנא התייחס גם לתגובתו להצהרתו של סמוטריץ', שאמר שכשר ביטחון "אמנה המון אלופים ותתי אלופים דתיים". כהנא עקץ אז את סמוטריץ' ואמר כי אם לא היה מתחמק משירות צבאי, היה מגלה ש"גם החילונים וגם השמאלנים הם לוחמים ומפקדים מעולים שחותרים לניצחון ויש להם כבוד לאומי". הערב אמר כהנא: "אין אפליה בין קצינים דתיים לחילונים. זה חרטוט מחורטט, אני אומר את זה כאלוף משנה בחיל האוויר".
- גם נפתלי בנט התבטא בצורה דומה כשהיה שר החינוך, ואמר "שאלתם את עצמכם איך זה שאין אף אלוף דתי?" "אני לא הדובר של בנט ואני לא צריך להצדיק כל אמירה שלו. הצבא הוא מקום שוויוני באופן מוחלט, שבוחן את האנשים לפי מידת התאמתם לתפקיד. כל הרעיון של לספור כיפות הוא לא הגיוני בעיניי. כאשר לא נבחרתי לתפקיד מסוים, לרגע לא חשבתי שזה עניין של כיפה או לא כיפה".
4 צפייה בגלריה
היערכות מג"ב לראש השנה במרכז
היערכות מג"ב לראש השנה במרכז
כהנא: "אני מסכים עם התוכנית להכפיל את כמות השוטרים - אך הכסף יבוא על חשבון משהו אחר". שוטרים בתקופת החגים האחרונה
(צילום: דוברות מג"ב)
- אולי אתה ממלכתי מדי. "אני ממלכתי וזה לא מדי. האמירות שיתעדפו קצינים בגלל רקע דתי הן פשוט מזעזעות ומזוויעות, וגם פוגעניות כלפי החברים החילונים והשמאלנים שלנו שהם מפקדים מעולים, ועושים עבודה מדהימה בתור מפקדים. היהדות שלהם לא מוטלת בספק. יש להם לב יהודי. כך גם החיילים הדרוזים. ההתבטאויות האלה הן הבלים, ורק מישהו שלא היה קרבי יכול להגיד את זה".
- בעניין אחרון, מה אתה חושב על תוכניתו של גדי אייזנקוט להכפיל את כמות השוטרים? זה מהלך שיעלה המון כסף - ואתה בכלל בעד הקטנת ההוצאה הציבורית. "השאלה היא על מה מוציאים את התקציב הציבורי, ואנחנו יודעים שביטחון אישי זה הבסיס של הבסיס. ברור לחלוטין שצריך לחזק מאוד את המשטרה, אם לא יהיו משילות וביטחון אישי וביטחון לאזרחים אז אין עם מה להתקדם. נמצא תקציבים לדבר הזה כי זה מאוד מאוד חשוב, אך אין ספק שזה יבוא על חשבון משהו אחר".