המוקד המרכזי של הקרבות על התיקים בדרך להקמת הממשלה צפוי בליכוד, אבל גם במפלגה השנייה בגודלה בקואליציה הצפויה - שכנראה תתפצל לגורמים בקרוב - רוצים כמה וכמה תיקים, חלקם אף מרכזיים.
היום (ראשון) יחלו הצוותים של הליכוד והציונות הדתית לדון במשא ומתן הקואליציוני וברשימת הדרישות. איתמר בן גביר ועוצמה יהודית יחלו את השיחות ביום שני, לאחר שבן גביר ישוב מחופשה באילת. על פי ההערכות, המפתח יהיה שר לכל 2.5 עד 3 מנדטים. לציונות הדתית, בראשה עומד סמוטריץ', שבעה חברי כנסת. לעוצמה יהודית שישה, והחבר הנוסף ברשימה הוא אבי מעוז, נציג נעם המתנגדת למתן זכויות ללהט"ב.
מפלגה אחרת שתהיה חברה בקואליציה הצפויה, דגל התורה המהווה ביחד עם אגודת ישראל את יהדות התורה, דווקא לא מתכוונת לשבת בשולחן הממשלה. בהודעה מטעמה נאמר כי "ההחלטה האידאולוגית בעניין אי לקיחת תפקידי שרים בממשלה עומדת בעינה. חברי הכנסת של התנועה יכהנו בתפקידים בכירים אחרים, יו"ר ועדות וסגני שרים, ויילחמו בכל כוחם בנושא מצוקת הדיור, נושא החינוך ובנושאים נוספים העומדים על סדר יומה של היהדות החרדית". המשמעות היא שמשה גפני, זקן חברי הכנסת, יחזור לשמש כיו"ר ועדת כספים, תפקיד שבו כיהן במשך קרוב לעשר שנים. יו"ר אגודת ישראל, יצחק גולדקנופף, צפוי לשמש כשר השיכון.

יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' מכוון לאחד משני התיקים הבכירים - אוצר או ביטחון. המתמודדים הנוספים על תיק האוצר הוא ישראל כץ, שדרש זאת מפורשות, וכן אלי כהן וניר ברקת. לתפקיד שר הביטחון מועמדים גם יואב גלנט ואבי דיכטר. בציונות הדתית רוצים לקבל גם את תיק המשפטים ולייעד אותו לח"כ שמחה רוטמן - אבל גם דוד אמסלם, יריב לוין ואמיר אוחנה לוטשים עיניים לתיק, ולכן ייתכן שרוטמן יסתפק כתחליף בוועדת החוקה.
מלבד זאת, בציונות הדתית מעוניינים בתיק החינוך שייתכן וייועד לאופיר סופר, וכן במשרד ההתיישבות וירושלים, שנמצא כעת תחת משרד ראש הממשלה ואולי בו תוצב ח"כ אורית סטרוק. בנוסף, בציונות הדתית רוצים לקבל גם את ראשות ועדת הבריאות ולייעד אותה לחברת הכנסת מיכל וולדיגר.
בגזרת עוצמה יהודית, היעד המרכזי הוא כמובן תיק ביטחון הפנים עם סמכויות נרחבות, לאיתמר בן גביר. הוא ידרוש תוספת של 6 מיליארד שקלים לתקציב המשרד - שתיועד בין היתר להעלאת שכר השוטרים עד דרגת רפ"ק בכ-3,000 עד 4,000 שקלים, להוספת תחנות משטרה ולפיתוח טכנולוגיות. בן גביר גם ירצה סמכויות רחבות ולא רק "למנות ניצבים ומפכ"ל". בסביבתו אמרו שידרוש לשנות את הוראות הפתיחה באש במשטרה נגד מיידי בקבוקי תבערה: "עד עכשיו חיכו שהמחבל יזרוק את הבקבוק ואז ירו. זה הולך להשתנות".

לצד זאת יבקשו בעוצמה יהודית לקבל שני תיקים נוספים - האחד ליצחק וסרלאוף, מנכ"ל עוצמה יהודית שבגיל 30 צפוי להיות השני הכי צעיר בממשלות ישראל, אחרי אריה דרעי שהתמנה לתפקיד בגיל 30. את התיק השני הם יבקשו לתא"ל במיל' צביקה פוגל או לעמיחי אליהו - שניים מהח"כים החדשים.
בן גביר, השוהה באילת, נמצא בקשר רציף עם אנשי נתניהו ואף דיבר עם יו"ר הליכוד במהלך סוף השבוע. הוא צפוי כאמור להצטרף למשא ומתן ביום שני. עדות להתחממות היחסים בין בני הזוג נתניהו לבני הזוג בן גביר היא הברכה שהעבירה רעייתו של בן גביר, איילה, בה כתבה: "מזל טוב שרה ליום הולדתך. בניגוד לתדמית המשמיצה שהתקשורת הדביקה לך, הכרתי אישה נפלאה וחכמה עם דאגה עמוקה לעם ישראל".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ושרה נתניהו חולקים תאריך יום הולדת
יאיר לפיד ושרה נתניהו חולקים תאריך יום הולדת
הפוסט של נתניהו. רעיית ראש הממשלה המיועד בת 64
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ושרה נתניהו חולקים תאריך יום הולדת
יאיר לפיד ושרה נתניהו חולקים תאריך יום הולדת
הפוסט של ליהיא לפיד. ראש הממשלה בן 59
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ושרה נתניהו חולקים תאריך יום הולדת
יאיר לפיד ושרה נתניהו חולקים תאריך יום הולדת
לפיד מכבה את הנרות
לרגל יום הולדתה של רעייתו, שחוגגת 64 סתווים, פרסם ראש הממשלה המיועד נתניהו פוסט וכתב: "מזל טוב ליום הולדתך, רעייתי האהובה שרה, משענת חיי ואם בני, שותפתי הנאמנה במסע חיי למען מדינתנו. אהבתך, תבונתך וגבורת רוחך הן סגולות נדירות שרבים בעם למדו להכיר במרוצת השנים. עד 120, שרל'ה שלי". בני הזוג נתניהו חגגו את יום ההולדת במסעדה עם הבנים יאיר ואבנר.
ראש הממשלה יאיר לפיד, שנולד בדיוק חמש שנים אחריה, חוגג אף הוא יום הולדת, ארבעה ימים אחרי התבוסה בבחירות. רעייתו ליהיא לפיד פרסמה פוסט ובו כתבה: "מזל טוב אהובי. איתך לצידך ומאחוריך תמיד. גאה בך יותר כל יום".
פורסם לראשונה: 21:27, 05.11.22