לאחר שמדגמי הטלוויזיה חזו לגוש שבראשו עומד הליכוד 61 עד 62 מנדטים, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שוחח עם כל ראשי מפלגות הגוש וביקש "לתגבר תשומת לב לכל דיווח על זיופים". הליכוד פנה רשמית גם למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בדרישה "לשמור על טוהר המידות ולאבטח באופן מיידי קלפיות שנרשמו בהן אירועים חריגים של אלימות ואיומים כלפי משקיפים". מפלגת העבודה, מצידה, קראה לכל משקיפי הקלפיות לא לעזוב אותן עד לגמר הספירה.
"אני מקבל דיווחים על אירועי אלימות קשים נגד פקחים בקלפיות וניסיונות לזייף את תוצאות הבחירות בקלפיות הערביות בשעות האחרונות. פניתי לוועדת הבחירות ולמשטרה בדרישה לפעול מיד, כולל כוחות מג"ב, כדי לשמור על טוהר הבחירות", כתב נתניהו הערב.
8 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
חגיגות במטה הליכוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
8 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
מטה הליכוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר הליכוד פירט כמה מקרים שבהם לדבריו הותקפו חברי ועדת קלפי והתרחשו ניסיונות זיופים. לפי נתניהו, בכרמיאל תקף פעיל בל"ד רכז ועדה אזורית; בנחף הותקף חבר ועדה אזורית ונזקק לחילוץ משטרתי; באום אל פחם לא התאפשר ליו"ר ועדת קלפי לנהל את ספירת הקולות; בסכנין נרשם ניסיון להכניס מעטפות לקלפי ובטייבה הותקף חבר ועדת קלפי.
מנגד, בוועדת הבחירות המרכזית פרסמו הודעה לפיה "בדקות האחרונות התקבלה בוועדת הבחירות המרכזית פנייה בדבר 'אירוע מתגלגל' כביכול במגזר הערבי. לאחר בירור עם משל"ט המשטרה בוועדת הבחירות המרכזית, לא ידוע לוועדה על תקריות חריגות במגזר הערבי. בהינתן שהספירה אך החלה בשעה זו, בוודאי שאין בסיס לשמועות חסרות שחר בדבר 'זיופים' כיבכול במגזר זה או אחר".
במטה הליכוד החלו תוך זמן קצר חגיגות. חבר המפלגה דני דנון אמר בריאיון מהמטה לאולפן ynet כי "מדינת ישראל חוזרת היום לשפיות". לדבריו, "בימים הקרובים נקים ממשלה לאומית יציבה וחזקה שתעבוד עבור אזרחי ישראל כולם. אחרי שנים של אי-יציבות פוליטית, אזרחי ישראל הצביעו היום בעד ממשלה לאומית שתחזיר את הביטחון והמשילות לערי ישראל".
8 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
חגיגות במטה הליכוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
8 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
מטה הליכוד אחרי פרסום המדגמים
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו ורעייתו שרה בקלפי, הבוקר
(צילום: עמית שאבי)
דנון הדגיש כי "צריכים להיאזר בסבלנות - אבל התמונה מאוד ברורה. הציבור בישראל יצא בהמוניו לקלפיות, נדהמתי לראות את המספרים היום, והוא אמר גם אמירה מאוד ברורה: 'אין לנו אמון בלפיד, יש לנו אמון בנתניהו'. זאת השורה התחתונה".
ח"כ ניר ברקת אמר כי "מסתמן שמדינת ישראל חוזרת למסלול של שגשוג כלכלי, ביטחון וגאווה לאומית. זהו ערב משמח אחרי שנה של ממשלת שמאל שדרדרה את ישראל לאחור. יחד עם זאת, עלינו להמתין לתוצאות האמת ובעזרת השם נקווה שהמצב אפילו ישתפר".
לפי המדגמים שפורסמו עם סגירת הקלפיות, הליכוד זוכה ל-31-30 מנדטים ואילו יש עתיד מקבלת בין 24-22 מנדטים. נתניהו הגיע לבחירות 2022 מעמדת ראש האופוזיציה, לאחר יותר מ-12 שנים רצופות כראש הממשלה. אחרי שהוביל את הליכוד לניצחונות ב-1996, 2009, 2013 ו-2015, ארבע מערכות הבחירות הקודמות הסתיימו ללא הכרעה ברורה.
850 בחירות 2022 דקה אחר דקה
850 בחירות 2022 משחק הכיסאות
אחרי שתי מערכות הבחירות של 2019 נתניהו המשיך כראש ממשלת מעבר, לאחר בחירות 2020 הוא הקים ממשלה ביחד עם כחול לבן. בארבע מערכות הבחירות האחרונות הליכוד קיבל בין 30 ל-36 מנדטים, וזכה בכל אחת מהן ליותר ממיליון קולות.
עד לסגירת הקלפיות, המשיכו בכל המפלגות במאמץ אחרון בניסיון לשפר עמדות - חלקן אף הזהירו כי הן עלולות שלא לעבור את אחוז החסימה. מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס עדכנה כי נכון לשעה 20:00 עמד שיעור ההצבעה על 66.3% - הנתון הגבוה ביותר מאז 1999. בסך הכול מימשו עד כה את הצבעתם 4,498,410 בעלי זכות בחירה.
8 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
"מדינת ישראל חוזרת היום לשפיות". דני דנון
(צילום: אלכס קולומויסקי)
8 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
אמיר אוחנה במטה הליכוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
8 צפייה בגלריה
מטה הליכוד
מטה הליכוד
טל גלבוע במטה הליכוד
(צילום: אלכס קולומויסקי)
כאמור, בכל המפלגות עשו מאמץ עד הרגע האחרון כדי לשנות את התוצאות לטובתן. נתניהו סייר במעוזי המפלגה במטרה לאתר כמה שיותר תומכים ומצביעים. "המטרה היא להעלות את אחוזי ההצבעה של מצביעי הליכוד כמה שיותר", הסבירו במטה הבחירות של הליכוד.
במפלגתו של ראש הממשלה לפיד המשיכו להקדיש את השעות האחרונות להצבעה עם 20 אלף הפעילים והמתנדבים בכ-250 מטות. המטות פעלו מול התומכים המוכרים להם שטרם הצביעו ליש עתיד. במקביל, חמ"ל הטלפונים של המפלגה פעל להמריץ את מי שטרם יצא להצביע ולשכנע מתלבטים אחרונים. לפיד עצמו אמר לאחר תדרוך בחמ"ל יום הבחירות: "הנתונים מראים שזה צמוד מאוד, צאו להצביע. באופן לא מפתיע זה אכן צמוד מאוד, על הקשקש. אתם לא יכולים להישאר בבית במצב כזה".