יפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, טענה הבוקר (יום שלישי) שהמפלגה לא תשב בממשלה תחת בני גנץ. "אולי פעם היה אפשר, אבל היום ממש לא", הדגישה. "הוא עשה טעות גדולה שהכניס את מתן כהנא לרשימה, מי שאפילו רק חושב להקים ממשלה עם החרדים לא עושה דברים כאלה. זה א'-ב'". כהנא, נזכיר, אחראי לרפורמות במשרד לשירותי דת שעוררו את חמתן של המפלגות החרדיות בכנסת - אך חלק גדול מתוכניותיו לא התממש.
בריאיון לאולפן ynet אמרה יפה דרעי שהיא משוכנעת שמחנה נתניהו יצליח להביא יותר מ-61 מנדטים, והוסיפה כי "נכון לעכשיו, אין שום אופציה אחרת עבורנו מלבד ממשלה תחת בנימין נתניהו".
3 צפייה בגלריה
"מה שנעשה כאן בשנה האחרון זה פשע, לקחו לנו את השבת". יפה דרעי וגנץ
"מה שנעשה כאן בשנה האחרון זה פשע, לקחו לנו את השבת". יפה דרעי וגנץ
"מה שנעשה כאן בשנה האחרון זה פשע, לקחו לנו את השבת". יפה דרעי וגנץ
(צילום: קובי נחשוני, יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
מתן כהנא
מתן כהנא
החרדים לא סולחים על הרפורמות. מתן כהנא
(צילום: מיכל פתאל)
דרעי, שמעורבת בקמפיין הבחירות של ש"ס ומשתתפת בין היתר בחוגי בית וכנסים, טענה כי הממשלה הנוכחית מסכנת את המדינה היהודית. "מה שנעשה כאן בשנה האחרונה זה פשע", טענה. "הם (חברי הממשלה) לקחו לנו את השבת, הוציא מאיתנו את הכשרות, רוצים לקחת לנו את הגיור ולהכניס רפורמים לכותל".
לא לקחו, פשוט הקלו בכל המערך הזה והעבירו אותו רפורמה. "לא, לא הקלו. זה לא הגיע ממקום נקי וטהור, אלא ממקום של לעקור את הדת והזהות היהודית. מרב מיכאלי רוצה להכניס בכוח (תחבורה ציבורית בשבת), אנשים אפילו לא מבקשים את זה".
תחבורה ציבורית בשבת זה לא משהו אליטיסטי, אנשים רוצים לבקר את ההורים שלהם, ומה הבעיה שיתניידו בגוש דן? שרים בממשלת ימין נוסעים ברכב בשבת. "זו מדינה יהודית, עד עכשיו היה סטטוס-קוו וחיינו מצוין ביחד. זאת הסיבה שבשנים עברו היה אפשר לעשות ממשלות גם עם השמאל וגם עם הימין וגם ממשלות אחדות. בעבר הרגשנו שעדיין אלה מכבדים אותנו ואנחנו מכבדים אותם. אבל מה עשו עכשיו? לאיזו מדינה אנחנו רוצים להגיע? לעקור מאיתנו את הזהות היהודית שלנו? זה כואב לנו. אנחנו צריכים לצאת לרחובות ולצעוק - זה העם שלנו, אין לנו עם אחר או מדינה אחרת, ועליה אנחנו נילחם".
3 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
כינה את נתניהו "שקרן בן שקרן" בעידנא דריתחא? סמוטריץ'
(צילום: חיים הורנשטיין)
מאחורי החזית האחידה שמנסה להציג מחנה נתניהו כלפי חוץ התגלו לאחרונה סדקים, כשבראשם ההקלטה של בצלאל סמוטריץ'. כינויים כמו "שקרן בן שקרן", "צרה" ועוד נשמעו בהקלטה כלפי נתניהו, וסמוטריץ' אף הוסיף כי "הוא לא יישאר פה לנצח, מתישהו הוא יורשע בבית המשפט".
דרעי התייחסה להקלטה, ועל אף שסמוטריץ' לא נשמע בה כועס טענה כי "לפעמים אנשים מדברים מתוך כעס. סמוטריץ' לא דיבר בתקשורת בריש גלי אלא בחדרי חדרים. זה לא נאה, לא יאה, זה כואב וקשה, אבל לפעמים בן אדם אומר דברים בעידנא דריתחא. יכול להיות שגם פגעו בו באיזשהו אופן, אז הוא אמר את מה שאמר. היום הם ברוך השם ביחד, ונתניהו גם מוחל לו, ואנחנו לא רוצים להתעסק בדברים האלה. גם בין בני זוג נאמרים לפעמים דברים מאוד קשים, ואחר כך הם חיים בסוף בשלום בית. היה, נגמר, אנחנו הולכים ביחד".