חבר הכנסת איתן גינזבורג (המחנה הממלכתי) אמר היום (חמישי) כי בניגוד לראש הממשלה יאיר לפיד, יו"ר מפלגתו יוכל לחבר את המפלגות החרדיות לקואליציה בראשותו. "אני לא רואה את החרדים מצטרפים ליאיר לפיד ולא רואה אף גורם בימין שמצטרף ליאיר לפיד", טען גינזבורג בריאיון לאולפן ynet. מנגד, חבר הכנסת ולדימיר בליאק (יש עתיד) טען כי לפיד כבר הצליח להוכיח שהוא יודע להרכיב ממשלה - וכי מפלגתו לא פוסלת חיבור עם מפלגות חרדיות.
גינזבורג נשאל איך מפלגתו מתכוונת להיאבק בלפיד - השותף לגוש - כשהוא מוביל פי שניים בסקרים, והשיב כי "אין קרב בתוך הנגמ"ש. בבחירות מתמודדדות מפלגות שונות. יש שלוש אלטרנטיבות - או שנתניהו יקבל 61 מנדטים להקים ממשלה, או שיאיר לפיד ינסה, או שבני גנץ יהיה ראש הממשלה כי הוא היחיד שיכול ליצור חיבור כי אנחנו לא רואים מצב בו יאיר לפיד יכול להקים ממשלה".
2 צפייה בגלריה
משה גפני אריה דרעי
משה גפני אריה דרעי
"אנחנו חושבים שהחרדים צריכים להיות חלק מהשלטון". משה גפני ואריה דרעי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אבל גם אתם תתנו לחרדים הכל. "אנחנו כמובן נקיים משא ומתן עם החרדים", אמר גינזבורג. "אנחנו חושבים שהם צריכים להיות חלק מהשלטון ולקבל את הנתח שלהם. הם צריכים להשתלב בעולם התעסוקה ומה שעשה נתניהו זה להגיד להם 'דינכם יהיה עוני ובורות'".
בליאק השיב לדבריו של גינזבורג ואמר כי "לא רק שיאיר לפיד יודע להרכיב ממשלה, הוא כבר הרכיב ממשלה. בסופו של דבר אנחנו העוגן של קואליציית השינוי". הוא התייחס גם לחיבור עם המפלגות החרדיות וציין כי "אנחנו לא פסלנו מעולם את המפלגות החרדיות, אבל לפיד הדגיש שאנחנו נוודא שכל ילד במדינת ישראל ילמד מתמטיקה ואנגלית כי זה חשוב לעתיד של החברה החרדית עצמה ולעתיד של כלכלת ישראל".
אבל אולי אתם לא יכולים להוביל? אולי גנץ מסוגל להושיט יד למקומות שאתם לא מגיעים? "אנחנו מכבדים מאוד את בני גנץ, הוא גם יהיה שותף שלנו בקואליציה הבאה בראשות יאיר לפיד. אבל התמונה מאוד ברורה, הוכחנו שאנחנו יודעים להרכיב ולנהל ממשלה. בחודשיים האחרונים מפלגת יש עתיד מתחזקת בסקרים ויאיר לפיד מתחזק בהתאמה לראשות הממשלה".
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד ובני גנץ
יאיר לפיד ובני גנץ
"אין קרב בתוך הנגמ"ש". יאיר לפיד ובני גנץ
(צילום: לע"מ)
ח"כ גינזבורג, נתניהו התחייב לתת מיליארדים לחרדים, מה נותר לכם לתת להם? "החרדים יצטרכו לעשות חישוב מסלול ולהחליט מה הם מעדיפים: בחירות שישיות בזמן שראש הממשלה הוא יאיר לפיד, או להפסיק את הפלונטר הזה ולשרת את הציבור שלהם".
גינזבורג הוסיף כי הוא מוטרד גם ממעורבותו של נתניהו בחיבור בין הציונות הדתית למפלגת נעם. "ראינו שהוא צירף לשם את ההומופובים ממפלגת נעם", אמר גינזבורג. "הוא פשוט דוחף את כל הערכים הללו לתוך הכנסת רק כדי שהוא יישאר בשלטון. לזה מתווסף הוויתור על לימודי הליבה אחרי שהחרדים עצמם אמרו 'אנחנו רוצים לימודי ליבה'".
ח"כ בליאק, אף אחד לא יודע מי מרכיב את הרשימה שלכם. איך זה עובד? "זה מאוד ברור. יש לנו ועדה שקבעה את הרשימה לפי תקנון המפלגה. יש לנו רשימה מאוד טובה. זו רשימה של מפלגת שלטון. גם רואים את המגמה בסקרים, היא תלך ותימשך ואנחנו נהיה גדולים, חזקים ונרכיב את הממשלה הבאה".