בריאיון לאולפן ynet, ח"כ ניר ברקת (הליכוד) סיפר היום (שני) על כוונתה של מפלגתו לקדם את פסילת מפלגת בל"ד, ואמר כי הוא תומך גם בפסילת הרשימה המשותפת, המורכב כעת מהמפלגות חד"ש ותע"ל. "שמענו אתמול את ח"כ עופר כסיף משווה בין מחבלים לפרטיזנים, ובעצם מעודד פגיעה בחיילי צה"ל. עם האנשים האלה לפיד מתכוון לבנות ממשלה וקואליציה? חייבים לפסול אותם", קבע ברקת.
ח"כ ברקת המשיך: "צריך למחוק את כולם, אין מקום בכנסת ישראל לאנשים שהם אנטי ציונים, אנטי מדינה. כולם אותו דבר. צריך להוציא אותם מהכנסת. הדבר הזה הוא בלתי מתקבל על הדעת. לפיד מתכוון להישען על המפלגות האלה ולהקים ממשלה אנטי ציונית".
- כל הנציגים הערבים מבחינתך הם תומכי טרור שלא ראויים להיות בכנסת? "לצערי הרב הם כולם אנטי ציונים שישמחו שהמדינה הזאת תימחק. לא הצלחנו להוציא אותם מהכנסת וכנראה שזה גם לא יקרה בבחירות הקרובות, אבל ברמה העקרונית הם לא צריכים להיות בכנסת. אני באמת לא מציע להסתמך על בית המשפט הגבוה לצדק בנושא הזה. אני כמובן מקווה שנגיש בקשה לבג"צ, אבל אני פונה פה לאזרחי מדינת ישראל: חברים, תסתכלו מה עומד מולנו. אנחנו צריכים לנצח את הבחירות האלה, לא לחכות שבג"צ יעשה לנו את העבודה".
1 צפייה בגלריה
ניר ברקת
ניר ברקת
ח"כ ניר ברקת
(צילום: משה מזרחי)
- אתם תחתמו על הצעת ישראל ביתנו לפסול את יו"ר בל"ד, ח"כ סאמי אבו שחאדה? "את זה אני אשאיר לסיעה, אבל על פניו, אין באמת הבדל בין בל"ד, חד"ש ותע"ל. אם מישהו רוצה לפסול אחת, מאותם שיקולים בדיוק צריך לפסול את שלושתן".
- אתה אומר שכל הנציגים הערבים הם אותו דבר, אבל הרי את רע"ם אתה לא מעוניין לפסול "יש אנשים במגזר הערבי שהם מצביעי ליכוד, הם אנשים שמבינים מה זה מדינה יהודית ודמוקרטית, והם מוכנים לשתף פעולה ולסייע ולקדם את המגזר הערבי".
- זאת אומרת 'ערבי הוא טוב אם הוא מצביע ליכוד, אם לא - אז יש לנו בעיה איתו' "אני דיברתי על ההבנה העמוקה שהם חיים במדינה יהודית ודמוקרטית. לקבל את העובדה הזו. כשמפלגה באה עם מסרים אנטי ציוניים ולא מוכנה לקבל את הרעיון הזה - יש לי בעיה איתה. הדבר הנכון זה להוציא את מי שלא מאמין במדינה יהודית ודמוקרטית החוצה מהכנסת".