ב-27 בפברואר 2020 נרשם במדינת ישראל חולה הקורונה הראשון. זוכרים? אי אפשר לשכוח. שנתיים אחרי, עם הפנים החוצה, רצינו לבדוק איך נראה העולם ביום שאחרי. לא באנו לחפש נוסטלגיה לרביצה מול נטפליקס של הגל הראשון, או למחיאות הכפיים במרפסות, אלא לבדוק מה יישאר איתנו כשבאמת נדע איך לחיות לצד הנגיף. מעין רודה יצאה למסע בן ארבעה פרקים בעקבות העולם החדש שלנו, ולא זה שתשמעו עליו בכותרות החדשות.
האהבה
"הרגשתי שוב בגיל 16", מספרת מורן, שהתחילה את המגפה נשואה לגבר והשליכה את המסכות לפח כשהיא בזוגיות עם אישה. חיי האהבה של מורן, וכמו של רבים מאיתנו השתנו מהקצה אל הקצה לאחר תקופה שבה היינו תקועים בבית עם בן/בת זוג או לחילופין תקועים לבד. החתונות הפכו למגוונות, הזוגיות שינתה פניה וגם אפליקציות ההיכרויות רכבו על גלי הקורונה כדי שלא נישאר לבד, ושינו את תרבות הסטוצים.

המסעדות
נוי הייתה מנהלת משמרת במסעדה נחשבת בתל אביב, אבל כשהנגיף עשה עלייה אילץ אותה לצאת לחל"ת. בין הסגרים היא הכינה מנות סביצ'ה וחילקה לשכנים, עד שאחת ביקשה לשלם. היום, בזכות אותה מנה היא מנהלת מסעדת סביצ'ה בכרם התימנים. לא רק נוי, גם אביעד גילה במהלך הקורונה שהוא יודע לבשל יותר טוב מסבתא והחליט לעשות מזה עסק. וגם השף יובל בן נריה הבין מהר מאוד שהוא חייב להתאים את עצמו לרוח התקופה. זה הסתיים במסעדה חדשה ואפס מקום פנוי.

הטלוויזיה והקולנוע
"בגלל הסגרים היינו צריכים לצלם באוגוסט, וזה א'-ב' בתעשייה שלא מצלמים בקיץ", מספרת עטרה פריש, במאית הסדרה 'המפקדת', שהפכה לאחד מלהיטי התקופה. כולנו זוכרים את הימים שבהם הטלוויזיה הפכה למפלט, וצפינו ביחד בחייו של מייקל ג'ורדן, בטרללו של ג'ו אקזוטיק והשידוכים הלא מוצלחים בחתונמי. מאז עברו הרבה מים בהוליווד והחיים שעל המסך כבר אינם כשהיו. המגפה חידדה אצלנו את ההבנה: אנחנו מעדיפים את הכוכבים על הספה בסלון ולא בקולנוע.

המוזיקה
ברגע שהנגיף הגיע כל ההופעות בוטלו, ורעש הגיטרות התחלף בשקט מטריד. המוזיקאים היו מהנפגעים העיקריים במגפה, שלא איבדו רק את הפרנסה, אלא גם את הקיום הרוחני. "התשובה מהי הצלחה השתנתה בעקבות הקורונה, בסוף אני צריכה לשלם שכר דירה", מספרת הראפרית אקו, שפרצה ממחוזות האינדי לעבר המיינסטרים באמצע גלי התחלואה. המגפה לא פגעה רק באמנים - המוזיקה הפכה לפחות מרגשת בעבור הקהל, שלא ממהר לחזור למועדוני ההופעות ומעדיף לאהוב אז הזמרים בספוטיפיי. אבל איך חיים ממוזיקה כשאתה לא טיילור סוויפט או בוב דילן?

האזינו לשאר פרקי מגזין הכותרת, והצטרפו לקהילת 'פודקאסט להמונים'