בשיתוף מרכז מדעני העתיד

"השאיפה שלי היא לייצג את ישראל באולימפיאדה הבינלאומית וכדי לעשות את זה צריך קודם להתקבל לנבחרות הבוגרות במדעים", רותם פריפז כהן הוא תלמיד נבחרת ישראל הצעירה במדעים.
על נבחרות ישראל במדעים קרוב לוודאי שכבר שמעתם – חברות וחברי הנבחרות חוזרים לישראל בכל שנה עם שלל מדליות, ומוכיחים בכל פעם מחדש את היכולות, הידע, ההשקעה וההתמדה של הצעירות והצעירים הישראלים. כעת הגיע הזמן לגלות את העתודה לנבחרות הבוגרות - נבחרת ישראל הצעירה במדעים, מיזם משותף של מינהל חינוך טכנולוגי במשרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס, אשר מכשיר את הדור הצעיר (כיתות ח'-ט') לקראת המשך המסלול לנבחרות הבוגרות - ומשם לייצג את ישראל באולימפיאדות הבינלאומיות במדעים.
3 צפייה בגלריה
מדעני העתיד באוניברסיטת תל אביב
מדעני העתיד באוניברסיטת תל אביב
נבחרת העתודה של מדעני העתיד באוניברסיטת תל אביב
(צילום: מתוך הווידיאו)
לקראת המיונים לנבחרת ישראל הצעירה במדעים, המתקיימים בתאריכים 2.1.2023 ו-5.1.2023 באופן מקוון, ביקרנו באוניברסיטת תל אביב לנוער, שם חברי הנבחרת עוברים את ההכשרה והאימונים. התלמידים שיתפו בחוויות ההכשרה והלימודים ובמחשבות לקראת המיונים של הדור הבא. המסקנה הבלתי נמנעת שלהם היא - המיונים בוחנים בעיקר פוטנציאל ודרך מחשבה וממליצים לכל מי שסקרן ואוהב את תחום המדעים לנצל את ההזדמנות ולהשתתף במיונים לנבחרת.
רותם ואחיו יואב, שניהם תלמידי נבחרת ישראל הצעירה במדעים, מספרים "זה בדיוק מה שחיפשנו ורצינו". רותם מספר "למדתי בבית ספר יסודי רגיל, לא בכיתת מחוננים, וחבר סיפר לי על המיונים לתוכנית. אחרי ששמעתי עליה עוד פרטים, אמרתי לאחי יואב שזה בדיוק בשבילנו. לכולם פה יש תחומי עניין משותפים ועיסוקים דומים, כך שגם מעבר לצד הלימודי זה גם מאוד כיף וחברתי. אתה זוכה לפגוש אנשים מכל הארץ שבחיים לא הייתי פוגש בשום הזדמנות אחרת".
ויואב מפרט: "יש באוניברסיטה הרבה כיתות, מעבדות, אולמות הרצאה, כשבשנה הראשונה אנחנו מקבלים חשיפה לכל תחומי הדעת של המדעים המדויקים, והשנה- בשנה השנייה שלנו- בחרנו שני תחומי דעת בהם אנחנו רוצים להתמקד".
3 צפייה בגלריה
מדעני העתיד באוניברסיטת תל אביב
מדעני העתיד באוניברסיטת תל אביב
האחים יואב ורותם פריפז כהן
(צילום: מתוך הווידיאו)
נטע כהנא, גם היא תלמידת נבחרת ישראל הצעירה במדעים, מספרת שהמסלול שלה התחיל כמו כולם בכיתה ח'. "על הנבחרת שמעתי דרך בית הספר בו אני לומדת. השנה אני לומדת מתמטיקה ופיזיקה. המטרה היא לזכות במדליה באולימפיאדה הבינלאומית".
בכל הנוגע למיונים, אומר עומר שם טוב, תלמיד נבחרת ישראל הצעירה במדעים, "קודם כל רציתי לראות אם אני אעבור בכלל, זו היתה הגישה ההתחלתית שלי. המיונים ברמה גבוהה אבל הם מזהים פוטנציאל ואם מישהו יכול להיות פה ולהצליח פה, הם יראו את זה. אני הייתי ממליץ להיות בנבחרת הצעירה כי זו הכנה טובה למיוניםם של הנבחרות הבוגרות"". עוד אומר שם טוב כי "אני אוהב להיות פה כי יש ערבוב של פן חברתי ולימודי. יש רמת לימודים מאוד גבוהה ומכירים חדרים חדשים, כיף לנו ואנחנו יוצאים עם ידע מאוד נרחב ובסיס מאוד טוב, שעוזר אחר כך להתקדם במסלולים שונים".
לפרטים נוספים חפשו ברשת: נבחרת ישראל הצעירה במדעים

"המטרה של המיונים היא לראות תהליך חשיבה ולראות האם יש פוטנציאל, גישה והלך מחשבה שיכול להתפתח הלאה"

רוני הליצר, מאמנת בכירה בנבחרת ישראל הצעירה במדעים מסבירה כי "הדרך של התלמידות והתלמידים לנבחרת הצעירה מתחילה בבתי הספר או בבית, עם מבחן מקוון. מי שעובר את השלב הראשון מוזמן לשלב השני של המיונים ומשם לשלב השלישי הכולל יום מבחנים שלם. לבסוף מגיעים כ-100 ילדים למחנה ומתחילים איתנו מסלול של שנתיים". המטרה של המיונים, אומרת הליצר, "היא לראות תהליך חשיבה ולראות האם יש פוטנציאל, גישה והלך מחשבה שיכול להתפתח הלאה".
3 צפייה בגלריה
מדעני העתיד באוניברסיטת תל אביב
מדעני העתיד באוניברסיטת תל אביב
הצטרפו לנבחרת הצעירה
(צילום: מתוך הווידיאו)
המיונים לנבחרת ישראל הצעירה יתקיימו באופן מקוון השבוע- 2/1/23 וב- 5/1/23 ומיועדים לתלמידות ותלמידי כיתה ז'. האימונים של הנבחרת מתקיימים במהלך כיתות ח'-ט' באוניברסיטת תל אביב לנוער. השלב הראשון של המיונים מתבצע באופן מקוון, על מנת לאפשר לבצע את המבחן מבית הספר או מהבית.
לפרטים נוספים חפשו ברשת: נבחרת ישראל הצעירה במדעים
בשיתוף מרכז מדעני העתיד