תלמידי כיתה י"ב בישיבת אמית יגל אשדוד, הגיעו השבוע לבית החולים סורוקה בבאר שבע כדי לבקר את מחנך הכיתה, יאיר טוויל, שהוא גם לוחם גולני במילואים שנפצע ברגליו מרסיסים בפעילות מבצעית ברצועת עזה.
יאיר הוא המורה התשיעי בישיבה שמשרת כלוחם במילואים מתחילת המלחמה ועד כה, כולל המנהל שגויס לתקופה ארוכה.
בשבוע שעבר, המחנך נפצע בהיתקלות עם מחבלים. "נכנסנו למבנה כדי לטהר אותו ממחבלים, ואני עמדתי בחוץ כדי לחפות. שמענו קולות ירי כל הזמן, פתאום הרגשתי כאב חד ונפלתי. חבר גרר אותי למבנה וצוות רפואי הגיע תחת אש וטיפל בי, עד שפינו אותי לביה"ח", הוא מספר. "ניצלתי מאירוע שהיה יכול להיות הרבה יותר חמור".
התלמידים הגיעו מצוידים בגיטרות והפתיעו את המחנך האהוב, המלווה אותם זו השנה השלישית. הם שרו וניגנו שעה ארוכה, יחד עם פצועים נוספים ובני משפחותיהם שהצטרפו לשירה. "הביקור של התלמידים היקרים שלי חיזק ושימח אותי. הם נתנו לי הרגשה שעשיתי מעשה גדול, ובאמת, עשיתי מה שיכולתי למען עם ישראל", הוא אומר. "מתחילת הלחימה שמרנו על קשר טלפוני רציף ככל שניתן, לא חשבתי שאני כל כך משמעותי לתלמידים עד שפרצה המלחמה".
1 צפייה בגלריה
המחנך והתלמידים
המחנך והתלמידים
המחנך הפצוע והתלמידים. "חיזקו ושימחו אותי"
דוד פרץ, מהתלמידים שיזמו את הביקור, סיפר כי מאז 7 באוקטובר הם ראו את המורה רק פעמיים, כשהוא בא לבקר. "כששמענו שהוא נפצע, מיד התארגנו בכיתה ונסענו לבקר אותו בבית החולים. הוא מלווה אותנו כבר שנה שלישית, הוא תומך בכולם ונותן מעצמו 100% כדי שנצליח. זה המעט שאנחנו יכולים לעשות כדי לשמח אותו, אחרי שסיכן את חייו כדי להגן על המדינה".
קראו עוד:
בישיבה, כאמור, עשרה מורים ומנהל גויסו למילואים: יוחנן שריידר, חנן אדרי ואלעד פורטל מנהל חטיבה עליונה, המחנכים מעוז שוורץ, צחי פז, יאיר טוויל, אלון ברגר וניר זכאי, ומנהל חט"ב אורן אלקרייף. גם המנהל, הרב שלום מלול, המשרת כקצין ברבנות הצבאית, גויס כבר ביום הראשון והוצב במחנה שורה למלאכה הנוראה של זיהוי החללים.
"ההקרבה והמסירות של המורים המגויסים היא הדוגמה האישית הכי משמעותית שמורה יכול לתת", הוא אומר, "זכינו והמורים שלנו לוחמים בעזה ובצפון, ובהם שני מחנכי י"ב - הרב יאיר שנפצע, והרב מעוז שוורץ, מג"ד במילואים, שלחם חודשיים עם הגדוד שלו ודבריו לחייליו ערב הכניסה לעזה נחקקו בלב של כולנו".