שירי קניגסברג לוי, מורה לחינוך מיוחד שהתפרסמה בסרטונים הוויראליים שצילמה ושכיכבו ברשת, סיפרה בריאיון לאולפן ynet על החיים בקורונה ואחריה: "אחרי השנתיים האלה אף אחד הוא לא אותו האדם שהיה. עליי, זה השפיע לטובה - לא בגלל הסרטונים, אלא כי קיבלתי פרופורציה".
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
שירי קניגסברג־לוי
שירי קניגסברג־לוי
שירי קניגסברג לוי. "הקורונה השפיעה עליי לטובה"
(צילום: עדי אורני)
קניגסברג לוי, אם לארבעה ילדים, זכתה בתואר "המורה של המדינה" בשנת 2018. מאז, היא הפכה לפנים מוכרות ברשת בשל סרטון קצר שהעלתה והפך לוויראלי. היא גם דיברה רבות על החרם שבתה מאי סבלה ממנו, ופעלה רבות בנושא.
"מצד אחד, תקופת המגפה השפיעה עליי לטובה", היא מספרת, "מצד שני - בחודש האחרון הילדים ואני חלינו בקורונה אחד אחרי השני. אבל גם עם התסמינים שחווינו, אנחנו אחרי ואני ממשיכה להסתכל על מה שטוב. אני תמיד מחפשת את הדברים הטובים". אגב, בעלה של שירי, זיו, לא נדבק בנגיף: "כלום, הוא טפלון", היא אומרת.
איך חוזרים לנורמליות? איך משקמים את מערכת החינוך? "בכובע של מורה אני יכולה לומר חד-משמעית ששגרה עדיין אין. בהתחלה ריחפה מעלינו מן עננה כזאת, שהקורונה היא הדבר הכי מפחיד בעולם. לאט-לאט הבנו שזה לא סוף העולם, אבל זה לא משנה את העובדה שהגעה רצופה לבית הספר ולמידה בו - עדיין אין. אני מקווה שבשנת הלימודים הבאה, ב-1 בספטמבר, אפשר יהיה לפתוח את השנה ולדעת שהילדים מגיעים מדי יום ושניתן לעבור איתם תהליך.
"אי-אפשר להתעלם מהפן החברתי, כי ילדים חוו קושי מאוד גדול והם עדיין מתמודדים עם השלכות לא פשוטות", היא מוסיפה, "אני רואה את זה על הילדים שלי, על תלמידים נוספים, ועל זה צריך לתת את הדעת. לדעתי, השנה הייתה צריכה להתחיל אחרת - עם פחות למידה ויותר השקעה בפן הרגשי. נראה שמהבחינה הזו השנתיים האלה לא לימדו אותנו שום דבר, וזה מאוד עצוב בעיניי. העבודה והשינוי צריכים לבוא מהשורש, אני לא אוהבת פלסטרים. יש סדנאות ויוזמות שונות, ועוד רבדים שבהם אני מרגישה שיש שינוי, אבל תמיד אפשר לעשות עוד. במיוחד בתחום הזה".