אסיפת הורים
לאה שבת: מתחרטת שאין לי עוד ילדים
42:53

בעולם אידיאלי, עם קורס ההכנה ללידה היה נחמד לקבל גם קורס מעמיק בהורות, כזה שיהפוך אותנו לגרסה ההורית הכי מגובשת ומוצלחת שלנו. בפועל, את השיעורים החשובים ביותר על הורות, אנחנו לומדים תוך כדי גידול הילדים והילדות, בלי שום חזרה גנרלית ובזמן אמת.
אבל תמיד אפשר לשכלל את הידע והכישורים שלנו - לא באמצעות ספרי פסיכולוגיה לאנשי המקצוע באקדמיה, אלא בעזרת ספרי הדרכה בגובה העיניים, שמעניקים עצות והשראה להורים, וגם לאנשי ונשות החינוך, שפוגשים את הילדים שלנו בכל יום. לכבוד שבוע הספר, ריכזנו עבורכם ספרים בולטים בתחום ההורות והחינוך, מגיל ינקות ועד לגיל ההתבגרות.
7 צפייה בגלריה
הורים
הורים
להיות הורים. הספרים
(צילום: Shutterstock)

התינוק יודע - גישה חדשה להורות | ד"ר אלטה סולטר

לא מספיק להעניק לתינוקות שלנו לידה עדינה ונטולת תרופות, חלב-אם לפי דרישה, אהבה, חיבוקים וליטופים. הם זקוקים לנו גם כיועצים. לכל התינוקות יש רגשות חזקים רבים שיש להכיר ולאפשר להם להביע אותם. הספר (בהוצאת אגם) עוסק בהבנה ובזיהוי צרכיהם הרגשיים של תינוקות מלידה ועד גיל שנתיים וחצי. הוא מקדם את ההורות המודעת צעד אחד קדימה, בין היתר באמצעות הצגת גישה מעשית, המבוססת על בניית אמון וכבוד הדדיים בין ההורים לילדים, במטרה לסייע לתינוקות להתגבר על רגשות של צער, פחד, כעס, כאב, בלבול ועוד.
קראו עוד:
7 צפייה בגלריה
אם בחופשת הורות
אם בחופשת הורות
התינוק יודע
(צילום: Shutterstock)

הורות אינטימית | ציפורה שכטמן

בספרה הרביעי של פרופ' שטכמן מוצגת מערכת היחסים הנפלאה והמורכבת בין הורים לילדים, באמצעות מקבץ עדויות של הורים ומטפלים אודות חוויית העבודה בקבוצה, בשילוב תובנות מחקריות ומחקריות. גישתה של שכטמן מבוססת על התמקדות בהורה וביחסיו האינטימיים עם הילדים כבסיס לצמיחתם כבני אדם, בעוד שהספר מציע מסע קבוצתי מחזק שבעקבותיו הורים יראו את ילדיהם, ואת עצמם, באור חיובי יותר.
7 צפייה בגלריה
זוג הורים והרך הנולד
זוג הורים והרך הנולד
אינטימיות. זה הסוד בחינוך
(צילום: Shutterstock)

למה אף אחד לא רוצה לשחק איתי? | קרוליין מגוויאר

בשנייה שהפעוט נכנס למערכת החינוך מתפלל כל הורה שיהיו לו חברים, שיהיה לו קל ופשוט להסתדר בחברה, שיצליח ושירגיש טוב עם עצמו. אבל המציאות לא תמיד כל כך פשוטה. לילדים רבים חסרות מיומנויות חברתיות חשובות, שמאפשרות להם לתמרן בעולם בקלות. חלקם סובלים מביישנות, אחרים מתוקפנות, ADHD, ועוד. המחברת חולקת בספר (בהוצאת אור עם) תוכנית שפיתחה במשך שנים רבות של עבודה כמומחית וכמנחה להורות, ומעניקה הדרכה מוחשית להורים כיצד לסייע לילדיהם לפתח את תפקודיהם ואת המיומנויות החברתיות הדרושות להצלחה בחיים.
7 צפייה בגלריה
אימהות
אימהות
לסייע לילדים לרכוש כישורים חברתיים
(צילום: Shutterstock)

הורים טובים מדי | אורלי פוקס שבתאי וד"ר שולמית בלנק

הצבת גבולות בריאים היא אחד מהאתגרים המשמעותיים בהורות, בין אם מתוך חשש, אהבה, חוסר כלים או סתם פינוק יתר. מדוע חשוב להציב גבולות וליצור מרחב בטוח ומה עלולות להיות ההשלכות אם לא נעשה זאת? שאלות אלו ואחרות עולות בדיון אמיץ בספר הזה (בהוצאת כנרת), ובתוך כך נחשפים המסרים הכפולים של החברה, שיש בהם משום בלבול של ההורים וסירוס סמכותם. כי בואו נודה בזה, בתרבות שלנו, קשה להורים להציב גבולות לילדים.
סיפורי המקרים המובאים בספר מגוללים בפני הקוראות והקוראים עולם של רגשות סוערים ומאבקים בזירת המשפחה, הנוגעים לכולנו. בגישתו השונה, הקוראת תיגר על רבות מההנחיות המוצגות כיום כאמיתות שאין לערער עליהן, מצליח הספר להסביר איך ניתן להיות הורים טובים מבלי להיות טובים מדי.
7 צפייה בגלריה
אימהות
אימהות
יש דבר כזה. הורים טובים מדי
(צילום: Shutterstock)

יופי של אימא | מיה מיטב

בשונה מספרי ההדרכה הרגילים, הספר (בהוצאת אגם) משלב סיפור אותנטי ומשעשע עם הדרכת הורים בגישת אדלר. זה ספר קליל שצופן בתוכו מידע רב ועצות מעשיות להורים, מעלה דילמות שכולנו מכירות מהיומיום, ומאיר אותן מזווית אחרת. אליאנה (אלי) אלוני היא מעצבת פנים בת 39, נשואה לאודי ואימא לשלושה ילדים פלוס כלב. אלי מג'נגלת בין המשפחה, העבודה, הוריה המבוגרים, ועד הורים, הרים של כביסה וים שיעורים, בניסיון להיות מושלמת, או לפחות אימא טובה דיה.
אלא שהמשימה הזאת אינה פשוטה כלל וכלל. אלי לא סומכת על האינסטינקטים שלה, מתחבטת, מתלבטת ונופלת. בעת צרה היא נעזרת בחברה דמיונית בשם ברברה – מדריכת הורים מדופלמת, שמייעצת לה ברגעי האמת כמו סופר־נני פרטית. האם אי־פעם תלמד אלי לסמוך על עצמה ולא תזדקק יותר לעזרתה של ברברה? הספר נכתב בשיתוף ליעד מיטב-שני, מדריכת הורים בגישת אדלר.
7 צפייה בגלריה
אימהות
אימהות
להיות אימא. פשוט זה לא
(צילום: Shutterstock)

צעדים – נקודות לעבודה חינוכית | אורי דוידי

הספר כולל 100 נקודות מבט על ילדים שמחפשות את הדרך לחינוך משמעותי ומשפיע. הספר מתמקד בדכים לעזור לילדים לבנות אישיות שמתמודדת עם האתגרים של התקופה המודרנית - הצפה של גירויים, אחריות וחופש בחירה, השתייכות חברתית ויצירת תחומי עניין.
7 צפייה בגלריה
הורות משותפת
הורות משותפת
ילד אחד, 100 נקודות מבט
(צילום: Shutterstock)

איפה הילד? | יהודה לימן

אנחנו מאוד אוהבים אותם, אבל איך עוברים את גיל ההתבגרות שלהם ונשארים שפויים? איך מחזירים את תחושת השליטה להורות ומפחיתים את רגשות האשם? הספר (בהוצאת אגם) הוא מדריך הישרדות לגיל ההתבגרות על פי "גישת המעטפת”, ומעניק להורים ולמטפלים ערכת כלים מבריקה וייחודית להעמקת הקשר עם הילדים, להתגברות על משברים ולהובלה רגישה ומעצימה לקראת הגשמת מלוא הפוטנציאל שלהם. תוך הצצה לעולמם הרגשי הסוער של המתבגרים שלנו, הספר מציע דרכים ליצירת שיח בעידן הדיגיטלי, ובעיקר - דרכי פעולה להתמודדות עם סערות גיל ההתבגרות: אלכוהול וסמים, בעיות סמכות בבית ובבית הספר, לחצים חבריים, מין ומיניות ועוד.