אסיפת הורים
"הפגיעה השקטה בנפשו של הילד": האם אתם הורים נרקיסיסטים? #42
42:47

במקלט המשותף ברחוב מנחם בגין שבפאתי חצור הגלילית דור חיות מוודא שהצבע הטרי מכסה כהלכה את קיר חדר הבטון המיושן. הוא רק בן 17, אבל עליו ועל חבריו מוטלת משימה חשובה: הכנת המקלטים לשעת חירום.
2 צפייה בגלריה
כוח המקלטים
כוח המקלטים
מקלט מהשעמום. כוח המקלטים בחצור הגלילית
(צילום: אפי שריר)
"אנחנו נותנים את כל-כולנו לפרויקט, יש לנו מלא עבודה על הכתפיים", הוא אומר, "אנחנו לא רוצים לאכזב את התושבים. כולם שכנים שלנו".
קראו עוד:
מי שאחראי ליוזמה הוא צביקה בלילתי, קצין הביטחון של המועצה המקומית, שמסביר: "בבניינים ברחבי חצור הגלילית יש כ-270 מקלטים משותפים-פרטיים. הרשות המקומית אמנם לא אחראית עליהם, אבל הכשרתם תעניק לנו שלווה בשעת חירום". במיפוי שערך בלילתי בקיץ שעבר בין הבניינים ביישוב, הוא איתר כ-50 מקלטים שבהם נדרש שיפוץ. הוא החל אז בפיילוט להעסקת בני ובנות נוער לטובת מלאכת השיקום, בשכר שנקבע על פי חוק, והשנה כבר מדובר בפרויקט של ממש: צוות עובדים של 15 נערים, בגילים 17-14, שמתייצבים בכל בוקר בחמ"ל העירוני ומשם מתפזרים בין בנייני העיר.
"אני רואה בזה זכות גדולה, להעסיק אותם בימי החופש הגדול בעבודה ערכית, שתורמת לביטחון התושבים, במקום שיעבירו את החופש בעבודות מזדמנות או סתם בבטלה", הוא אומר, "אני רואה כמה סיפוק יש להם מעבודתם, אני מקבל בלילה תגובות מרגשות מההורים שלהם, ואני פוגש את שמחת התושבים שמברכים על עבודתם".
2 צפייה בגלריה
כוח המקלטים
כוח המקלטים
תגובות מרגשות מההורים. בני הנוער משפצים
(צילום: אפי שריר)
פרויקט התעסוקה העירוני קיבל אור ירוק ותקציב מראש המועצה שמעון סויסה, שמברך על היוזמה, ומקפיד לציין שבלילתי נכנס לתפקידו לפני כשנה, לאחר שחרורו מצה"ל כמפקד בתום 31 שנות שירות. כיאה לאיש צבא ותיק, בלילתי תובעני להפליא. "המשימה של החבר'ה שעובדים איתי היא לא לסמן וי", הוא אומר, "הודעתי להם שאני מצפה מהם לחשוב על זה שהסבא והסבתא שלהם ישהו במקלטים האלה במשך שבועות, ולהחליט איזו חוויה הם רוצים עבורם. שידאגו לריח טוב, לפח זבל, לסדר מופתי. התחושה שלי היא שעלינו להתקדם כמה שיותר במלאכה. אם באותה הזדמנות יש לי זכות גם להעסיק את בני הנוער שלנו בשכר ולהקנות להם ערכים, אני בכלל שמח".