כמעט עשור עבר מאז אירוע החטיפה והרצח של שלושת הנערים מגוש עציון, יעקב נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח. אתמול נסגר מעגל מסוים כשסאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, שבזמנו לקח אחריות על ההוצאה לפועל של החטיפה ושיבח את המעשה, חוסל בביירות.
בבוקר שלאחר החיסול, בשבוע שבו צוין יום הולדתו של גיל-עד ז"ל, הוריו סיפרו בריאיון ל-ynet live על תחושותיהם.
"יש כאן הרבה סימבוליות", אומרת בת גלים, אימו של גיל-עד, "העובדה שאנחנו סוגרים מעגל עם מי שעמד בראש התכנון והחשיבה המעוותת והקשה, אני חושבת שיש כאן סמליות. זה גם פוגש אותנו בשבוע של יום ההולדת של גיל-עד, אני חושבת שהדברים ככה מתחברים".
זה משהו שציפיתם לו לאורך השנים? האב אופיר: "אני חושב שזאת הוכחה ניצחת לכך שבסופו של דבר אנחנו יודעים לבוא חשבון עם מי שרוצח ישראלים. כשרוצח כזה כבר לא איתנו, יש פה הקלה גדולה מאוד"
בת גלים: "זה לא משהו שהעסיק אותנו, לא חיכינו לו, אנחנו לא מתעסקים בזה. אנחנו עסוקים בהתמודדות שלנו בחיים, בחרנו לעשות טוב, הקמנו עמותה ואנחנו עסוקים במיזמים של נתינה. ממש סביב יום ההולדת של גיל-עד יש לנו את מיזם 'מתוק בלב'".
מיזם "מתוק בלב" נולד בעקבות אהבתו של גיל-עד לאפייה. המשפחה מכינה ערכות של חטיפים מתוקים למכירה בעלות של 25 שקלים. הסכום שנאסף נתרם לחיילים ולתושבי העוטף.
2 צפייה בגלריה
גיל-עד שער, יעקב נפתלי פרנקל ואייל יפרח
גיל-עד שער, יעקב נפתלי פרנקל ואייל יפרח
גיל-עד שער (משמאל), יעקב נפתלי פרנקל ואייל יפרח
ביום ראשון האחרון צוין יום הולדתו ה-26 של גיל-עד. "זה מדהים איפה הכוח של העם שלנו נמצא, אנשים מבינים שהאהבה של העם שלנו מרפאת", הוסיפה בת גלים, "זה מה שאנחנו צריכים כדי לצאת מהטראומה הזאת. אנחנו עדיין בשיא הפעילות והלחימה, אנחנו במהלך ארוך ומשמעותי, אבל כולם מבינים שהאחדות הזאת נותנת לנו כוח ואהבה, וזה מרפא".
אופיר: "כולנו מרגישים את הביחד במלחמה שאנחנו מנהלים נגד אויב אכזר, השגנו עוד משהו משמעותי כדי להביס אותו. אתמול, במסגרת המיזם שלנו, ביקרנו פצועים בתל השומר. ראינו חיילים עם אור בעיניים שמדברים ונותנים המון כוח ותחושה של עוצמה שאנחנו זקוקים לה בימים ובשבועות האלה. גם החיסול, אני חושב שזו עוד אבן דרך שרק מחזקת את הכיוון שלנו כמדינה עד לניצחון שאנחנו רוצים שיגיע".
2 צפייה בגלריה
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי
סאלח אל-עארורי. ''הוא לא ימשיך לתכנן עוד פיגועים וזה נותן ביטחון"
אנחנו זוכרים את שיחת הטלפון המצמררת של בנכם למוקד 100, זה חזר אליכם ב-7 באוקטובר? "אני חושבת שאנחנו לא במצב של פוסט טראומה, אנחנו מתמודדים כבר קרוב לעשר שנים עם אובדן וכאב, אבל אני חושבת שאנחנו במקום איתן. הימים מורכבים, ואנחנו חברה שמתמודדת בסופו של דבר. אני חושבת שמה שנותן לנו את החוסן ואת הלכידות זו הבנה של מטרת המלחמה הזאת, אנחנו צריכים להזכיר את זה לעצמנו כל הזמן, אנחנו צריכים להחזיר את הביטחון הקיומי למדינת ישראל. האירוע הזה, החיסול, נותן ביטחון, כי האדם הזה לא רק משלם מחיר על מה שהוא עשה, אלא הוא לא ימשיך לתכנן עוד פיגועים. הביטחון של האזרחים חשוב למדינה ולהנהגה".
על פי פרטים חדשים שהתפרסמו היום בלבנון, אל-עארורי חוסל בעודו יוצא ממשרדו בביירות. הוא נפגע ישירות מטיל ששוגר לעברו, וטיל נוסף אחד לפחות פגע במשרדים עצמם. יחד איתו חוסלו שישה אנשי חמאס נוספים - בהם שני בכירים נוספים ומוכרים פחות לציבור הישראלי, סמיר פנדי ועזאם אל-אקרע.
פורסם לראשונה: 12:08, 03.01.24