בשיתוף תלמה
בחודש ספטמבר זכו חובבי הטניס בישראל לחוויה מרגשת. לראשונה מאז שנת 1996 נערך בארץ טורניר טניס בינלאומי, אשר הביא איתו לישראל כמה מהשמות הגדולים בענף. בטורניר מסבב ה־ATP שנערך בתל־אביב לקחו חלק בין היתר נובאק ג'וקוביץ', מגדולי הטניסאים בכל הזמנים, דייגו שוורצמן (16 בעולם), מארין צ'יליץ' (17), בוטיק ואן דה זאנדשולפ (22) וכן מספר שחקנים נוספים מהטופ 70. סך הפרסים שחולקו למשתתפים עמד על 1.1 מיליון דולר. הטורניר, אשר שודר בלמעלה מ־130 מדינות בעולם, היווה עבור איגוד הטניס הזדמנות לשים את ישראל מחדש על המפה, והוא אף היווה אירוע הסברתי חשוב עבור המדינה.
3 צפייה בגלריה
בוקר טוב יותר טניס
בוקר טוב יותר טניס
איתמר ורטהיימר
(צילום: יובל חן)
אחד מאלה שעקבו מקרוב אחר הטורניר המסקרן הוא איתמר ורטהיימר, אחת ההבטחות הגדולות בענף הטניס הישראלי. ורטהיימר בן ה־14, שגר במודיעין. מתאמן במועדון הטניס מכבים של המאמן אביחי צאלה. הוא התחיל עם הטניס כבר בגיל ארבע, בעקבות אחיו הגדול. "הייתי מגיע איתו לתחרויות ואימונים, ראיתי שזה ממש כיף ורציתי לנסות בעצמי", מספר איתמר, "התחלתי להתאמן עם אבא שלי, ואחר כך נכנסתי לזה בצורה יותר מקצועית".
איתמר התגלה עם השנים ככישרון טניס גדול. עד היום הוא כבר השתתף בתחרויות רבות בארץ ובחו"ל, בין היתר באליפות ישראל, באליפות אירופה ועוד. אחד מהישגיו הגדולים היה הזכייה במקום הראשון בתחרות הטניס "יורופ" לגילאי 12, שהתקיימה בסרביה בשנת 2021. בנוסף, בתחרות Tennis Europe לגיל 14 שהתקיימה לאחרונה בעכו הגיע איתמר למקום הראשון בקטגוריית הבנים.
כשהוא מתבקש לפרט את גורמי הצלחתו, איתמר מציין קודם כל את הקשר שנרקם בינו לבין המאמן. "הקשר שלי איתו קרוב מאוד ואני מרגיש שהוא כמו אבא שלי", הוא אומר, "בכלל, כשאני מגיע למועדון אני מרגיש שהגעתי לבית השני שלי, וזה ממש כיף".
לאן אתה חולם להגיע בתחום?
"אני שואף להיות שחקן בינלאומי מקצועי. ואם אהיה מספר 1 בעולם, הכי טוב".
באילו אופנים אתה מרגיש שהספורט תורם לך לחיים?
"הטניס תרם לי המון בחיים האישיים. מבחינה חברתית יש הרבה קשרים שיצרתי עם חברים מהארץ ומחו"ל. וגם הפכתי ליותר עצמאי ויותר בוגר".
במסגרת פרויקט "בוקר טוב יותר" של ynet, "ידיעות אחרונות" ותלמה, המפגיש בין ספורטאים צעירים למושאי הערצתם, נשאל איתמר מי הספורטאי או הספורטאית שמהווים עבורו מודל לחיקוי, והשיב כי הוא מעריץ את שחקן העבר האגדי שלמה גליקשטיין. "שלמה הגיע לדירוג גבוה מאוד, 22 בעולם. הוא גם הגיע לגמר זוגות בטורניר גראנד סלאם. אני מעריך בו את העובדה שלמרות ההישגים הגדולים שאליהם הוא הגיע, הוא נשאר צנוע. אני אוהב גם את ההתמדה שלו, את המקצוענות ואת העבודה הקשה", הסביר איתמר את בחירתו.
גליקשטיין (65) היה אלוף המדינה בטניס במשך תשע שנים רצופות (1985־1977), והיה אף שותף לעליית נבחרת ישראל לבית העליון בגביע דייוויס. בשיאו, בתחילת שנות השמונים, הוא דורג כאמור במקום ה־22 בעולם.
3 צפייה בגלריה
בוקר טוב יותר טניס
בוקר טוב יותר טניס
ורטהיימר וגליקשטיין
(צילום: יובל חן)
כבר בגיל 19 הוא זכה באליפות ישראל (1977) ובשנת 1980 הגיע לטורניר וימבלדון, שם הודח בסיבוב השני על ידי ביורן בורג, השחקן הטוב בעולם באותה שנה. בשנת 1981 זכה גליקשטיין בטורניר היחידים בטניס במשחקי המכביה ה־11 והיה בכך לישראלי הראשון שזכה במדליית זהב בטורניר זה. במארס 1983 גרם גליקשטיין לסנסציה ספורטיבית כאשר גבר על המדורג מספר 1 בעולם באותם ימים, הצ'כי איוון לנדל, בטורניר מונטה קרלו. הישגו הגדול נרשם דווקא במסגרת משחקי הזוגות: הוא העפיל יחד עם סימונסון השוודי לגמר הרולאן גארוס, אחד מארבעת הטורנירים החשובים בעולם, אך הפסיד בגמר.
המפגש בין השניים התקיים במועדון המכבים במודיעין, ביתו השני של איתמר, כפי שהוא הגדיר זאת. גליקשטיין, אשר התרגש לשמוע את המחמאות מצידו של הטניסאי הצעיר, אמר לאיתמר: "מאוד מרגש אותי להיות פה במועדון שלך, בבית שבו אתה גדל. טניס הוא ריצת מרתון, אפילו יותר מזה, והדבר הכי קשה הוא לקום כל יום ולהגיע למגרש לאימונים של שלוש, ארבע או חמש שעות".
בתשובה לשאלותיו של איתמר, כיצד הוא הרגיש כשהגיע למקום ה־22 בעולם וכיצד הכין את עצמו למשחקים חשובים, השיב שלמה: "כמובן שלהיות 22 בעולם זו הרגשה אדירה. עשיתי דרך מאוד מאוד ארוכה כדי להגיע לשם, וזה בעצם לימד אותי שאין דבר כזה 'בלתי אפשרי' בטניס או בכלל בספורט. אפשר לנצח כל אחד, והכל תלוי רק בך, בייחוד בספורט אישי כמו הטניס. תמיד צריך להאמין ותמיד צריך להיות חזק וחיובי. זה יביא אותך הכי גבוה שאפשר".
3 צפייה בגלריה
בוקר טוב יותר טניס
בוקר טוב יותר טניס
"צריך להיות חיובי"
(צילום: יובל חן)
גליקשטיין נתן לורטהיימר טיפ חשוב נוסף: "בעיני הדבר הכי חשוב זה לעבוד קשה, לא לעגל פינות ולהיות מחויב במאה אחוז. אל תחשוב לרגע שאם אתה נמצא פה על המגרש כמה שעות ביום, אתה מפסיד משהו במקום אחר. אתה לא מפסיד שום דבר כי אתה עושה את הדבר שאתה הכי אוהב, הדבר שאתה טוב בו. לכן, תהיה הכי מחויב בעולם, תהיה נחוש, עם משמעת עצמית מאוד גבוהה ותעבוד קשה. ברגע שתעשה את כל הדברים האלה תיתן לעצמך את הסיכוי הכי גדול להצליח ולהגיע הכי רחוק שאפשר".
בשיתוף תלמה