בשיתוף תלמה
שניהם שחקני כדורעף חופים שנחשבים לשחקני העתיד של הענף, שניהם מייצגים את ישראל בתחרויות בחו"ל, וכן, הם גם תאומים. הכירו את רון וניר לאופר, בני ה-17 וחצי מבת ים, שחקני האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט בענף כדורעף חופים.
בגיל 14 זוהו השניים על ידי אנשי האקדמיה לכדורעף חופים במכון וינגייט שצפו בהם במסגרת יום ספורט בבית הספר בו למדו. לאחר האיתור הראשוני הם נקראו למבחני קבלה לאקדמיה שבסופם, כמובן, התקבלו. נכון להיום השניים משחקים באקדמיה והם גם שחקני נבחרת ישראל הצעירה בכדורעף חופים. האימונים משולבים במקום עם לימודים רגילים בתיכון בשפיים.
5 צפייה בגלריה
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
רון וניר לאופר
(צילום: ירון שרון)
"כדורעף חופים הוא ספורט קבוצתי ששונה מכדורעף אולמות גם במיקום - משחקים אותו על חול במקום על פרקט - וגם במספר השחקנים, שניים בלבד, לעומת שישה שחקנים בכדורעף אולמות", מספר ניר. "העובדה שמדובר על ספורט קבוצתי מהווה יתרון בעיניי, כי כשאתה משחק פחות טוב או כשאתה לא מרגיש כל כך טוב, יש מי שיעזור לך וירים אותך. אין את זה בספורט יחידני וזה גם עוזר לקשר שלך עם השחקן שאתה משחק לצידו".
רון מוסיף כי השניים מתאמנים לכל אורך השבוע ומשלבים את המשחק עם לימודיהם התיכוניים. "אנחנו מתאמנים בסך הכל שמונה אימונים בשבוע: חמישה אימונים מראשון עד חמישי בשעות אחר הצהריים ועוד שלושה אימוני בוקר אותם אנחנו עושים לפני שעות הלימודים. כל יום אנחנו קמים בשש בבוקר, הולכים למגרש או לחדר כושר להתאמן ומשם יש לנו הסעה לבית ספר".
5 צפייה בגלריה
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
(צילום: ירון שרון)
יוצא לכם להתאמן ולשחק בחו"ל?
רון: "בקיץ האחרון היה לנו מחנה אימון באיטליה ואני התחריתי באליפות אירופה עד גיל 20 שהתקיימה בטורקיה. כצמד התחרינו אני וניר בסלובניה והונגריה."
ניר: "אני התחריתי בעבר גם באליפות אירופה עד גיל 18 שהתקיימה ביוון. אין תחושה יותר מרגשת וטובה מאשר לעמוד על הפודיום עם המדליה כשאתה מייצג את המדינה שלך."
איך מתמודדים עם ניצחונות והפסדים?
ניר: "לדעתי תחרות היא כמו רכבת הרים רגשית. כל משחק מביא איתו ספקטרום שלם של רגשות. אתה שמח כשאתה משיג נקודות ואתה עצוב ומתוסכל כשזה לא קורה לך. לפעמים אתה מרגיש גם מיואש אבל כשאתה מנצח, אין תחושה יותר טובה."
אתם תאומים שמשחקים ביחד, עד כמה זה מהווה ערך מוסף מבחינתכם?
ניר: "אנחנו מכירים מגיל אפס, מהרחם, אז אני חושב שהתקשורת אצלנו היא יתרון מאוד גדול. אני יכול להבין את רון ולדעת מה הוא חושב אפילו רק מלהסתכל עליו, וזה יתרון משמעותי שיש לנו לעומת צמדים אחרים."
5 צפייה בגלריה
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
"כשאתה מנצח, אין תחושה יותר טובה"
(צילום: ירון שרון)
החלום המשותף של השניים הוא להגיע לאולימפיאדה, ובדרך לשם לקטוף עוד פרסים בתחרויות לבני גילם, למשל, באליפות אירופה עד גיל 20. השניים, כאמור, עוברים אימונים אינטנסיביים ומעידים כי אחד הקשיים הכי גדולים בענף היא המשחק בחוץ, בעיקר בקיץ. "כדורעף חופים הוא ספורט שמתקיים בשטח הפתוח ומשחקים אותו בעיקר בקיץ, מה שאומר שישנם מצבים, במיוחד בישראל, בהם משחקים בחום של 40 או אפילו 42 מעלות. בימים כאלו, רק בשלב של אחרי החימום אנחנו כבר סחוטים מזיעה ואז אנחנו עולים למגרש למשחק של שעה. זה בהחלט מאתגר אבל אני אוהב את זה", מעיד ניר.
רון מוסיף כי "למרות הקשיים של הענף אני חושב שהוא הביא לי מטרה לחיים והוא אפשר לי גם לקבל הזדמנות שאין להרבה ילדים אחרים בגילנו, לטוס בעולם ולייצג את ישראל."
במסגרת פרויקט "בוקר טוב יותר" של קבוצת ידיעות אחרונות ותלמה המפגיש בין ספורטאים צעירים למושאי הערצתם, נשאלו רון וניר אל מי הם מביטים כמודל לחיקוי והתשובה הייתה מהירה: שון פייגה, מהשחקנים היותר בולטים ומוכרים בענפי הכדורעף. "שון הוא אחד מהשחקנים הכי טובים בארץ ואלוף ישראל ארבע פעמים", הם מסבירים את הבחירה. "הוא שחקן מאוד חכם בעל ראיית משחק מאוד טובה ומעורב מאוד בענף, גם בכדורעף חופים וגם בכדורעף אולמות."
5 צפייה בגלריה
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
שון עם רון וניר
(צילום: ירון שרון)
פייגה (34) החל לשחק כדורעף במכבי תל אביב, וזכה עם המועדון בדאבל שלוש פעמים ברציפות בין 2008 ל-2010. בהמשך שיחק במועדון ווריקורי הדרום קוריאני ובמועדון אתניקוס אלכסנדרופוליס מליגת העל היוונית. בסיום העונה, שב למכבי תל אביב, שזכתה בדאבל פעם נוספת. בשנת 2013 החליט פייגה לעבור לכדורעף חופים, שם שיתף פעולה במשך שנים עם אריאל הילמן. נכון להיום הוא משמש כעוזר מאמן באקדמיה למצוינות בכדור עף אולמות.
המפגש בין השלושה התקיים במכון וינגייט והם ביצעו אימון משותף קצר. בסיום המפגש העניק שון מספר עצות מקצועיות לצמד השחקנים הצעירים: "במשחקים שלכם אתם צריכים לשמור על קור רוח, תהיו מרוכזים בעצמכם, תחשבו על הפעולות שאתם רוצים לעשות ותבצעו אותן הכי טוב במטרה להגיע לניצחון. תמיד תזכרו שהדרך שלכם זאת הדרך הנכונה, תאמינו בה, תשקיעו, תעבדו חזק ותגיעו רחוק. אני מאמין בכם."
הטיפים של שון לשחקני כדורעף צעירים:
"ראשית, להתמיד - תאמינו במה שאתה עושים ותתנו את כולכם באימונים במטרה להגיע לתוצאות הגבוהות ביותר. שנית, תשאפו למצוינות לא רק במשחק עצמו אלא בכל דבר אחר שאתם עושים בחיים, זה יבנה אתכם גם כשחקנים מקצועיים אבל גם כבני אדם."
5 צפייה בגלריה
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
בוקר טוב יותר כתבת כדורעף חופים
"תאמינו במה שאתה עושים ותתנו את כולכם באימונים"
(צילום: ירון שרון)
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף תלמה