2 צפייה בגלריה
גרושים עם ילד
גרושים עם ילד
"למען הורות שוויונית". החלטת בית המשפט
(צילום: Shutterstock)
בהחלטה יוצאת דופן, בית משפט לענייני משפחה בראשון לציון חייב לאחרונה זוג הורים להתקרב למרחק של עד 10 ק"מ ממקום המגורים הקודם שלהם, בטרם התגרשו, כדי שהילדים שלהם ייהנו מ"הורות שוויונית" - ויוכלו להמשיך ללמוד במוסד הלימודים בו למדו לפני הגירושים.
קראו עוד:
לאחר הפרידה, האם עברה לגור עם הילדים בעיר אחרת, ליד הוריה, במרחק של כ-40 ק"מ מהמושב שבו הם גרו בשכירות. בהמשך גם האב עזב את אזור המגורים של המושב, ועבר לגור בעיר הנמצאת במרחק של כ-20 ק"מ מהמושב.
האב, באמצעות עורכי הדין אביחי בן דוד וארתור שימונוב, פנה לבית המשפט בבקשה לחייב את האם לחזור לגור באזור המושב. הוא טען כי מעבר האם לעיר רחוקה פוגע באפשרות ליישם את החלטת בני הזוג להורות המשותפות, משום שלאב אין כלי רכב והוא נאלץ לנסוע בתחבורה ציבורית.
האם, המיוצגת על ידי עורכות הדין אווה (חוה) קליין שטיינמץ ומורן יעקובוביץ', ממשרד עורכי הדין אלטו-קליין, טענה שהיא לא יכולה למצוא עבודה באזור המושב שבו הם התגוררו בעבר, בין היתר כי אין לה מכונית והיא זקוקה לעזרה של הוריה המתגוררים באזור.
2 צפייה בגלריה
מימין: עו''ד אביחי בן דוד ועו''ד ארתור שימונוב
מימין: עו''ד אביחי בן דוד ועו''ד ארתור שימונוב
מימין: עו''ד אביחי בן דוד ועו''ד ארתור שימונוב
(צילום: מיטל אזולי)
השופטת חגית מטלין, מבית המשפט לענייני משפחה, קבעה כי "יש לאזן בין האינטרסים של ההורים תוך דגש על טובת הילדים, ולכן על ההורים לגור בקרבת מקום יחסית למוסדות החינוך של הילדים ועל שני הצדדים להשתתף במאמץ לטובת הילדים".
השופטת מטלין אמרה כי בכל מקרה, הסכמי השהות של הילדים עם כל אחד מההורים מחייבים מגורים סמוכים של הילדים להורים, שזמן הנסיעה ביניהם לא עולה על 20 דקות גם בשעות העומס, וכך גם לגבי מוסדות החינוך שבהם לומדים הילדים ליד המושב.
בהחלטה של בית המשפט נאמר: "באיזון האינטרסים, תוך דגש על טובת הילדים, שני ההורים יעבור להתגורר ברדיוס של 10 ק"מ מהמושב שבו הם התגוררו כאשר חיו ביחד. אז, יהיה קשר שוויוני בין ההורים לבין הילדים, שימשיכו ללמוד במוסדות החינוך שבהם למדו עד לפרידה בין הורים". בית המשפט נתן להורים שלושה חודשים ליישם את ההחלטה.