2 צפייה בגלריה
לילך שם טוב
לילך שם טוב
לילך שם טוב בגן הילדים החדש
(צילום: גיא יחיאלי)
לילך שם טוב זוכרת את המשפט האחרון שאמרה לחברתה, כשהייתה עוד בטוחה ששלושת ילדיה הקטנים, עומר, רוני ואור, בחיים. "הגירושים לא חשובים, הסברתי לה, העיקר שהוא השאיר לי שלושה פרחים. שתי דקות אחר כך, גיליתי את הגרוע מכל", היא סיפרה אתמול (ג') בכאב, בחנוכת גינת משחקים מוזיקלית לזכרם שנפתחה במקלט לנשים נפגעות אלימות בדרום הארץ.
קראו עוד:
הרבה שנים, סיפרה שם טוב, היא כעסה על עצם קיומם של מקלטים כאלה. "לא הבנתי למה כל אותם גברים אלימים לא נמצאים במקלט? למה הנשים צריכות להתנתק מעולמן ולהיסגר שם? אבל אחרי שהבעתי את מורת רוחי מהנושא בדיון שנכחתי בו בכנסת, ניגשה אליי אישה צעירה ושיתפה אותי שרק בזכות המקלט החיים שלה ושל אמה ניצלו. כתוצאה מהשיתוף שלה, הבנתי שגם אם המצב רחוק מלהיות מושלם, המקלטים עדיין הכרחיים בחברה האלימה שלנו. ואני אומרת את זה בכאב גדול. אני עדיין חושבת שגברים אלימים צריכים להיות מטופלים במקלט ושנשים לא צריכות צריכות לברוח, לא לפחד על חייהן ולא לנתק אותן ואת ילדיהן מהסביבה".
2 צפייה בגלריה
ילדיה של שם טוב
ילדיה של שם טוב
עומר, רוני ואור ז"ל. אהבו לנגן
(צילום: אלעד גרשגורן)
ב"גינה המוזיקלית" החדשה במקלט ויצ"ו שולבו כלי נגינה בצורת פרחים, כמו קסילופון, תופים ועוד, וילדי הנשים שחוו אלימות במשפחה יוכלו למצוא שם מעתה מעט שלווה ולנגן בחצר המקלט. הגינה לזכרם משקפת גם את עולמם של ילדיה של לילך שם טוב, שלמדו ואהבו לנגן. דרך הצלילים שיופקו בגינה, יוכלו הילדים שנקלעו למקלט עם אימותיהם לחוות חוויות מעשירות ומנחמות שייצרו זיכרונות חיוביים להמשך חייהם.
בויצ"ו מסבירים שהגינה המוזיקלית לא רק מוסיפה צבע ויופי למקום, אלא גם תורמת לאווירה רגועה ומנחמת. "הגן יאפשר לאותם ילדים ששמעו צעקות שבר, ובכי של אם, לייצר צלילים אחרים של חופש ותקווה", אמרה אניטה פרידמן, יו"ר ויצ"ו. "מוזיקה אינה רק מהנה אלא יש לה גם תועלת, היא מפיגה מתחים ומפתחת דמיון בקרב ילדים".
"היום אני מבינה איזו עבודת קודש נעשית פה", אמרה אתמול שם טוב. "אני עומדת כאן בפתח המקלט, מול גינת הפרחים המוזיקלית, ואומרת לכולם שהפרחים שלי כבר לא חיים, אבל הם מונצחים היום כאן בדמות פרחים מוזיקליים. אני בטוחה ששלושת הילדים שלי נמצאים איתי כאן היום".