2 צפייה בגלריה
זוג שוכב הפוך על ספה
זוג שוכב הפוך על ספה
מי רוצה ילדים כשאפשר לשבת הפוך
(Shutterstock)
הורות היא אחת ההנאות הגדולות בחיים, נכון? אז מסתבר שלא עבור כולם. מחקר שערכו שני פסיכולוגים מאוניברסיטת מישיגן שבארצות הברית מצא שרבים מתושבי המדינה לא רוצים להביא ילדים לעולם, ובדק את הקשר בין בחירתם לבין מידת שביעות רצונם הכללית בחיים.
"מצאנו ש-21.6% מהמבוגרים במישיגן, שהם כ-1.7 מיליון אנשים, לא רוצים ילדים ולכן גם לא עושים דבר כדי שיהיו להם ילדים. מדובר במספר גדול יותר מאשר מספר התושבים בתשע הערים הגדולות במדינה", אמר זאכרי ניל, מהמחלקה לפסיכולוגיה של אוניברסיטת מישיגן, שנמנה על מחברי המחקר שפורסם בכתב העת Scientific Reports.
קראו עוד:
"מצאנו ש-21.6% מהמבוגרים במישיגן, שהם כ-1.7 מיליון אנשים, לא רוצים ילדים ולכן גם לא עושים דבר כדי שיהיו להם ילדים. מספר גדול יותר מאשר מספר התושבים בתשע הערים הגדולות במדינה"
החוקרים השתמשו בנתונים ממדגם של 1,500 מבוגרים, בעזרת המכון למדיניות ציבורית ומחקר חברתי באוניברסיטה, והציגו בפניהם שאלות. מכיוון שאי אפשר להבחין בין סוגים שונים של אל-הוריים בסטטיסטיקה הרשמית שם כיום, ניל הסביר שהמחקר הוא אחד הראשונים שסופר מבוגרים ללא ילדים במדויק.
"לעיתים קרובות אומרים לאנשים, במיוחד לנשים, שאינם רוצים ילדים, שהם ישנו את דעתם - אבל המחקר מצא אחרת", אמרה ג'ניפר ווטלינג ניל מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת מישיגן, שגם לקחה חלק במחקר.
2 צפייה בגלריה
זוג במסעדה טלפונים
זוג במסעדה טלפונים
תשלח לי הודעה ונדבר על ילדים
(Shutterstock)
"אנשים מחליטים להיות 'חופשיים' בעתיד מילדים כבר בשלב מוקדם בחיים, לרוב בשנות ה-20 לחייהם או אפילו קודם. לא מדובר רק בצעירים שטוענים שהם לא רוצים ילדים, אלא גם בנשים שנושקות לגיל 40, שעדיין אין להן ילדים והן החליטו גם שלא ללדת אותם בעתיד".
על אף העובדה שהמחקר נערך במישיגן, לפי מפקד האוכלוסין לשנת 2021 נמצא כי היא דומה דמוגרפית לארה"ב כולה. על כן, אמר ניל, אם הדפוס אכן ישליך על הרמה הלאומית, הרי שלפחות 50 עד 60 מיליון אמריקנים אינם הורים לילדים.

אין הבדל בשביעות הרצון

"מחקרים קודמים פשוט קיבצו את כל אותם אנשים שאין להם ילדים לקטגוריה אחת, ללא הצורך המחייב להיכנס לרזולוציות הקטנות ולהבין את השוני ביניהם", אמרה ניל. "לאחר בדיקה של מאפיינים דמוגרפיים, לא מצאנו הבדלים בשביעות הרצון מהחיים של אנשים ללא ילדים מכל סיבה שהיא ושל אנשים שהם כבר הורים. עם זאת, אנשים שלהם אין ילדים, נוטים להיות ליברליים יותר מהורים, שמצידם מפגינים פחות חמימות ביחסם לאותם אנשים נטולי ילדים", הוסיף ניל.
הפסיכולוגים מאוניברסיטת מישיגן בדקו גם את השוני בין אנשים ללא ילדים לבין אלה עם ילדים. "רוב המחקרים לא שאלו את השאלות הנחוצות כדי להבחין בין אנשים ללא ילדים, לבין אלה שבוחרים לא להביא ילדים לעולם. יש כאלה שעדיין אינם הורים (אך מתכננים להביא ילדים לעולם) ואנשים שלא יכולים להביא ילדים לעולם בגלל בעיות אי-פוריות או נסיבות אחרות", הם אומרים בתקווה שייערכו בקרוב מחקרים נוספים שיעמיקו בסיבות למצב הזה, ובהשלכות שלהן.