בשיתוף תלמה
מישה זילברמן נחשב מזה שנים לפנים של ספורט הבדמינטון (כדור נוצה) בישראל ואלוף ישראל הבלתי מעורער בענף. זילברמן ייצג את ישראל בשלוש אולימפיאדות, ואף זכה מדליית ארד באליפות אירופה שהתקיימה השנה. אבל למרות הישגיו המרשימים מאוד של זילברמן והעובדה כי הוא למעשה פרסם את הענף הדי נישתי הזה במדינתנו הקטנה, מתברר כי יש בישראל מספיק טוענים לכתר החולמים גם הם על קריירה עטורת פרסים בתחום. הכירו את דור שני בן ה-16 ממודיעין, מקום שלישי בארץ בבדמינטון לנוער עד גיל 17 ביחידים ומקום שני בענף בזוגות מעורבים.
עוד סיפורים על ענפי ספורט פחות מוכרים במתחם "בוקר טוב יותר">>
5 צפייה בגלריה
דור שני
דור שני
דור שני
(צילום: אביגיל עוזי)
דור החל את דרכו בענף לפני כ-6 שנים בהיותו תלמיד בכיתה ו' ומאז הוא לא מפסיק לרגע עם שגרת אימונים תובענית המניבה תוצאות גבוהות ומעמד בכיר בענף. "בדמינטון הוא השם הבינלאומי לספורט שמוכר בארץ ככדור נוצה", הוא מבהיר. "אני משחק כבר מכיתה ו' ועכשיו התחלתי את כיתה י"א מה שאומר שאני כבר בשנה השישית לאימונים. אני מתאמן הרבה מאוד שעות בשבוע, לפעמים יותר מ-20. יש ימים עם שני אימונים ביום ואימון יכול להיות שלוש שעות, ארבע שעות אז זה מצטבר. בקיץ יצא לי להקדיש הרבה מאוד זמן לזה לספורט הזה, בעיקר במחנות אימון בארץ ובחו"ל."
5 צפייה בגלריה
דור שני
דור שני
יותר מ-20 שעות אימון בשבוע
(צילום: אביגיל עוזי)
איך הכל התחיל?
"התחלתי בגיל 11. במקור שיחקתי בחצר של סבא וסבתא, כי אחים של אמא שלי גם כן שיחקו כשהיו צעירים כך שנשארו להם רשת ומחבטים איתם היינו משחקים. יותר מאוחר כשעברנו למודיעין ראינו שיש חוג מהמתנ"ס והחלטתי לבוא לנסות. אני חושב שמאוד מהר נכנסתי לזה, סוג של התאהבות כזאת ומאוד התמסרתי לספורט."
אתה חושב שהספורט שינה אותך, אולי ביגר אותך?
"לגמרי. נהייתי מאוד תחרותי והמשחק גרם לי להשתפר בעוד דברים, לא רק בספורט. אני היום יותר מסודר ויותר ממושמע ואני חושב שיש לי גם יותר אנרגיות. זה בטוח עדיף על פני זה שאשב כל היום בבית מול הטלוויזיה כמו כולם. חוץ מזה הספורט מאפשר לי לשמרו על שגרה בריאה ואני לא מרשה לעצמי למשל להיות ער עד 3 לפנות בוקר."
5 צפייה בגלריה
דור שני
דור שני
"הספורט לימד אותי הרבה דברים"
(צילום: אביגיל עוזי)
הבדמינטון משתייך לענף משחקי הכדור והמחבט. הכדור בו משחקים נקרא "נוצית" כיוון שהוא מורכב מבסיס ונוצות. היריבים במשחק זה יכולים להיות שני זוגות או שני יחידים. המטרה של היריבים היא לחבוט בנוצית באופן שהיא תעבור מעל הרשת ותפגע במגרש היריב. לחילופין – המטרה היא שהנוצית תעבור מעל הרשת והיריב לא יצליח להשיב אותה. בשפה העברית נקראים השחקנים "שחקני נוצית" או "נוצאים" ומתברר כי כדור הנוצה התמים הזה מביא איתו אתגר משמעותי לשחקנים שכן הודות לצורתו המיוחדת ומשקלו הקל (4 גרם בסך הכל) הוא יכול להגיע למהירות של יותר מ-400 קמ"ש.
דור מציין בהקשר לכך כי "זהו משחק מאוד מיוחד. הוא מאוד פופולארי באסיה ואירופה, ופחות בארץ. הרבה אנשים משווים אותו לטניס אבל הוא שונה לגמרי. הרשת בגובה יותר גבוה, היא 1.55 מטר והמגרש יותר קטן, והכדור הוא גם מאוד מהיר. בגלל שהמשחק מאוד מהיר, אתה צריך לחשוב מהר מאוד על אסטרטגיה, איפה היריב שלי חלש והיכן אנחית את המכה הבאה. המהירות הגבוהה בשילוב עם תכנון אסטרטגי ומגרש מאוד קטן יוצרים משחק מאוד מאתגר, גם ברמה הפיזית."
5 צפייה בגלריה
דור שני
דור שני
הבדמינטון שינה את חייו
(צילום: אביגיל עוזי)
ודור לא מציין סתם כך את עניין הפיזיות. כילד הוא מתוודה היה שמנמן ולא ספורטיבי ובמובן הזה הבדמינטון שינה את חייו. "בתור ילד לעגו לי בבית הספר, לעגו לי מהסביבה והיום אנשים מסתכלים עליי בשוק של איך עברת מהמשקל הזה למשקל הזה", הוא משתף ברגישות. "למען האמת באימון הראשון לא ידעתי אפילו לקפוץ בחבל והיה מאוד קשה לי פיזית. לקח לי זמן להסתכל על עצמי בשביעות רצון ולא להיות נבוך מעצמי ומהגוף שלי. זה היה כרוך בהרבה מאוד מאמץ והשקעה, אבל הם השתלמו לי."
עד כמה המשפחה תומכת בעיסוק הספורטיבי הזה?
"הם מאוד תומכים בי. אם צריך להסיע אותי לאימון אז ברור להורים שהם מתייצבים בשעה הזאת והזאת ולוקחים אותי לאימון, גם אם הם עסוקים וגם אם יש להם עבודה. הם יודעים עד כמה זה חשוב לי."
בינתיים ההשקעה האישית של דור וההשקעה העקיפה של משפחתו מניבים תוצאות והוא השתתף במספר תחרויות בארץ ובחו"ל בהן הגיע למקומות הראשונים. "השתתפתי לאחרונה בתחרות זוגות בבולגריה ואני ובן הזוג שלי למשחק לקחנו את המקום הראשון וכמו כן אני מקום שלישי בארץ ליחידים ומקום שני בארץ במשחק זוגות." דור מבקש במסגרת זו להחמיא למאמנת שלו קסניה שבזכותה הוא מצליח להגיע להישגים המצוינים. " יש לי קשר מאוד ייחודי עם קסניה המאמנת שלי" הוא אומר, " באימונים היא מאוד קשוחה איתי, וגם באופן כללי, אבל כל השעות המשותפות יצרו קשר מאוד עמוק ומאוד אכפת לה ממני, ולי מאוד אכפת ממנה."
5 צפייה בגלריה
דור שני
דור שני
(צילום: ירון ברנר)
מה השאיפות העתידיות שלך?
"אני רואה את עצמי ממשיך לשחק ולהתאמן באופן קבוע על בסיס יומיומי ולפחות פעם ביומיים. השאיפה שלי היא להגיע כמה שיותר רחוק בטופ העולמי בענף."
בסיכום הריאיון איתו מבקש דור להעביר מסר אישי לכל ספורטאי שנתקל בקשיים ואתגרים. "המסר לי לכל ספורטאי צעיר הוא שחשוב מאוד להתמיד במה שאתם עושים וכל הזמן לעשות ולרצות להשתפר. ככה זה עובד אם רוצים להיות מקצועיים ובסופו של יום זה פשוט כיף ונהנים מהספורט עצמו."
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף תלמה