במלחמת לבנון השנייה החל אייל את עבודתו ב"רפאל". שנה לאחר מכן, אורית, שבדיוק הייתה בסוף הלימודים בטכניון, הצטרפה לחטיבת הפיתוח של החברה אשר מייצרת מערכות לחימה מתקדמות. 17 שנים חלפו, והשניים – שהפכו בינתיים לזוג עם שלושה ילדים – עדיין שם, בהגנה האווירית.
הם התחתנו לאחר שלוש שנות זוגיות. "אני התקדמתי ניהולית בחטיבת הפיתוח ועברתי להיות מהנדסת וחלק ממערך הפיתוח של כיפת ברזל", מספרת אורית (40), "שמחתי להגיע לכיפת ברזל כי תמיד רציתי לעסוק במשהו שקשור לביטחון המדינה, שעוזר משמעותית להגן על אזרחי ישראל".
1 צפייה בגלריה
yk13766382
yk13766382
אייל ואורית. "בניגוד לזוגות אחרים, לנו יש על מה לדבר בבית"
(צילום: נחום סגל)
אייל (45) מילא תפקידים ניהוליים בפרויקטים שונים, ואף חזר לתפקיד ניהולי בכיר בחטיבת הפיתוח. היום הוא מנהל את ייצור המערך הקרקעי של "קלע דוד", מערכת ליירוט רקטות, טילים לטווח בינוני-ארוך ומטוסים ללא טייס. "זה משהו שרציתי", סיפר, "הפרויקט היה אז עתידני. ידעתי שכשאני אבחר את הדבר הבא שאהיה שותף בו, זה יהיה פרויקט שיש לו ערך רב לביטחון המדינה, ו'מערכת קלע דוד' ענתה על ההגדרה הזאת בצורה מדויקת".
מאז 7 באוקטובר, שניהם מגויסים למאמץ המלחמתי, כמו שאר עובדי החברה. "העבודה יותר אינטנסיבית", אומרת אורית, "אני חשה שאני במילואים במסגרת העבודה האזרחית שלי וזו גאווה גדולה. החשיבות נותנת לי את הכוח. הבן שלי מתלונן שאני לא נמצאת, אבל הוא גם אמר שבגלל שאני עובדת בכיפת ברזל ושומרת על כל כך הרבה אנשים, זה עושה לו טוב והוא מאוד גאה בזה".
אייל הוסיף: "גדלתי בפנימייה הצבאית בחיפה וחונכתי לתרום. בצבא הייתי באגוז, אבל השתחררתי ממילואים לפני שלוש שנים ופתאום כולם מגויסים למלחמה - ואני לא שם. העבודה שלי זו הדרך שלי לתרום למדינה, ומבחינתי זאת גאווה".
קראו עוד:
גם בשגרה, הם מודים, מדובר בעבודה תובענית. "יש פה עניין גדול של שותפות, חלוקה ותמיכה אחד בשני בתקופות לחוצות יותר", מספרת אורית, "אנחנו נעזרים בבייביסיטרים, בהורים של החברים של הילדים שלנו וגם ההורים עוזרים כמה שהם יכולים, אבל האמת היא שזה גם מפתח עצמאות אצל הילדים שלנו, שכיום בני 11, שמונה וחמש".
ואיך זה לעבוד ביחד? "למרות שאנחנו נמצאים בחדרים לא רחוקים אחד מהשני, אנחנו כמעט לא מתראים בעבודה", מסביר אייל, "אבל בבית אנחנו מדברים על העבודה. אני תמיד אומר שבניגוד לזוגות אחרים, לאורית ולי יש על מה לדבר בבית".
אז איזו מערכת חשובה וטובה יותר? אורית יורה ראשונה: "ברור שכיפת ברזל. אבל ברצינות, אלה שתי מערכות שונות שביחד הן מה שהמדינה צריכה". אייל מסכים מיד: "גם אני אומר שברור שכיפת ברזל חשובה יותר. שאני אתווכח עם אשתי?"
אז מתברר שלפחות בנושא אחד הוא דווקא כן: באילו נסיבות הם הפכו לזוג. "זה קרה במסיבת פורים", אומר אייל בעיניים חולמניות, "אורית התחפשה למלאכית. מאז אני שומר על התחפושת שלה. היא עדיין המלאכית שלי". אורית מתקנת: "האמת שזה לא היה בדיוק כך. עוד לפני המסיבה אייל ישב כל הזמן מול המשרד שלי, דיבר איתי, חפר לי קצת וגישש. במסיבה זה קרה רשמית, אבל הוא בישל את זה לאט-לאט עוד הרבה קודם".
פורסם לראשונה: 00:00, 21.01.24