12.6 מיליון דולר - זה הסכום ששולם הלילה (בין ראשון לשני) עבור קלף. לא סתם קלף, אלא כזה של אגדת הבייסבול, מיקי מנטל, משנת 1952 ונחשב לנדיר ביותר בקרב האספנים.
מדובר בשיא היסטורי - פריט הספורט היקר בכל הזמנים. שלושה חודשים לאחר שחולצת נבחרת ארגנטינה של דייגו מראדונה, אותה לבש במשחק "יד האלוהים" מול אנגליה בגביע העולם ב-1986, שברה את השיא הקודם, כשנמכרה בסכום של 9.3 מיליון דולר. מנטל, למי ששואל, בילה 17 שנים בניו יורק יאנקיז ונכנס להיכל התהילה של הבייסבול ב-1974. כעבור 21 שנים הלך לעולמו.
1 צפייה בגלריה
הקלף של מיקי מנטל
הקלף של מיקי מנטל
הקלף שובר השיאים של מיקי מנטל
(צילום: AP)
זה לא סוד שפרטי אספנות של ספורטאים הפכו למצרך מבוקש. בתחילת החודש התבשרנו כי הגופייה של מייקל ג'ורדן בשיקגו בולס, אותה לבש במשחק הראשון בגמר ה-NBA ב-1998, תוצג בספטמבר במכירה פומבית וצפויה להימכר ב-5 מיליון דולר.
אם וכאשר הפריט יימכר ב-5 מיליון דולר, הוא ישבור את השיא הקודם למכירת מזכרת של מייקל - 1.47 מיליון ששולמו עבור זוג נעלי "אייר ג'ורדן", איתן שיחק במשחקו החמישי בלבד במדי הבולס בשנת 1984. אגב, כמה חודשים לפני אותה מכירה פומבית - גופיית משחק של ג'ורדן בימיו בבולס נמכרה תמורת 1.38 מיליון דולר ושברה שיא של פריט לבוש.
בכלל, אספנות הפריטים של כוכבי ספורט בארה"ב, כידוע, לא נפסקת לרגע. רק ב-2020 שעברה כרטיס שחקן חתום של לברון ג'יימס מעונת הרוקי (2003/04) שלו בקליבלנד נמכר ב-1.8 מיליון דולר.