בארצות הברית ממשיכים לנתח את ים מדר לקראת דראפט ה-NBA בנובמבר. הבוקר (שבת) פורסמה כתבה באתר שמסקר את ניו אורלינס פליקנס בה ניתחו את הרכז בן ה-19.
"ים מדר יכול להיות בחירה מושלמת עבור הפליקנס", הייתה הכותרת של הכתבה. עוד נכתב כי "הישראלי הראה פוטנציאל רב בחודשים האחרונים ועשה לעצמו שם בקרב הסקאוטים של ה-NBA".
4 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר. נראה אותו בעוד מספר חודשים ב-NBA?
(צילום: ראובן שוורץ)
יש לציין כי הכתבה מתייחסת לאפשרות שהפליקנס ייבחרו במדר בסיבוב השני ולא הראשון של הדראפט. לקבוצה של זאיון וויליאמסון יש לא פחות משלוש בחירות בסיבוב השני. אחד מאנשי המפתח בכל נושא הסקאוטינג במועדון הוא ירון ארבל הישראלי, שמכיר מצוין את מדר, מה שגם עשוי לתת לו נקודות פתיחה טובות לקראת הדראפט.
בנוסף, סגן הנשיא בניו אורלינס, דייויד גריפין, שהיה הג'נרל מנג'ר בקליבלנד בתקופה שדייויד בלאט אימן שם (מינה ובהמשך פיטר אותו), ידוע כאחד שאוהב לבחור שחקנים מחוץ לארצות הברית בסיבוב השני, ו"אין סיבה שמדר לא יהיה הבא בתור מבחינתו", נכתב בכתבה.
4 צפייה בגלריה
דייויד גריפין מראה לכולם מי מספר 1
דייויד גריפין מראה לכולם מי מספר 1
גריפין. אוהב לבחור שחקנים בינלאומיים בדראפט
(צילום: AP)
בכתבה ציינו את היתרונות של מדר: "כשהוא עולה על המגרש הוא בולט קודם כל ביכולות ההגנה שלו. בדרך כלל הוא שומר על מובילי הכדור של היריבה על מגרש שלם, בסגנון שריק פיטינו היה מאמן את קנטאקי. הוא ייצמד לגופייה של היריב שלו ויכריח אותו למסור מסירות לא נוחות, או לאבד את הכדור".
"כשההתקפה מנסה לעצור אותו עם חסימות, הוא תמיד מצליח למצוא את השחקן שלו בעזרת מהירות ולהכריח אותו לקחת זריקות קשות. מבחינת פוטנציאל אין ספק שהוא יכול לשחק ב-NBA".
4 צפייה בגלריה
זיו בן צבי מול ים מדר
זיו בן צבי מול ים מדר
מדר שומר. מחמאות על ההגנה
(צילום: יאיר שגיא)
בהתקפה ציינו כי מדר "יוצא נהדר מפיק אנד רול לחדירות מסיים עם נקודות בזריקת 'פלוטר' (מעל ההגנה). זאת יכולת שמזכירה שחקנים כמו טוני פארקר בעבר ומייק קונולי כיום".
מבחינת החולשות ציינו שמדר הוא עדיין מאוד בוסרי משני צידי המגרש. בהגנה מרוב שהוא כל כך אנרגטי ומנסה לחטוף, לפעמים הוא מאבד את השחקן ומקבל נקודות על הראש. כמו כן, נכתב כי הוא מתקשה להישאר עם השחקן שלו כשיש חילופים, ואז הוא מוצא את עצמו שומר על שחקנים גבוהים וחזקים מולם הוא מתקשה".
4 צפייה בגלריה
טוני גפני וים מדר
טוני גפני וים מדר
"מתקשה מול גבוהים"
(צילום: אורן אהרוני)
בנוסף נכתב כי "מדר מתקשה בהתקפה העומדת. אבל הבעיה הגדולה ביותר שלו היא הזריקה. יש לו מכניקת זריקה רעה. כמו כן, יש את נושא המסירה. הוא סולידי באספקט הזה, אבל לפעמים מנסה יותר מדי לבצע מסירות מסובכות שגורמות לאיבודי כדור. למזלו, את החולשות הללו ניתן לשפר על ידי אימון. הן מצביעות בעיקר על כך שהוא צעיר ששיחק עם שחקנים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם".