זה קרה בסוף השבוע האחרון. דיאנה טוראסי, אם תרצו המייקל ג'ורדן של כדורסל הנשים, העבירה באופן רשמי את השרביט. "היא השחקנית הטובה ביותר בעולם כרגע", הצהירה טוראסי. "היא" זו פייג' ביוקרס, כוכבת מכללת קונטיקט. רק בת 19, בשנתה הראשונה בלבד בקולג', ומי שכבר עכשיו גורמת לכוכבת הגדולה של הענף להרעיף עליה כזו מחמאה.
ביוקרס, ילדה טובה מינסוטה, קלעה בלילה שבין שני לשלישי 28 נקודות ב-67:69 של קונטיקט על ביילור - ניצחון ששלח את יוקון לפיינל-פור המכללות לנשים בפעם ה-13 ברציפות. לכן, הסיפור אצל ביוקרס זה בעיקר היכולת והמספרים. הממוצעים שלה העונה - 19.8 נקודות ו-6.2 אסיסטים למשחק - טובים פי שניים מאלה שהשיגה טוראסי בעונתה הראשונה בקולג' (גם כן, בקונטיקט) ואם אכן תזכה בסופו של דבר באליפות ה-NCAA תהפוך לפרשמנית השלישית בלבד בהיסטוריה שתעשה זאת גם כמלכת הסלים של קבוצתה. השתיים היחידות כרגע שרשומות על הישג כזה הן אגדות חיות: שריל מילר ושאמיקה הולדסקלו.
4 צפייה בגלריה
פייג' ביוקרס
פייג' ביוקרס
רק בת 19, וכבר כוכבת. ביוקרס
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
פייג' ביוקרס
פייג' ביוקרס
זה יסתיים עם אליפות ה-NCAA? ביוקרס
(צילום: AP)
ביוקרס מוליכה כרגע את קונטיקט לא רק בנקודות למשחק, אלא גם באסיסטים, חטיפות ודקות. בין ה-3 ל-8 בפברואר הפכה לשחקנית יוקון הראשונה שקולעת 30 נקודות ומעלה בשלושה משחקים רצופים. לאחר מכן, במשחקה הראשון בטורניר ה-NCAA, רשמה 24 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים בניצחון על היי פוינט - ההופעה הטובה ביותר אי פעם של שחקנית קונטיקט במשחק הבכורה שלה בשלבי הנוקאאוט. זה, כאמור, כבר הוביל לשאלה - האם מדובר כבר עכשיו באחת השחקניות הגדולות של הענף?
"לא ראיתי דבר כזה מאז שאני פה", הודה ג'ינו אוריימה, מאמן הנשים המעוטר ביותר כיום במכללות. אוריימה הוא כמובן גם מאמנה של ביוקרס ומי שמאז שהגיע לקונטיקט ב-1985 זכה כבר ב-11 אליפויות והופיע 21 פעמים בפיינל-פור. "היא כל כך טובה, עד שלפעמים היא מתקנת גם אותי, כשאני עושה שטויות על הקווים". והיא לא רק מתקנת. בקטע שהפך לוויראלי, ביוקרס, באחד המשחקים, אף "הפליקה" למאמנה אחרי עוד סל גדול.
4 צפייה בגלריה
אוריימה עם ביוקרס
אוריימה עם ביוקרס
אוריימה עם ביוקרס. "היא מתקנת גם אותי"
(צילום: AP)
הקטע שהפך לוויראלי. ביוקרס "מפליקה" לאוריימה
"מה שהיא עושה עכשיו יהפוך אותה לאחת השחקניות הגדולות ששיחקו אי פעם במכללות", החמיאה לה רבקה לובו, עוד אגדת WNBA, שחקנית קונטיקט לשעבר וכיום פרשנית מובילה ב-ESPN. טוראסי עצמה הוסיפה: "כבר אחרי המשחק הראשון שצפיתי בה, סימסתי בסיום לג'ינו - יש לך את השחקנית הכי טובה בעולם בקבוצה שלך. בעונת הפרשמן שלי, אני הייתי נערת מים לעומתה. יש לה יכולת מסירה נדירה ובעיקר ביטחון".

"השחקנית הכי מחשמלת בעולם"

וזה לא שביוקרס הגיעה משום מקום. בדיוק ההיפך. בין 2020-2018 זכתה ביוקרס עם נבחרות ארה"ב עד גילאי 17, 18 ו-19 באליפות העולם, כשהיא הצעירה ביותר בכל אחד מהסגלים. באליפות האחרונה - עד גיל 19, שנערכה לפני שנתיים בתאילנד (מאז הקורונה ביטלה את האליפויות) - היא נבחרה בהיותה בת 17 בלבד ל-MVP של הטורניר, עם ממוצעים של 11.6 נקודות, 4.1 ריבאונדים ו-5.4 אסיסטים (ראשונה בכל האליפות).
דיאנה טוראסי מחמיאה ליורשת
את תיכון הופקינס, ממנו הגיעה לקונטיקט, הוליכה למאזן 8:149 בשלוש השנים שלה שם, כולל 0:34 בעונתה האחרונה. בספטמבר 2020 הדהימה את כולם כשנבחרה לשחקנית השנה של נבחרות ארה"ב, למרות שמעולם לא שיחקה עדיין משחק בוגרות אחד. אגב, ב-41 השנים שבהן מחולק התואר, היא התיכוניסטית השלישית בלבד שמקבלת אותו. הקודמות היו בריאנה סטיוארט, שהמשיכה לזכייה ב-MVP ב-WNBA, וג'נל ביילי, שזכתה ב-2017 ומככבת השנה במכללת צפון קרוליינה.
"מה שהיא עשתה השנה, כשהעולם עבר את מה שעבר - בלי קהל ובקבוצה כזו - זה מטורף", פירגנה לה סטיוארט. "היא לא נראית כמו שחקנית בשנתה הראשונה במכללות, זה בטוח". חברתה של סטיוארט לסיאטל סטורם וכמובן מי ששיחקה בעבר גם כן בקונטיקט, סו בירד, נפעמה אף היא. "כשצפיתי בה, הרגשתי חרא עם עצמי. אם כך היא משחקת, מה אגיד על עצמי", סיפרה בחצי חיוך.
4 צפייה בגלריה
פייג' ביוקרס
פייג' ביוקרס
"חצופה? יכול להיות"
(צילום: AP)
ביוקרס על שער מגזין "סלאם"
בשנים האחרונות הפכה ביוקרס גם לאהובת התקשורת. סברינה יונסקו, הבחירה מספר 1 בדראפט ה-WNBA האחרון, מסתבר, נשכחה לאחרונה בצד. בינואר שנה שעברה תמונתה במדי תיכון הופקינס התנוססה על שער המגזין היוקרתי "סלאם", עם כותרת שאינה משתמעת לשתי פנים: "השחקנית הכי מחשמלת בעולם". את האמת, נכון. "אני לא יודעת אם יש מילה אחרת למה שאני עושה מלבד 'טירוף'", הסבירה הרכזת את יכולותיה על הפרקט. "חצופה? יכול להיות".
בלילה בין שישי לשבת ביוקרס וקונטיקט יעלו לפיינל-פור, בידיעה שהם רחוקים שני ניצחונות מאליפות. "כילדה קטנה, חלמתי על הרגעים הללו", הודתה ביוקרס. "רק שאף פעם אתה לא באמת יודע אם אתה תקבל סיכוי להגשים אותם. וכן, אלוהים נכנס לתמונה. לא הייתי כאן בלעדיו. ניסיתי להשתמש באור שהוא האיר עליי ולזרוח".