ארלינג הולאנד היה בטח שהוא חוגג עוד שער. הנורבגי הצעיר עמד לשחרר בעיטה לכיוון מנואל נוייר, אבל אז, משום מקום, הגיע אלפונסו דייויס ותיקל אותו. כשהולאנד קיבל את הכדור, מעט בתוך חצי המגרש של באיירן מינכן, היה דייויס, הצעיר מהולאנד בפחות מארבעה חודשים, בערך 20 מטרים מאחוריו. זו הייתה נראית ריצה דמיונית, והיא אפילו לא המהירה ביותר שרשם דייויס העונה.
אסור למצמץ מול אלפונסו דייויס. אם תהסס לרגע אחד הוא ישיג אותך. אם האינסטינקט שלך לא יהיה מושלם הוא יחלוף על פניך בקלילות עם הכדור. גם בברצלונה, שתשחק מולו ברבע גמר ליגת האלופות הערב (22:00), יודעים זאת. דייויס הוא לא עוד כישרון עולה. בגיל 19 הוא כבר אחד השחקנים המשמעותיים ביותר בבאיירן. עוד לפני שסיים את העשור השני של חייו הוא אחד המגינים הטובים ביותר בעולם.
5 צפייה בגלריה
אלפונסו דייויס
אלפונסו דייויס
מיפ מיפ. אלפונסו דייויס טס
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
אלפונסו דייויס רודף אחרי ארלינג הלאנד
אלפונסו דייויס רודף אחרי ארלינג הלאנד
הולאנד לא ציפה לזה. דייויס משיג את הנורבגי
(צילום: EPA)
המהירות המסחררת שלו על המגרש מרשימה, אבל לא פחות מכך מהירות התקדמות הקריירה. 'פונזי', כך כונה עוד לפני שעבר לאירופה, נולד במחנה פליטים. הוריו, כמו כחצי מיליון איש נוספים שאיבדו את בתיהם, ברחו מליבריה בזמן מלחמת האזרחים בשנייה במדינה בסוף המאה ה-20. הם הגיעו לגאנה, שם נולד דייויס. הילדות במחנה הפליטים הייתה קשה, אלימה מאוד, אבל המשפחה הצליחה לקבל אישור הגירה לקנדה. שם, כבן למשפחה משוגעת על כדורגל ובמקום בו יש מתקנים להתפתח כראוי, הפך דייויס לכדורגלן.
בגיל 14 עבר לוונקובר ווייטקפס מה-MLS, בגיל 15 ערך בכורה, בגיל 17 היה שחקן העונה של הקבוצה ובגיל 18 כדורגלן העונה בקנדה. והנה דייויס בן 19, כוכב באיירן מינכן שנבחר לשחקן הצעיר של העונה בבונדסליגה. הוא הגיע אליה כשחקן התקפה שחלם להיות אריין רובן, ובבאיירן ייעדו אותו להיות מחליפו, כלומר לפתח את דייויס כשחקן התקפה בצד ימין, שיחתוך למרכז ויבעט עם רגל שמאל.
פציעות של שחקנים כמו לוקאס הרננדז וניקלאס זולה (שחייבה את דויד אלאבה לשחק כבלם) הביאו לכך שדייויס נשלח לשחק מגן שמאלי לראשונה בחייו. נער שעבר לארץ אחרת ומקבל דקות ראשונות בעמדה שאינו מכיר.
5 צפייה בגלריה
דויד אלאבה עם אלפונסו דייויס ורוברט לבנדובסקי
דויד אלאבה עם אלפונסו דייויס ורוברט לבנדובסקי
אלאבה נאלץ לעבור לעמדת הבלם, דייויס לקח את ההזדמנות בשתי ידיים
(צילום: getty images)
כך התחיל דייויס את העונה כשחקן אגף ללא ניסיון אירופי והוא מסיים אותה כמגן שמאלי אדיר. "אלפונסו עושה עבודה יוצאת מהכלל", אמר עליו מאמנו האנזי פליק. "בנוסף למהירות שלו הוא עובד טוב בהגנה ובצד השני של המגרש יכול לייצר לעצמו מצבי הבקעה. הוא עדיין צעיר שרוצה ללמוד, אבל כבר עכשיו ברור שמדובר באחד משחקני המפתח שלנו".
פליק מדבר על שני צידי המגרש ואכן האתלטיות של דייויס מביאה לכך שהוא יכול לכסות שטח עצום בזמן קצר, לתרום הגנתית והתקפית בצורה שווה. הוא בין עשרת הראשונים בליגה במספר התיקולים המוצלחים למשחק ונמצא במקום השני (אחרי תיאגו) בדריבלים מוצלחים למשחק. הוא במקום השלישי בכל אירופה באחוז ההצלחה בניסיון לחץ על היריב (קלמון לנגלה, שישחק מולו הערב, ומאטס הומלס, לפניו), ובמקום השני ביבשת במספר הפעמים שהשחיל כדור בין הרגליים של השחקן שבא מולו (מרקוס רשפורד ראשון).
5 צפייה בגלריה
(צילום: getty images)
את כל אלה, הפעולות ההגנתיות וההתקפיות, דייויס מבצע במהירות עצומה. במשחק מול ורדר ברמן, בו הבטיחה באיירן עוד אליפות, שבר כוכב נבחרת קנדה את שיא המהירות לשחקן בבונדסליגה. דייויס הדיח את אשרף חכימי מהמקום הראשון כשרשם מהירות של 36.51 קמ"ש. הכינוי 'רוד-ראנר' או 'מיפ מיפ', על שם הדמות המצוירת בעלת המהירות האדירה, התחיל לתפוס עוד יותר אחרי המשחק הזה. מי שקישר בין דייויס ללוני טונס הוא תומאס מולר כשאמר עליו: "לפעמים הוא לא במיקום הכי טוב במגרש, אבל הוא גורם ליריב לחשוב 'טוב, יש לי זמן', ואז 'מיפ מיפ, מיפ מיפ', מגיע הרוד-ראנר של באיירן וחוטף את הכדור".
חשוב לשים לב לדברים של מולר גם בהקשר המיקום של דייויס כיוון שהמגן מסתמך מאוד על המהירות שלו, גם על חשבון מיקום נכון, ושחקן חכם יכול לנצל זאת. ומי יכול לבוא מול דייויס באגף הערב? לאו מסי. את בעיית המיקום הזו אפשר לראות בעיקר כשהכדור מגיע מהאגף השני ודייויס צריך להיכנס עם השומר שלו לרחבה. בכל מקרה, חשוב לזכור שאנחנו מדברים על שחקן בן 19 שמשחק עונה ראשונה כמגן. הוא לומד ומתקדם כל יום וכך יהיה גם בהקשר לעמידה על המגרש.
5 צפייה בגלריה
זו המשימה של דייויס. לאו מסי
זו המשימה של דייויס. לאו מסי
זו המשימה של דייויס. לאו מסי
(צילום: AP)
עם ההתקדמות העצומה הזו בזמן קצר, ועם היכולת האתלטית, מפחיד לחשוב לאן דייויס יכול להתקדם. לפחות היום ברור לאן הוא רוצה להתקדם – עוד שלב בדרך לגביע עם האוזניים הגדולות.