הספורטאי שריגש את כל המדינה, לוחם הטאקוונדו אסף יסעור, לא ישתתף בסופו של דבר במשחקים הפראלימפיים בטוקיו אחרי שהפסיד היום (ראשון) ליריב מאזרבייג'ן 29:17.
יסעור (19), המתחרה במשקל עד 61 ק"ג, הביס 28:44 בקרב הראשון את הגאורגי סנד מגרלישווילי והיה רחוק קרב אחד בלבד מהעפלה
2 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
אסף יסעור
(צילום: עוז מועלם)
יסעור עלה ליתרון 15:16 בסיום הסיבוב הראשון בקרב מול מגרלישווילי, ולאחר מכן ניצל את העייפות של יריבו כדי להוליך 24:32 בתום הסיבוב השני. בסיבוב השלישי השתמש יסעור בעיקר בבעיטות קדמיות על מנת להרחיק את יריבו ולשמור על יתרונו. הגאורגי התעייף, לא היה מסוגל לחזור לתמונה והישראלי ניצח לבסוף 28:44.
סיפורו של יסעור, תושב אלוני הבשן שברמת הגולן, ריגש את המדינה כשהתפרסם לפני מספר שנים. הוא איבד את שתי ידיו שבוע לפני שחגג את בר המצווה כאשר התחשמל מכבל מתח גבוה בעת ששיחק עם חבריו וניסה לחלץ כדור שנתקע בחדר החשמל. לאחר מכן עבר תקופה קשה של אשפוזים בבית החולים שיבא, טיפולי פיזיותרפיה והכנה לפרוטזות.

לאחר פציעתו השתקם אסף בזכות פריצת דרך גדולה בתחום בארה"ב – ידיים ביוניות שהותאמו במיוחד לגופו בטכנולוגיה מתקדמת ומאפשרות לקיים שגרת חיים ופעולות יומיומיות. על מנת להשיג את הזרועות הייתה המשפחה זקוקה לשני מיליון שקל, כאשר בעזרת גולשי ynet וקוראי "ידיעות אחרונות" היא הצליחה להשיג את הסכום.
מדובר בפרוטזות המאפשרות לאסף לכתוב, לאכול ולבצע פעולות יומיומיות בקלות בהשוואה לפרוטזות רגילות. בכוח המחשבה ניתנת פקודה ליד, ובעזרת תנודות בסיבי השריר והעצבים מתקבלת הפעולה.
הבעיה ממנה סובל אסף לא שינתה אפילו במעט את אהבתו לספורט, להפך. תחילה התאמן בהישרדות ובהגנה עצמית אצל המאמן רן שטיינברג, וכתב בפייסבוק ששאיפתו הגדולה היא להיות אלוף אולימפי. מאמן נבחרת ישראל בטאקוונדו, יחיעם שרעבי, שקרא את הפוסט, יצר איתו קשר והזמין אותו להתאמן. שטיינברג המליץ ליסעור לעבור לטאקוונדו, והילד נענה להזמנה. מאז הוא מתאמן עם ספורטאי נבחרת ישראל בטאקוונדו, ספורטאים בריאים ברמה גבוהה שאינם סובלים ממוגבלות.
2 צפייה בגלריה
אסף יסעור
אסף יסעור
המגבלה לא שינתה את אהבתו של יסעור לספורט. אסף יסעור
(צילום: עוז מועלם)
הטאקוונדו הפראלימפי דומה מאוד לטאקוונדו האולימפי, למעט אי שימוש בבעיטות ראש וקבלת ניקוד על אגרופים. אסף מתחרה בקלאס k44 - דרגת נכות ברמת קושי גבוהה בה לרוב מתחריו יש לפחות יד אחת. הדרגות נקבעות על פי מסוגלות הספורטאי להגן על גופו בעזרת הידיים.
פורסם לראשונה: 11:49, 09.05.21