אלוף העולם ב-100 מטר, האמריקאי כריסטיאן קולמן הנחשב גם ליורשו של אוסיין בולט, הושעה היום (שלישי) למשך שנתיים בגלל עבירות סמים ויחמיץ את אולימפיאדת טוקיו בקיץ הבא.
קולמן בן ה-24 עמד בפני בית הדין של הרשות למניעת סימום בספורט (WADA) בטענה כי התחמק משלוש בדיקות סמים. חוקי הרשות למניעת סימום בספורט מחייבים כל ספורטאי לדווח היכן הוא נמצא בכל יום ובכל שעה במידה ונדרש לכך.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאן קולמן
כריסטיאן קולמן
כריסטיאן קולמן
(צילום: AFP)
אם אינו עושה זאת, הוא מפר בכך את התקנון. לפי ה"דיילי מייל" הבריטי שדיווח לראשונה על ההתפתחות, קולמן הפר בשנתיים האחרונות שלוש פעמים את התקנון והטעה את הבודקים, כל זה במשך 12 חודשים במצטבר.
חשוב להבהיר כי בניגוד לג'סטין גטלין למשל שהורשע בשימוש בחומרים אסורים והצליח להציל את עורו מהשעיה לצמיתות רק על ידי שיתוף פעולה עם הרשויות – המקרה של קולמן הוא הרבה יותר מורכב ופחות חד משמעי. קולמן לא נתפס על שימוש בחומרים אסורים – וכלל לא נטען כי נטל כאלו. העבירה בה הוא מואשם היא היעדרות מבדיקות סמים שאמורות היו להיערך לו.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאן קולמן
כריסטיאן קולמן
קולמן חוצה ראשון את קו הסיום באליפות העולם
(צילום: רויטרס)
עם זאת, הטענה התקבלה והוא נהנה מהספק, כשקיבל אישור להשתתף באליפות העולם בדוחא בשנה שעברה וחרך את המסלול עם זמן של 9.76 שניות בגמר ל-100 מטר. באותה אליפות גם זכה בזהב עם נבחרתו בריצת השליחים 100X4 מטר. באליפות העולם ב-2017 השיג את הכסף בריצת 100 מטר והשליחים. הוא גם שיאן העולם בריצה ל-60 מטרים (6.34 שניות).