סרחיו פרס ניצל היטב את היעדרותו של לואיס המילטון החולה בקורונה ורשם את הניצחון הראשון בקריירה שלו הערב (ראשון) בסאקיר. המקסיקני הציג מרוץ הרואי מבחינתו, אחרי שהיה מעורב בתאונה משולשת עם מקס ורסטאפן ושארל לקלר כבר בהקפה הראשונה וירד למקום האחרון. הנהגים של רד בול ופרארי שקיוו לאיים על הניצחון בהיעדרו של אלוף העולם נאלצו לפרוש.
זה היה יום גדול לרייסינג פוינט, שצבעה את הפודיום בוורוד, כאשר לאנס סטרול סיים שלישי. מי שעוד חגג - ובגדול היה אסטבן אוקון עם מקום שני יוצא מן הכלל עבורו וחשוב מכך, פודיום ראשון בקריירה.
5 צפייה בגלריה
סרחיו פרס
סרחיו פרס
סרחיו פרס על פסגת הפודיום
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
סרחיו פרס
סרחיו פרס
בחריין נמצבעה בוורוד. החגיגות של רייסינג פוינט
(צילום: AFP)
גורג' ראסל שנהג במרצדס במקומו של המילטון נפגע מהחלטה שגויה של קבוצתו וקיבל סט צמיגים לא מתאים בעצירה בהקפה ה-63. הוא נאלץ לחזור לרחבה סיבוב לאחר מכן כדי לתקן את הטעות – ולקינוח סבל מתקר בצמיג ומצא את עצמו רק במקום התשיעי והרחק מהפודיום. הבריטי הצעיר שקיווה לפודיום ראשון, יתנחם בנקודות ראשונות העונה. ואלטרי בואטס סיים במקום השמיני.
"אני מקווה שאני לא חולם", אמר בסיום פרס שעדיין לא השיג כסא לקראת העונה הבאה. "זה לקח לי 10 שנים ואני לא יודע מה להגיד מרוב התרגשות. אחרי ההקפה הראשונה היה נראה שסיימתי את הסיפור, אבל שם המשחק הוא לא לוותר". גם אסטבן אוקון היה נרגש: "הייתה לנו שנה קשה ומתסכלת וסוף סוף כל העובדה הקשה השתלמה. עשינו את זה והגענו לפודיום. זה רגע שאזכור כל חיי".
5 צפייה בגלריה
אסטבן אוקון
אסטבן אוקון
אסטבן אוקון. אפילו המסכה לא מתסירה את החיוך
(צילום: גטי אימג'ס)
5 צפייה בגלריה
ג'ורג' ראסל
ג'ורג' ראסל
ג'ורג' ראסל. יצא מאוכזב
(צילום: גטי אימג'ס)

מיק שומאכר זכה באליפות פורמולה 2

מיק שומאכר, בנו של מיכאל שומאכר, יעזוב את הפורמולה 2 עם טעם מתוק במיוחד אחרי שזכה באליפות הסבב. הנהג הגרמני שיצטרף בעונה הבאה להאס סבל ממרוץ לא פשוט בעקבות בעיה בצמיגים וסיים רק במקום ה-18, אבל הבטיח את התואר. "אני עדיין לא מעכל שאני אלוף" הודה שומאכר. הנהג הישראלי, רוי ניסני, סיים את המרוץ במקום ה-15 ובמהלך העונה צבר בסך הכל חמש נקודות.
5 צפייה בגלריה
מיק שומאכר
מיק שומאכר
מיק שומאכר בפסגת הפודיום
(צילום: גטי אימג'ס)
מי שסיים רשמית את דרכו בהאס הוא רומן גרוז'אן. הצרפתי שנפצע בתאונה הקשה בבחריין בשבוע שעבר הודיע שלא ייקח חלק במרוץ האחרון בעונה באבו-דאבי, מכיוון שהוא צריך להתמקד בהליך ההחלמה שלו. גרוז'אן שנפרד מהקבוצה לאחר 98 הופעות אמר:"זאת אחת ההחלטות הקשות שנאלצתי לקבל, אבל גם אחת החכמות. אתגעגע לקבוצה ואתמוך בהם מרחוק".