מיק שומאכר בן ה-21, ובנו של אגדת הפורמולה 1 מיכאל שומאכר, חתם בקבוצת הפורמולה האס וינהג עבורה ב-2021. את הבכורה שלו יערוך לצד חברו ניקיטה מזפין, והשניים יחליפו את קווין מגנוסן ורומן גרוז'אן, שעדיין מתאושש מהתאונה הקשה בה היה מעורב ביום ראשון.
שומאכר כבר התנסה בשנה שעברה במבחנים עם פרארי ואלפא רומיאו, אבל הדבר האמיתי אמור להגיע בגראנד פרי באוסטרליה בשנה הבאה. ההופעה הזו תגיע 8 שנים אחרי פרישתו של אביו בסוף 2012, ו-7 שנים מאז שנפגע שומאכר האב בראשו ב-2013, בתאונת סקי בעת שגלש עם מיק.
4 צפייה בגלריה
המכונית של פרארי ומיק שומאכר בפורמולה 2
המכונית של פרארי ומיק שומאכר בפורמולה 2
המכונית של פרארי ומיק שומאכר בפורמולה 2
(צילום: Getty Images)
4 צפייה בגלריה
מיק שומאכר
מיק שומאכר
היורש. שומאכר ג'וניור
(צילום: EPA)
"אין לי מילים מרוב שמחה", הודה הנהג החדש של הקבוצה האמריקאית. "תמיד האמנתי שאוכל להגשים את חלום הפורמולה 1 שלי. אתן את הכל כמו שאני תמיד עושה ואני כבר מצפה למסע הזה". גונתר שטיינר שחווה עונה רעה במיוחד כמנהל האס: "אני שמח מאוד שהצלחנו לצרף את מיק ומחכה כבר לעבוד איתו ולקבל אותו לקבוצה".
שומאכר ג'וניור הצטרף בינואר 2019 לאקדמיה של פרארי ממנה יצאו לא מעט נהגים לקבוצות השונות בפורמולה 1. הוא מוביל את טבלת הנהגים בסבב הפורמולה 2 כאשר ביום שבת יתקיים המרוץ האחרון לעונה בסאקיר. אגב, בסבב הפורמולה 2 משתתף גם הנהג הישראלי רוי ניסני שצבר 5 נקודות עד כה.
4 צפייה בגלריה
האבא (והאלוף האגדי), מיכאל שומאכר
האבא (והאלוף האגדי), מיכאל שומאכר
האבא (והאלוף האגדי), מיכאל שומאכר
(צילום: EPA)
הוא החל את דרכו בשנת 2008 כשהיה בן 11 בלבד בנהיגה במרוצי קארטינג. כדי לנסות ולברוח מעיני התקשורת בעקבות הייחוס המשפחתי הוא התחרה תחת השם 'מיק בטש', שם משפחתה המקורי של אימו. למעשה, מיק יהיה השומאכר השלישי בתולדות הסבב לצד אביו ודודו ראלף, שהתחרה מ-1997 ועד 2007.
בראיונות, הוא מספר על הקשר הקרוב עם אביו שמצבו הבריאותי מאז התאונה לא ברור כלל, אך לפי השמועות צוות של 15 רופאים מטפלים בו, וחוץ מהמשפחה הקרובה איש לא רואה אותו. מיק מכנה את אביו "מודל לחיקוי", ו"אליל". הבן יוכל לחלום על קריירה מפוארת כמו של אביו, שזכה ב-7 אליפויות עולם, מה שהיה שיא כל הזמנים עד שלואיס המילטון עשה היסטוריה והשתווה אליו ממש לפני חודש.

ראסל ינהג במרצדס של המילטון

אלוף העולם, לואיס המילטון, שחלה בקורונה, לא ייקח חלק בגרנד פרי סאקיר ביום ראשון - ומי שיזכה להזדמנות נדירה לתפוס את מקומו הוא ג'ורג' ראסל הצעיר.
4 צפייה בגלריה
ג'ורג' ראסל
ג'ורג' ראסל
הזדמנות נדירה. ראסל
(צילום: AFP)
מרצדס ניהלה שיחות וסיכמה עם וויליאמס על השאלתו של הנהג הכישרוני, שיחבור לוואלטרי בוטאס. ראסל כבר שימש כנהג אימונים של מרצדס במספר הזדמנויות שונות, אך כעת כאמור יזכה לצ'אנס יוקרתי במרוץ עצמו - ואולי גם יצליח להשיג נקודות ראשונות העונה.
"כמובן שאי אפשר באמת להחליף את לואיס, אבל אתן הכל בשביל הקבוצה", אמר ראסל. "אני שולח גם תודה ענקית לכולם בוויליאמס שאפשרו את ההזדמנות הזו".
רוי ניסני הישראלי אשר משמש כנהג המבחן של קבוצת וויליאמס ואף לקח חלק במספר אימונים לפני מרוצים, לא יוכל לתפוס את מקומו של ראסל, משום שאינו מחזיק עדיין ברישיון-על, הנדרש בכדי להתחרות בפורמולה 1. לניסני חסרות 15 נקודות והוא ינסה להשיגן כבר בעונה הבאה.