גפן פרימו זכתה במדליית הארד באליפות העולם בג'ודו. הישראלית שמתחרה בקטגוריה עד 52 ק"ג רשמה יום קרבות מוצלח והשיגה מדליה דרך בית הניחומים אחרי ניצחון על דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן, בזכות שלושה עונשים שצברה היריבה.
מדובר במדלייה ה-11 אי פעם של ישראל באליפות העולם. שגיא מוקי ב-2019 וירדן ג'רבי ב-2013 זכו בזהב, ולישראל עוד ארבע מדליות כסף וארבע מארד. פרימו היא גם האישה הראשונה שעולה על הפודיום מאז ג'רבי עם הכסף ב-2014. האליפות הנוכחית מתקיימת לפני האולימפיאדה ולכן מדורגות בכירות רבות בחרו שלא להשתתף ולהתמקד בהכנה לקראת טוקיו.
7 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
גפן פרימו על הפודיום
(צילום: איגוד הג'ודו)
7 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
גפן פרימו עם שני הרשקו
(צילום: איגוד הג'ודו)
7 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
פרימו מול קוצ'ר ברבע הגמר
(צילום: EPA)
7 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
סיימה קרב מכריע כשידה על העליונה. גפן פרימו
(צילום: AFP)
פרימו העפילה אוטומטית לסיבוב השני ורשמה ניצחון קל על לוז אוליברה המקסיקנית (ממנה הוציאה שלושה עונשים מהירים). בשמינית הגמר גברה באיפון על לריסה פימנטה הברזילאית, אך ברבע נוצחה על-ידי פאבין קוצ'ר השווייצרית (הישראלית ספגה עונש שלישי). ההפסד הוביל אותה לבית הניחומים, שם ניצחה בווזארי את סוסורבארם לחאגבאסורן המונגולית.
כזכור, פרימו לא תהיה באולימפיאדת טוקיו אחרי שהפסידה לגילי כהן בקרב על הכרטיס הבודד של ישראל במשקל. כהן, שכמו פרימו עלתה ישירות לסיבוב השני, הפסידה בריתוק לקטרינה גוסה הקנדית וסיימה את דרכה.
7 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
יום קרבות טוב מאוד. פרימו
(צילום: EPA)
פרימו שהחלה את דרכה בענף כבר בגיל 4, עם כניסתה למועדון המקומי בפרדס חנה-כרכור, הצליחה להתקדם בקריירה במהלך השנים, אבל השינוי הגדול הגיע כשעברה להתאמן במכון וינגייט ב-2015. היא נכנסה לתודעה הלאומית ב-2018, כאשר השיגה את מדליית הארד באליפות אירופה שנערכה בתל אביב. למרות שאיבדה את מקומה באולימפיאדת טוקיו לחברתה לנבחרת גילי כהן, היא המשיכה בקמפיין יפה, מה שהוביל אותה למדליית הארד השנייה בקריירה באליפות אירופה עם המקום השלישי בליסבון.
7 צפייה בגלריה
גפן פרימו
גפן פרימו
לא תהיה בטוקיו, אבל יש לה מדליה. גפן פרימו
(צילום: AFP)
טל פליקר, שגם לא יהיה באולימפיאדה, אחרי שברוך שמאילוב עקף אותו בקרב על הכרטיס, פתח נהדר וניצח בשני הקרבות הראשונים שלו מול יריבים מסרביה וספרד.
7 צפייה בגלריה
טל פליקר
טל פליקר
טל פליקר מול מרויאמה היפני
(צילום: AFP)
בסיבוב השלישי חיכתה לו המשוכה הקשה ביותר – אלוף העולם המכהן, ג'ושירו מרויאמה היפני, שגם הוא לא יופיע בטוקיו, זכר לקרב הענק בו הפסיד מול חברו לנבחרת היפומי אבה שנמשך 24 דקות.
בקרב עצמו פליקר לא הראה חשש וביצע מספר תקיפות מסוכנות, אבל הניסיון והאיכות של יריבו שיחקו תפקיד ו-40 שניות לסיום הוא השיג ווזארי שהספיק לו כדי לנצח ולהדיח את הישראלי.
פורסם לראשונה: 13:33, 07.06.21