אם לא הספיקה דחיית האולימפיאדה ומגפת הקורונה המשתוללת באירופה, ההכנות למשחקים הקרובים בטוקיו שוב מעוררים סערה ביפן. הסיבה: התבטאויות סקסיסטיות של יו"ר הוועדה המארגנת לאולימפיאדה בטוקיו, יושירו מורי.
מאות מתנדבים למשחקים האולימפיים והפראלימפיים החליטו בימים האחרונים לוותר על התפקיד בעקבות הדברים של מורי. יו"ר הוועדה המארגנת עורר כעס ביפן ומחוצה לה כאשר אמר בשבוע שעבר, בפגישה מקוונת של הוועד האולימפי היפני, כי "נשים נוטות לדבר יותר מדי בפגישות".
2 צפייה בגלריה
טוקיו 2020
טוקיו 2020
עוד סערה לפני המשחקים האולימפיים בטוקיו
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
יושירו מורי.
יושירו מורי.
"חשיבה מיושנת". מורי
(צילום: רויטרס)
מורי בן ה-83, ראש הממשלה לשעבר, התנצל למחרת אך סירב להתפטר מתפקידו. מה שגרם למתנדבים לעשות צעד דרסטי כמחאה. הדבר, כצפוי, גרם כאב ראש גדול למארגנים שצריכים למצוא להם עכשיו מחליפים ל-440 איש ואישה שפרשו.
שני ספורטאים לשעבר, ששמם לא נמסר, החליטו בעקבות כך גם לוותר על מסע הלפיד בחודש הבא. בנוסף, המוקד הטלפוני של הוועדה המארגנת קיבל כ-350 אלף שיחות טלפון ו-4,200 מיילים בחמישה הימים האחרונים בבקשה לא לטייח את ההתבטאות של מורי. "הוא זקן ואני חושב שלאנשים בגיל הזה יש נטייה לזלזל בנשים", אמר אחד המתנדבים, מיסאקו יושיזאווה. "מדובר בחשיבה מיושנת".
הוועדה המארגנת אמורה לכנס ישיבת דירקטוריון מיוחדת כבר היום, אך אין כוונה לדון בהמשך עבודתו של מורי. בכל מקרה, הוועד האולימפי הבינ"ל הוציא הודעת גינוי וטען כי דבריו של מורי "לא ראויים".