הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי בראשותו של ח"כ עודד פורר אישרה הבוקר (שלישי) את התקנות למניעת הטרדות מיניות, כך שיטילו חובה על קבוצות ואיגודי ספורט לבצע הדרכות למניעת הטרדה מינית.
התקנות הגיעו לידי אישור בזכות היענותם המהירה של שר המשפטים ח"כ אבי ניסנקורן ושר התרבות והספורט חילי טרופר לבקשתו של ח"כ פורר.
2 צפייה בגלריה
ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת הכספים הזמנית
ח"כ עודד פורר, יו"ר ועדת הכספים הזמנית
התקנות אושרו. ח"כ פורר
(צילום: דוברות הכנסת/עדינה ולמן)

לפי התקנות, כל הצוותים, המאמנים והמדריכים יעברו הדרכות בנושא מניעת הטרדות מיניות. בנוסף, מגיל 16 יחויבו כל הספורטאים לעבור הדרכה ובין הגילאים 16-14 יינתנו הדרכות בהסכמת ההורים. יצוין כי כל מאמן או האחראי על העברת ההדרכות באיגודי הספורט יעברו הכשרה של 18 שעות בנושא ורק לאחריהן יוכלו לקיים הדרכה באגודות ובקבוצות להן הם שייכים.
ח"כ פורר: "התקנות הללו הן שינוי היסטורי ורף חדש שהצבנו במלחמה נגד ההטרדות המיניות בספורט. הבסיס לכל מאבק שכזה הם הסברה וחינוך נכונים שיגיעו לכל גורם הקשור לגוף הספורט. האתגר הגדול הוא למנוע את ההטרדות בזכות הכשרות וחינוך. אם הבינו שכך צריך להיות במקומות עבודה, בצה"ל ובמשרדי הממשלה אז בטח ובטח שכך צריך להיות הדבר לנערים ונערות הנמצאים בראשית דרכם".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
"אמשיך להיאבק למניעת הטרדות מיניות בכל דרך". חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
שר המשפטים אבי ניסנקורן: "כמו בכל תחומי העיסוק, גם בספורט, אנו מחויבים להיאבק למיגור תופעות פוגעניות של הטרדות מיניות. החלטתי לאמץ את המלצת הוועדה לקידום מעמד האישה, והצגתי מתווה להגברת חובת ארגוני הספורט בנושא החשוב הזה. כך נעודד תרבות ספורט בסביבה מוגנת ונוחה לכל ספורטאי וספורטאית".
שר התרבות והספורט חילי טרופר: "האחריות שלנו היא למנוע הטרדות מיניות בכלל ובספורט בפרט. אני רואה ערך גדול בפעולה בעניין ושמח על ההחלטה המשותפת לאמץ את המלצת הוועדה לקידום מעמד האישה ובכך למגר את התופעה ולהגן על ספורטאים וספורטאיות. אמשיך להיאבק על נושא מניעת הטרדות מיניות בכל דרך ואפעל ככל יכולתי כדי שתופעות מסוג זה יטופלו בצורה המיטבית".