"גולדן סטייט צריכה לשקול את הבחירה בדני אבדיה לאור הרב-גוניות, הניסיון, הגוף והאינסטינקטים שלו למשחק. חמישיית סמול-בול עם סטף קרי, קליי תומפסון, אנדרו וויגינס, אבדיה ודריימונד גרין, יכולה להיות אחת הקטלניות והוורסטיליות ב-NBA". על הציטוט הזה חתום אולי המעריץ הכי גדול של הפרוספקט הישראלי מבין הסקאוטים ואנשי התקשורת בארצות הברית, מייק שמיץ מ-ESPN.
אבדיה מגיע ל-NBA: פרויקט מיוחד
שמיץ אף הגיע לארץ מספר פעמים כדי לצפות באבדיה (כולל באליפות אירופה עד גיל 20 שנערכה בתל אביב בקיץ הקודם), דאג לצייץ על כל מהלך איכותי של הפורוורד במשחקים וגם ערך איתו ראיון וידאו מיוחד בו הישראלי ניתח את יכולותיו על פי צפייה בקטעים שלו.
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה. יזכה בטבעת עם הווריורס?
(צילום: עוז מעולם)

"לאבדיה אוהדים בכל מחלקת סקאוטינג ב-NBA"

הסקאוט של ESPN פירט על יכולותיו של אבדיה בכל תוכנית בה לקח חלק בשבועות האחרונים לקראת הדראפט, והיו לא מעט כאלה. הנה כמה מהמשפטים שלו: "אבדיה גדול מספיק לשחק בעמדה מספר 4, אבל השליטה בכדור, היצירתיות ויכולת ניהול המשחק שלו תואמות לרכז. המהלך בו הוא מצטיין זה כשהוא מבצע פיק-אנד-רול ומנצל את התזמון הנהדר וראיית המשחק שלו, שמאפשרים לו לקרוא את המצב ולקחת את ההחלטה הכי נכונה".
"אבדיה הוא שחקן התקפה אגרסיבי, שתוקף בכל הזדמנות את הטבעת. הוא אוהב לזרוק שלשות בהתקפות מעבר, הוא גם מביא קשיחות, תחרויות ויש לו גם סטייל".
גם ג'ונתן ווסרמן מ-Bleacher Report נתן חוות דעת חיובית על אבדיה: "יש לו אוהדים בכל מחלקת סקאוטינג בליגה. הוא עובד קשה ויתאים מאוד לכל קבוצה. העובדה שהוא משחק בכנפיים יחד עם הרב-גוניות שלו ישחקו תפקיד משמעותי. אני לא רואה אותו נבחר מחוץ לטופ 10".
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה, אלכס צ'וברביץ'
דני אבדיה, אלכס צ'וברביץ'
"תוקף את הטבעת". אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
קווין אוקונור מ-The Ringer הוסיף: "אבדיה הוא פורוורד מגוון שיכול לנהל משחק כמו גארד. התפתחות הניתור שלו תהיה משמעותית להצלחה שלו ב-NBA". הסקאוט אף השווה אותו לדנילו גלינארי, ניקולה באטום ודאריו שאריץ'.

"אני מתקשה להתלהב ממנו"

אבל לא כל הסקאוטים והמומחים מתלהבים, וצריך גם לשמוע את חוות הדעת שלהם. אחד מהם הוא ג'ון הולינגר, שמכיר מצוין את ה-NBA מבפנים, שכן הוא כיהן בעבר כסגן נשיא פעולות הכדורסל של ממפיס גריזליס, וכיום הוא כותב טורים ב-The Athletic: "אני מתקשה להתלהב ממנו כי האיכות בליגה שבה הוא שיחק לא גבוהה. אבדיה צריך לדעת לקלוע ולדעתי הוא לא בדרך להיות שחקן מוביל ב-NBA מבלי היכולת להפוך לקלע טוב. כרגע הוא לא שם ומבחינתי זאת בעיה".
עוד עיתונאי/סקאוט נחשב הוא צ'אד פורד, בעבר ב-ESPN וכיום הבעלים של האתר והפודקאסט NBA big board: "יש הייפ סביבו, כולם אוהבים את הגישה שלו למשחק, הוא אגרסיבי בצורה יוצאת דופן, יש לו ביטחון רב, אבל כדי להצליח ב-NBA הוא חייב לדעת לקלוע לשלוש".
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
האמריקאים עדיין לא משוכנעים בנוגע לקליעה שלו
(צילום: עוז מועלם)
חשוב להגיד שאף אחד מהסקאוטים, וגם אנחנו, לא ראינו את אבדיה מאז סיום עונת הקורונה בארץ. הוא התאמן במשך שלושה חודשים בצורה סיזיפית באטלנטה, שם ערך שלושה אימונים ביום, ולפי סביבתו העלה שלושה ק"ג של שרירים. כמו כן, האימון האחרון שלו בכל יום הוקדש רק לנושא הקליעה, כך שהוא מודע לחיסרון הכי גדול שלו לפי איך שהאמריקאים תופסים אותו כרגע.

יעבור בטרייד בערב הדראפט?

כל המומחים טוענים שהדראפט הקרוב יהיה שונה ומשונה בעיקר בשל הרצון של הקבוצות, בטח המובילות, לא לבצע שינויים דרסטיים בעונה הקרובה, אלא להתחזק בשחקנים נקודתיים. בשל כך צפויות לא מעט עסקאות, כנראה אפילו יותר מאחת מבין 10 הבחירות הראשונות.
לא בטוח שקבוצה תבחר בשחקן מסוים במיקום גבוה כדי להשאיר אותו, אלא להשתמש בו בטרייד על מנת לקבל עבורו שחקן או שחקנים אחרים בעסקה כזאת או אחרת.
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
עבד קשה באטלנטה. אבדיה
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של דני אבדיה)
ואחרי כל זה, ועל פי תחזיות הדראפט של כל גופי התקשורת הגדולים בארצות הברית, ההערכות הן שאבדיה ייבחר במקומות 5-4. מי מחזיק בבחירות הללו? שיקגו תבחר רביעית וקליבלנד חמישית.
ב-Chicago Tribune ניסו להבין מדוע הבולס כ"כ מעוניינים באבדיה בכתבה גדולה מאוד שהתפרסמה עליו לאחרונה: "הוא עושה הכל על המגרש, ומצטיין בעיקר בהתקפות מעבר. בהתקפה העומדת הוא בולט בזכות יכולת המסירה שלו".
עוד נכתב על אבדיה בעיתון: "פיזית הוא מרשים. בגובה של 2.05 מ' הוא מציג אתלטיות טובה, והמהירות שללו היא מעל הממוצעת ב-NBA".
7 צפייה בגלריה
בילי דונובן. יאמן את אבדיה?
בילי דונובן. יאמן את אבדיה?
בילי דונובן. יאמן את אבדיה?
(צילום: AFP)
כשניסו בסופו של דבר להבין איך הוא יכול לתרום מיידית לבולס, הכותבים הגיעו למסקנה הבאה: "לשיקגו אין שחקנים שיכולים לאיים על הסל בכל שלושת הדרכים (קליעה לשלוש, חצי מרחק ובצבע). אבדיה יכול לעזור לקבוצה שזקוקה לכך בצורה נואשת. אם יהיה לשיקגו שחקן כמוהו שגם יכול להוביל כדור, למסור במעבר וגם בהתקפה עומדת כשהוא מקבל את הכדור עם הגב לסל, זה יכול להיות נכס גדול למועדון".
אותו הולינג'ר, שכאמור לא כל כך מחזיק מאבדיה, סיפר כי ממקורותיו בליגה הוא מבין שקליבלנד צמצמו את המועמדים שלהם לבחירה מספר 5 לשני שחקנים בלבד - אבדיה ואובי טופין, שסיים שנתיים במכללת דייטון ונחשב לאחד משחקני הקולג'ים הטובים בארה"ב: "יש אנשים בהנהלת קליבלנד שאוהבים את אבדיה, אבל חלק מהסקאוטים פחות מתלהבים. בנוגע לטופין, הוא יותר מתאים לבחירה של קליבלנד, אבל הבדיקות הרפואיות שלו במבחני הדראפט היו קצת בעייתיות".