היום הגורלי של סעיד מולאי. הג'ודוקא האיראני יתייצב היום (שלישי) ב-CAS (בית הדין לבוררות בספורט) בלוזאן שבשוויץ, בדיון בדרישת הוועד האולימפי האיראני ואיגוד הג'ודו של מדינתו לשעבר לא לאפשר לו לייצג מדינה אחרת. הסיפור נחשף לראשונה בינואר האחרון ב-ynet.
לטענת האיראנים, מולאי לא קיבל מהם שחרור על מנת לייצג מדינה אחרת לאחר שערק לגרמניה בתום אליפות העולם בטוקיו בשנה שעברה. כזכור, הוא הפסיק לייצג את איראן וקיבל מעמד של פליט, לאחר שלא התאפשר לו להתחרות מול הישראלי שגיא מוקי, שזכה לבסוף במדליית הזהב במשקל עד 81 ק"ג.
2 צפייה בגלריה
מנהלת התחרות מיהרה להגיש עזרה למולאי
מנהלת התחרות מיהרה להגיש עזרה למולאי
האיראנים טוענים כי לא קיבל מהם שחרור. מולאי
(צילום: איגוד הג'ודו הבינלאומי)
לאחר שהדיון נדחה מספר פעמיים בגלל התפשטות מגיפת הקורונה, בימים האחרונים הגיעו המשלחות לשווייץ. מי שינסה להגן על מולאי, הוא נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס ויזר, שייטען כי המהלך נועד על מנת להגן על חיי הספורטאי. הוא יוכיח כי בכל המקרים בעבר ספורטאים איראנים לא עלו להתחרות מול ישראלים ממנעים פוליטיים ולא ספורטיביים, ובניגוד לאמנת הוועד האולימפי הבינלאומי.
בנוסף, בעקבות האירועים האחרונים השבוע, עם הוצאתו להורג של המתאבק האיראני נביד אפארי, הטענה תהיה שאם מולאי יידרש לחזור לאיראן גורלו יהיה כגורל אפקארי ויש להגן עליו ועל משפחתו.
2 צפייה בגלריה
סעיד מולאי
סעיד מולאי
"יום גורלי". מולאי
(צילום: רויטרס)
"זהו ללא ספק יום גורלי עבור ידידנו מולאי", סיפר יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי. ״אנחנו, אנשי הג'ודו הישראלי, ראינו מול העיניים את הפחד שמטיל המשטר האירני על ספורטאיו. ראינו את סעיד מולאי מתחנן לעלות ולהתחרות מול שגיא מוקי, את התסכול והפחד שלו כשאנשי המשטר אסרו עליו ואיימו עליו. מולאי היה אמיץ כדי לערוק מאיראן, אפקרי לא היה בר מזל והוצא להורג. צריך להשאיר את הפוליטיקה בחוץ".
אגב, במשלחת האיראנית, הכוללת חמישה חברים, נכלל גם אראש מירסמאלי, שפרש באולימפיאדת אתונה 2004 לפני הקרב מול אודי ווקס וקיבל על כך מאות אלפי דולרים כפיצוי מהמדינה.