כל העיניים של מדינת ישראל מופנות לעבר דני אבדיה בן ה-19 שצפוי להיבחר הלילה (בין רביעי לחמישי, החל מ-3:00) בדראפט ה-NBA, כשכל התחזיות מצביעות על כך שייבחר בעשירייה הפותחת - הישראלי הראשון שיעשה זאת.
אבדיה מגיע ל-NBA, פרויקט מיוחד
כולנו יודעים למה הוא מסוגל על מגרש הכדורסל, אבל כמה אתם באמת מכירים את דני אבדיה? קבלו 20 דברים שכנראה לא ידעתם על הכוכב הצעיר, רגע לפני שהוא אורז מזוודה ומגשים את חלום ה-NBA.
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
מתקרב לרגע הגדול. דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
1. כוכב נולד. נולד בתל אביב ב-3 בינואר 2001 וגדל בהרצליה.
2. הכל נשאר במשפחה. לא רק אביו זופר (שיחק בא.ס רמת השרון ב-1990) הוא כדורסלן עבר. אימו שרון גם הייתה שחקנית מקצועית.
3. הכי אחי. לדני יש אח חורג מהנישואים הקודמים של אביו, אנדריי. הוא שיחק בעבר בליגה הארצית בישראל וכיום חי בסרביה.
6 צפייה בגלריה
הגנים לא רק ממנו. זופר אבדיה משקיף על בנו מהיציע
הגנים לא רק ממנו. זופר אבדיה משקיף על בנו מהיציע
הגנים לא רק ממנו. זופר אבדיה משקיף על בנו מהיציע
(צילום: ראובן שוורץ)
לעוד כתבות בפרויקט:
4. בחר בכחול-לבן. אבדיה יכול היה לייצג את נבחרת סרביה, אך בחר לייצג את ישראל בעזרת שכנועיו של פיני גרשון.
5. תל אביב, יא חביבי תל אביב. בגיל 8 התחיל אבדיה לשחק במחלקת הנוער של בני הרצליה. בכיתה ח׳ הבינו שלילד יש פוטנציאל והוא עבר לנוער של מכבי ת"א.
6. הנוער העובד והזוכה. בנוער של מכבי ת״א זכה בשתי אליפויות ובגביע המדינה תחת אורן אהרוני.
6 צפייה בגלריה
פיני גרשון ודני אבדיה
פיני גרשון ודני אבדיה
השכנועים השתלמו. פיני גרשון ודני אבדיה בטירוף
(צילום: עוז מועלם)
7. הכוכב הבא. בקיץ 2018 נבחר ל-MVP של מחנה "כדורסל ללא גבולות" שנערך בסרביה בו משתתפים 63 שחקנים צעירים מבטיחים מרחבי העולם. מי שהעניק לו את הפרס היה גרג פופוביץ' האגדי. שנה לאחר מכן זכה שוב בתואר, הפעם במחנה שנערך במסגרת סוף שבוע אולסטאר ה-NBA בשארלוט.
8. חיזוק חיובי. בתחילת 2019 חזר לקבוצת הנוער של מכבי ת"א כדי לחזק אותה לקראת טורניר היורוליג, שם בלט במיוחד עם ממוצעים של 25 נקודות, 12 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ונבחר כמובן לחמישיית הטורניר.
9. מה כמה? מה שבע? בספטמבר 2016 עלה לקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א ובמקביל שיחק גם בנוער של המועדון. כעבור חודשיים חתם על חוזה ארוך טווח עד 2022. ערך באותה עונה את הבכורה שלו בליגת העל וקיבל שבע דקות על המגרש.
10. הופה, פה זה לא אירופה. ביורוליג הדרך כמובן לא הייתה קלה. המשחק הראשון שלו באירופה היה בעונת 2018/19 מול פנרבחצ'ה (פחות משלוש דקות על הפרקט).
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
קיבל קרדיט רב מספרופולוס. אבדיה ביורוליג בעונה שעברה
(צילום: gettyimages)
11. מה עשה הילד? בין לבין אבדיה זכה פעמיים (2018 ו-2019) באליפות אירופה עם נבחרת העתודה עד גיל 20. בשנה הראשונה נבחר לחמישיית הטורניר, שנה לאחר מכן זכה ב-MVP של הטורניר כשהוא רק בן 18 וחצי, הכי צעיר שעשה זאת.
12. רב אלוף. ציון דרך נוסף שאבדיה הוסיף לרשימת התארים הוא זכייה בשלוש אליפויות עם מכבי ת"א.
13. קטן עליו. בסוף העונה החולפת הוא קטף תואר נוסף, פרס המצטיין של העונה, ובכך הפך לשחקן הצעיר בתולדות הליגה שזוכה בתואר זה.
14. נגן נגנה. אם אבדיה לא היה כדורסלן, הוא כנראה היה בוחר להיות מעצב אופנה או גיטריסט.
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
השחקן הצעיר ביותר שזכה ב-MVP של ליגת העל
(צילום: אורן אהרוני)
15. עובר מסך. בשעות הפנאי הוא הכי אוהב לשחק בפלייסטיישן. לאחרונה פתחה מכבי ת״א קבוצת MACCABI GAMING במסגרת תחרויות של ESPORTS בה לקח חלק כאחד הגיימרים.
16. סקירת שטח. לאחר סיום העונה בליגת העל אבדיה טס לארה"ב, שם שהה באטלנטה במשך שלושה חודשים בדירה שכורה עם סוכנו, מתן סימן טוב, על מנת להתרגל למנטליות האמריקאית ובעיקר לקחת חלק באימונים אינטנסיביים שיוכלו להכשירו לקראת הליגה הטובה בעולם. לאחרונה חזר ארצה ויצפה בדראפט יחד עם משפחתו.
17. אוכל, קדימה אוכל. המאכלים האהובים עליו הם עוף בתנור, שקשוקה ומוסקה, את כולם אימא שלו מכינה לו. לפי אביו זופר, הוא יאכל גם אבנים ודשא ברוטב אם זו תהיה אימא שלו שתבשל.
18. נשבר הלב. בקיץ שעבר, לא הרבה אחרי שאבדיה זכה באליפות אירופה עד גיל 20, סוכנו האירופי, מאוריציו באלדוצ'י, הלך לעולמו אחרי שסבל מדום לב. באלדוצ'י עוד הספיק לצפות באבדיה באליפות שנערכה בארץ.
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה מתאמן באטלנטה
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של דני אבדיה)
19. הכסף מדבר. אבדיה יצטרך לשלם למכבי ת״א עם חתימת החוזה החדש בקבוצת ה-NBA שתבחר בו כ-350 אלף דולר. הביי-אאוט של אבדיה עומד על כמיליון דולר, אבל ב-NBA החליטו על מגבלת ביי-אאוט על סך 650 אלף דולר, כך שאת הסכום הזה הקבוצה שתבחר בו תשלם ואבדיה ישלים את היתר.
20. לבי במזרח. למה במכבי ת"א הכי לא יתגעגעו לאבדיה? לפני כל תחילת אימון ולפעמים גם אחרי משחקים, היה נכנס לחדר הכושר ומפעיל את המערכת בפול ווליום על מוזיקה מזרחית.