הייתי אז בן 21, ועד היום אני זוכר הכל מהדראפט של 2006. היו לי שלושה חודשים וחצי מדהימים, ואני באמת זוכר כל יום: המחנה לפני ליגת הקיץ, מחנה האימונים בסיאטל שבחרה בי, או ערב הדראפט עצמו. זו הייתה חווייה מאוד עוצמתית, שמלווה אותי עד היום.

אבדיה מגיע ל-NBA, פרויקט מיוחד

הגעתי בפוזיציה מאוד שונה מזו של דני אבדיה. כשהתחילו לדבר עליי בכל הנוגע ל-NBA, זה היה בחצי השנה האחרונה שלי באולימפיה לובליאנה. זה לא שסימנו אותי כבר בגיל צעיר כמישהו שיגיע לשם או דיברו איתי על זה בגיל 18-17. אם היה לי קמצוץ של עוד קצת מזל וסיטואציה נכונה, זה יכול היה להיגמר בבחירה גבוהה יותר מהמקום ה-53, אבל ידעתי שלשם זה הולך. לא ציפיתי להיבחר בטופ-10 או משהו דומה לזה. היה ברור שיבחרו בי בסיבוב השני, כך שכל דבר מעבר לכך היה בונוס מבחינתי.
4 צפייה בגלריה
יותם הלפרין
יותם הלפרין
יותם הלפרין
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
יותם הלפרין במדי סיאטל בליגת הקיץ
יותם הלפרין במדי סיאטל בליגת הקיץ
יותם הלפרין במדי סיאטל בליגת הקיץ
(צילום: AP)
זה היה ערב מאוד מרגש, גם מה שקרה אחריו. אם זה מחנה האימונים שעשיתי עם המאמן של עומרי כספי וגל מקל, וכל החוויה במהלך החודש הזה. הכל קרה כל כך מהר.
לא באתי עם ציפיות גבוהות. ברור שרציתי להיות חלק מקבוצת NBA. רציתי להגשים את החלום הזה, אבל כשבסופו של דבר זה לא התממש ולא קיבלתי חוזה, לא נפלתי מהכיסא ואמרתי שנגמרה לי הקריירה. אמנם הייתה לי אכזבה מסוימת, אבל היה לי ברור שהבחירה בסיבוב השני לא מבטיחה שום דבר.
4 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
דני אבדיה. מגיע עם ציפייה ענקית
(צילום: ראובן שוורץ)
ובניגוד אליי, דני אבדיה מגיע לדראפט הזה עם ציפייה ענקית. כבר תקופה ארוכה שכולם מדברים על כך שלשם הוא צריך להגיע. אין לי ספק שיש המון לחץ על הכתפיים שלו. הוא הגיע לאן שהגיע בזכות עצמו, הכישרון נוזל ממנו ויש לו חוסן מנטלי. הוא חזק, מקצוען. זה יכול לשחק לטובתו גם באירוע מלחיץ כמו הדראפט.
הכי חשוב שדני יידע ליהנות מהדראפט. זה הממתק הכי גדול שיקבל, וזו תוצאה של העבודה הקשה שלו. זה אירוע שילווה אותו לכל החיים, לא משנה מה יקרה אחריו. כולנו מצפים שהוא יעשה קריירה של 20 שנה בליגה הטובה בעולם, ואני רק מאחל לו שימצא את הסיטואציה הנכונה. מעבר לבחירה במקום גבוה, הכל בסוף הוא עניין של סיטואציה: איזו קבוצה לוקחת אותך, מי המאמן, מי השחקנים האחרים בסגל. מבחינת דני, זה יותר חשוב מהכל.
4 צפייה בגלריה
הלפרין באולימפיה לובליאנה הסלובנית
הלפרין באולימפיה לובליאנה הסלובנית
הלפרין בלובליאנה. "הכל בסוף עניין של סיטואציה"
(צילום: AP)
דני הוא החבילה השלמה: יש לו כישרון, פיזיות, גובה, אתלטיות, אורך, ולזה צריך להוסיף את הצד המנטלי. ברמת הכישרון, אני לא חושב שהיה לנו שחקן כזה. אין לי ספק שהוא יפתח דלתות לילדים אחרים, יוכיח להם שאפשר לעשות את זה, כמו שהוא לקח את ההזדמנות בשתי הידיים. הוא יהיה שגריר של מדינת ישראל, וזאת דלת מאוד גדולה שהוא יפתח לשחקנים צעירים.