על רקע החששות מהמספרים ההולכים וגדלים בגל השני של הקורונה בספרד וברחבי אירופה ועם פורמט מקוצר של 18 יום, ייצא לדרך מחר (שלישי) הגראנד טור השלישי בגודלו בעולם – הוואלטה אספניה, בהשתתפות קבוצת הרכיבה הישראלית "סטארט אפ ניישן".
שבועות ספורים בלבד אחרי שסיימה את ההשתתפות ההיסטורית שלה בטור דה פראנס ובעודה מתחרה בג׳ירו ד'איטליה, "סטארט אפ ניישן" גם תרשום הופעה ראשונה בוואלטה. מי שישתתף בפעם הראשונה בגראנד טור הוא הרוכב עומר גולדשטיין. בכך הוא יצטרף לגיא ניב (טור דה פראנס וג'ירו) ולגיא שגיב (ג'ירו) שעשו זאת לפניו ואף סיימו את המרוץ.
4 צפייה בגלריה
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
איתמר איינהורן, עומר גולדשטיין, גיא ניב
עומר גולדשטיין
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
קבוצת סטארט-אפ ניישן בספרד
קבוצת סטארט-אפ ניישן בספרד
קבוצת סטארט-אפ ניישן בספרד
(צילום: נועה ארנון)
4 צפייה בגלריה
קבוצת סטארט-אפ ניישן בספרד
קבוצת סטארט-אפ ניישן בספרד
(צילום: נועה ארנון)
"זה גראנד טור ראשון שלי, כך שאין לי קבלות", אמר גולדשטיין. "אבל למרות שברור לי שמעולם לא עמדתי בפני אתגר פיזי כזה, אני בכל זאת אומר בבירור: לסיים את הוואלטה אינה מטרה בשבילי. אני רוצה לנסות להותיר חותם. להוכיח שהישראלים על המפה ובזכות. האם אצליח? אעשה הכל בשביל זה".
אגב, בניגוד לטור דה פראנס ובעקבות התחלואה העולה בספרד, משרד הבריאות המקומי ומארגני המרוץ לא יאפשרו התקהלות של אוהדים בצידי הדרך. כריס פרום האגדי, שלא השתתף בטור דה פראנס והחלים מפציעה, יערוך את תחרות הפרידה שלו מקבוצת אינאוס, רגע לפני שיגיע לקבוצה הישראלית. קשה להעריך את כושרו הנוכחי לאור העובדה שלא התחרה זמן ממושך.
4 צפייה בגלריה
כריס פרום הספיק לשתות יין בקטע האחרון של הג'ירו
כריס פרום הספיק לשתות יין בקטע האחרון של הג'ירו
חוזר לפעילות. כריס פרום
(צילום: AFP)
סטארט-אפ ניישן בינתיים בונה על האירי דן מרטין שנראה בכושר מצוין לאחר שהתאושש מההתרסקות שהגבילה אותו בטור דה פראנס. "הוואלטה בראש שלי כבר מהשבוע האחרון בטור דה פראנס", אמר מרטין. "השגתי כאן את הניצחון הראשון שלי בגראנד טור ועל הנייר עם כל העליות האלה - הוא מתאים לי נהדר. יש מסביבי חבר'ה לא מנוסים אבל מחויבים ורעבים ואני מאמין שנוכל להשיג ניצחון פה".
מתוך 18 הקטעים בטור, 14 יכללו טיפוסים מפרכים על ההרים בצפון ספרד, כאשר רק ארבעה יהיו שטוחים יחסית וצפויים להסתיים בספרינטים. וכדי להוסיף לדרגת הקושי: בניגוד לעבר, המרוץ ייערך בתנאי מזג אוויר קשים וסוערים.