בזמן שב-NFL ממשיכים לחכות לחדשות בנוגע להחלטה של דרו בריז בן ה-42 בנוגע לעתידו, אחרי עוד הדחה של ניו אורלינס מהפלייאוף, פיליפ ריברס הפתיע הערב (רביעי) כאשר הודיע על פרישתו מפוטבול.
הקוורטרבק המעולה בילה 16 שנים עם הצ'ארג'רס, ורק בעונה האחרונה עזב את קליפורניה והוביל את אינדיאנפוליס לפלייאוף, שם הפסידה בסיבוב הראשון לבאפלו. ריברס בן ה-39 חיכה במיוחד עם ההכרזה ל-20 בינואר, התאריך בו הכנסייה הקתולית מציינת את החגיגה של סבסטיאן, הקדוש הפטרון של הספורטאים לפי המסורת הנוצרית (ריברס הוא קתולי אדוק, שמגדל עם אשתו את תשעת ילדיהם).
1 צפייה בגלריה
פיליפ ריברס
פיליפ ריברס
16 שנים עם הצ'ארנג'רס. פיליפ ריברס
(צילום: AFP)
ההודעה בחשבון הרשמי של ה-NFL
הוא אמר אתמול: זה תאריך מיוחד ומרגש עבורי, יום סבסטיאן הקדוש, היום בו לפני 13 שנים שיחקתי עם רצועה קרועה בברך בגמר ה-AFC נגד ניו אינגלנד, וכעת היום בו אני מכריז על פרישה. אלוהים, תודה לך שנתת לי להגשים את חלום הילדות שלי".
ריברס נחשב לאחד הפספוסים הגדולים בתולדות הליגה, מאחר שרשם מספרים נהדרים ושמר על יציבות לאורך הקריירה, אבל מעולם לא הצליח להגיע לסופרבול. 134 הניצחונות שהשיג הם הנתון השני בטיבו בהיסטוריה עבור קוורטרבק שלא זכה באליפות, ומהרגע בו תפס את מקומו של בריז בצ'ארג'רס בעונתו השלישית בליגה, לא החמיץ משחק עד לפרישה. הוא עוזב במקום החמישי אי פעם ביארדים במסירה (63,440) ובמסירות לטאצ'דאון (421).
עוד בליגה, בקנזס סיטי עדיין עוקבים בדאגה אחרי ההתקדמות של פטריק מהומס, שלא ברור אם ישחק בגמר ה-AFC מול באפלו ביום ראשון. כזכור, מהומס איבד את ההכרה לרגע קצר בעקבות חבטה בראשו ופונה מהמגרש במהלך הניצחון על קליבלנד, ועליו לעבור את כל שלבי תקנון זעזועי המוח כדי שיוכל לשחק. גורמים במועדון סיפרו כי עבר את השלבים הראשונים, אבל עוד מוקדם מדי לדעת מה יהיה מצבו. השלב האחרון הוא אישור של רופא חיצוני, כך שהמועדון עצמו לא יוכל להחליט לבדו בנושא.