זה עומד להיות שבוע מותח ומטורף. זו לא רק ההמתנה לגמרים האזוריים של ליגת הפוטבול, קנזס סיטי נגד באפלו ב-AFC וגרין ביי מול טמפה ביי ב-NFC, אלא הדיון הציבורי סביב פטריק מהומס והעדכונים שכל אוהד פוטבול יחכה להם בקוצר רוח. נכון להלילה (בין ראשון לשני) עדיין אין תשובה חד משמעית – האם הקוורטרבק הנפלא יעלה לשחק עם האלופה בניסיון לחזור לסופרבול ולהגן על התואר. וזה למי שחשב שלא יכול להיות סיפור יותר גדול מקרב הפלייאוף הראשון בהיסטוריה בין דרו בריז לטום בריידי, שהסתיים בצד של בריידי במה שכנראה היה המשחק האחרון בקריירה של בריז.
קנזס סיטי ניצחה את קליבלנד 17:22, אבל כל העניין סבב את מהומס. ברבע השלישי, כאשר הצ'יפס היו בשליטה מוחלטת בעניינים, הוא ביצע ניסיון ריצה וספג חבטה חזקה בראשו ממאק ווילסון במהלך התיקול. על פי הצילומים נראה כי מהומס אף איבד לרגע קצר את ההכרה מעוצמת המכה, ולאחר מכן חזר לרגליו ופונה לחדר ההלבשה. הוא סבל מזעזוע מוח, לא חזר לשחק, ועכשיו השעון פועל נגדו ונגד הקבוצה.
8 צפייה בגלריה
פטריק מהומס
פטריק מהומס
ישחק או לא? פטריק מהומס
(צילום: MCT)
8 צפייה בגלריה
דייויד אנג'וקו
דייויד אנג'וקו
קליבלנד לא ניצלה את ההזדמנות. דייויד אנג'וקו מאוכזב בסיום
(צילום: AP)
כדי שישחק בשבוע הבא מול באפלו, הוא יהיה חייב לעבור את כל השלבים בתקנון זעזועי המוח המחמיר של הליגה, שנועד להגן על שחקנים מחזרה מוקדמת מדי שתסכן אותם בריאותית. ברוב המקרים ב-NFL, השחקנים שנפגעו לא מצליחים להוכיח תוך שבוע את כשירותם, אבל ברשתות החברתיות כבר החלו לרוץ ממים וציוצים אינסופיים על כך שהליגה לא תהיה מסוגלת לוותר על מהומס במשחק כ"כ גדול, והנהלים קצת יעוקמו במקרה שלו. עכשיו צריך לחכות ולראות.
המשחק היה שונה לגמרי איתו ובלעדיו. מהומס יצא במצב של 10:19 לצ'יפס, והקבוצה כבר המשיכה את ההתקפה לשער שדה של הריסון באטקר שקבע 10:22, אבל שם זה נגמר. קליבלנד הרגישה שהיריבה פגיעה מתמיד, וקארים האנט, פעם כוכב קנזס סיטי שזרקה אותו אחרי שצולם דוחף אישה, צימצם בטאצ'דאון בתחילת הרבע האחרון.
8 צפייה בגלריה
פטריק מהומס
פטריק מהומס
המשחק היה שונה לגמרי איתו ובלעדיו. פטריק מהומס
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
צ'אד הני
צ'אד הני
מהומס הוא לא, אבל זה הספיק. צ'אד הני
(צילום: רויטרס)
כל הלחץ עבר לכתפיים של המחליף של מהומס, צ'אד הני, והוא עמד בו – בערך. מסירה שלו נחטפה 8:10 דקות לסיום, אבל קליבלנד לא עשתה כלום עם הכדור, ואז לא ראתה אותו שוב עד לסיום המשחק בזכות משחק התקפה חכם של הצ'יפס. מהומס סיים עם 21 מ-30 על 255 יארד, עם טאצ'דאון במסירה וטאצ'דאון בריצה, והני הוסיף 68 ב-6 מ-8. בייקר מייפילד לא הסתדר עם הגנת קנזס סיטי וסיים עם טאצ'דאון וכדור שנחטף, ורק 204 יארד.
8 צפייה בגלריה
דרו בריז נפרד
דרו בריז נפרד
דרו בריז נפרד
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
טום בריידי ודרו בריז
טום בריידי ודרו בריז
אגדות של המשחק. טום בריידי ודרו בריז
(צילום: AP)
במשחק המאוחר בניו אורלינס, בריז (42) ובריידי (43) נפגשו לראשונה בקריירה בפלייאוף – במה שגם היה משחק הפלייאוף הראשון אי פעם בו פותחים שני קוורטרבקים מעל גיל 40 – וקרב האגדות הסתיים ב-20:30 לבריידי הבלתי נגמר, שעלה בפעם ה-14 בקריירה לגמר אזורי, רק שזו הפעם הראשונה שלו ב-NFC ועם טמפה ביי. כפי שנאמר בפתיח, כעת ההערכות הן כי בריז יודיע על פרישה מפוטבול, אחרי אחת הקריירות המפוארות בתולדות הליגה.
וחבל שזה יסתיים אחרי הופעה כזו. בריז לא הצליח להתחבר לתופסים שלו, כאשר מייקל תומאס לא קלט אפילו מסירה אחת (האיש הטוב ביותר בעמדה בשנה שעברה, שפשוט לא הופיע לעונה הזו). שלוש מסירות שלו נחטפו לעומת טאצ'דאון אחד, וכאשר בריידי שוב התעלה ברבע האחרון, הוא נעלם לתוך החשיכה.
8 צפייה בגלריה
שחקני טמפה ביי חוגגים
שחקני טמפה ביי חוגגים
שחקני טמפה ביי חוגגים
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
טום בריידי
טום בריידי
סופרבול שביעי בקריירה? יש על מה לדבר. טום בריידי
(צילום: AP)
לטמפה ביי היו בעיות, בעיקר בעבירות טיפשיות שקידמו את הסיינטס במגרש, ובמסירות טובות של בריידי שהתופסים לא הצליחו להשתלט עליהן, אבל הם הריחו דם – וכל שלושת הטאצ'דאונים שלהם הגיעו אחרי איבודים של ניו אורלינס. בפיגור 6:3 ברבע השני, שון מרפי-באנטינג חטף מסירה של בריז והביא אותה אל הבאר, ובריידי השלים בכדור על 3 יארד למייק אוואנס. ברבע השלישי אנטואן ווינפילד העיף כדור מהיד של ג'ארד קוק, ובהתקפת הנגד לנארד פורנט תפס טאצ'דאון מבריידי. וברבע האחרון זה היה דווין ווייט שחטף כדור של בריז, וטמפה ביי הענישה כשבריידי בעצמו צולל אל האנדזון ומכריע את המשחק מעשית. אח"כ הגיע האיבוד הנוסף של בריז, שכבר היה בניסיון נואש לחזור למשחק.
זה היה הפסד הבית השלישי ברציפות בפלייאוף של ניו אורלינס, שבשנים האחרונות של בריז בנתה קבוצה נהדרת בניסיון להוביל אותו לאליפות שנייה, אבל תמיד נכשלה ברגע האמת. הפעם חסרו לה מאוד הקוורטרבק למשימות מיוחדות טייסון היל והרץ המחליף לטאביוס מארי, אבל זו לא הסיבה להפסד. הם פשוט לא ביצעו טוב את מה שהיו צריכים לעשות. ג'יימיס ווינסטון נכנס למהלך אחד במקום בריז, ובתרגיל יפהפה מסר ברבע השני טאצ'דאון של 56 יארד לטרייקוואן סמית' (תפס שניים במשחק), ואולי בקרוב הוא יירש אותו רשמית.
בריז עמד על 19 מ-34 ו-134 יארד בלבד, מול 18 מ-33 ו-199 של בריידי. עכשיו טמפה ביי יוצאת למשחק מול הקבוצה שנראית כרגע כמו המועמדת מספר 1 לאליפות, וארון רוג'רס שאמור להיות מוכתר כ-MVP. לא להחמיץ.