שלושת הרצים החיים בישראל לא קיבלו אישור להיכנס לאליפות העולם בחצי מרתון שתתקיים בשבת בפולין, ונמצאים במרוץ נגד השעון כדי להפוך את ההחלטה.
השלושה, ג'מאל עבדלמאג'י עיסא מוחמד, תחלוויני גבריסיוס וג'מאל איסמעיל, אמורים להיות חלק ממשלחת הפליטים של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) גם למשחקים האולימפיים בטוקיו, אך גם זה לא עוזר להם להיכנס לתחרות היוקרתית, שנחשבת לאחת ההכנות החשובות לאולימפיאדה.
3 צפייה בגלריה
ג'מאל עבדלמאג'י מוחמד
ג'מאל עבדלמאג'י מוחמד
ג'מאל עבדלמאג'י מוחמד
(צילום: עוז מועלם)
השגרירות הפולנית טוענת שהם לא ישראלים אלא פליטים עם תעודות מסע ישראליות, כשנראה שגם הסגר בארץ לא מועיל. בינתיים, גם שיחות עם השגריר והפעלת לחץ של הוועד האולימפי הפולני לא הועילו.
הרץ הבכיר מבין השלושה הוא הסודני עבדלמאג'י עיסא מוחמד, שסיפורו המדהים נחשף לפני כשנה ב"ידיעות אחרונות", והציפיות ממנו הן להפוך לאחד הטובים באירופה ב-5,000 ו-10,000 מטר.
בימים האחרונים מופעלים לחצים גם על ידי גורמים ישראלים, אך אם הם לא יצליחו להמריא עד מחר, הסיכוי שלהם להשתתף באליפות די קלוש.
3 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר. רוצה לתקן
(צילום: EPA)
בכל מקרה מי שכן תיקח חלק בתחרות בגדיניה היא לונה צ'מטאי-סלפטר בת ה-31 מאגודת מכבי תל אביב. צ'מטאי-סלפטר תתייצב על קו הזינוק ותרצה להוכיח פעם נוספת שהיא אחת הרצות הטובות בעולם ואולי גם לתקן את הרושם מאליפות העולם האחרונה בקטאר בספטמבר בשנה שעברה, אז פרשה באמצע.
מאז אותה ריצה, כמובן בגלל התפשטות נגיף הקורונה, צ'מטאי-סלפטר מיעטה להתחרות. היא השתתפה במספר תחרויות מקומיות ולקחה חלק בליגת היהלום בבריסל, שם התחרתה בריצה הלא שגרתית שאורכת שעה, בה השיגה תוצאה טובה יותר משיא העולם הישן וסיימה במקום השני הכללי.
בשל חוסר בתחרויות גדולות וההכנה המדורגת למשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הבא, נרשמו לאירוע מספר שיא של 283 משתתפים שיגיעו מ-62 מדינות.
3 צפייה בגלריה
מארו טפרי
מארו טפרי
מארו טפרי
(צילום: טיבור יגר)
בהתאם למצב ובדומה למה שראינו לאחרונה במרתון לונדון, במקום לולאה אחת של 21.1 ק"מ, הריצה תהיה בארבע לולאות של 5.5 קילומטר כל אחת, כשהמטרה היא לסגור מרחב מוגן לרצים, בהתאם לנהלי הבריאות בפולין.
צ'מטאי-סלפטר לא תהיה לבד בריצה והמשלחת בכחול-לבן תהיה גדולה, כשמלבדה בנשים תשתתף גם מאור טיורי (לידר ירושלים) ואילו בגברים יתחרו מארו טפרי (מכבי ת"א), גשאו איילה (מכבי ת"א), גירמה אמרה (הפועל אתלטי אורן השרון), טדסה גטהון (הפועל עמק חפר) ושמואל אבוהאיי (אתלטי הסמטה).