בשבוע הבא יתחיל לחזור לשגרה הספורט האולימיפי, ובימים אלו דנים משרד הספורט ומשרד הבריאות על מתווה שיאפשר לספורטאים להמשיך להתאמן בלי להיפגע. אחת ההצעות שעומדות על הפרק היא לקיים מתווה כמו בכדורגל והכדורסל, שמשמעו שלאחר החזרה מחו"ל הנבחרות ייכנסו לבידוד - אך יורשו להתאמן כיחידה משותפת, זאת בזמן שהספורטאים יקפידו לא להסתובב במקומות ציבוריים.
האופצייה השנייה היא בידוד מקוצר, שיכלול בדיקה לנגיף בעת החזרה לארץ, ורק לאחר קבלת התוצאות יורשו השחקנים לחזור לאימונים מלאים. ההחלטה תתקבל בימים הקרובים, כשהמשלחות מתחילות להמריא לתחרויות.
1 צפייה בגלריה
שחר צוברי גולש בים
שחר צוברי גולש בים
צפוי לטוס לשוויץ. שחר צוברי
(צילום: EPA)
נבחרת אחת שיכולה לנשום לרווחה היא נבחרת גלישת הרוח האולימפית, שקיבלה את האישור להשתתף באליפות אירופה הקרובה, שתקיים בשוויץ החל מה-21 באוגוסט. מכיוון שישראל נחשבת כיום כ"מדינה אדומה", השוויצרים לא אישרו תחילה את כניסת הנבחרת, אך שגריר ישראל בשוויץ יעקב קידר, בשיתוף עם משרד הספורט והחוץ הצליחו להביא את האישור המיוחל. זאת התחרות הראשונה שמתקיימת על הגלשן האולימפי החדש.
מאמן נבחרת הגברים גור שטיינברג אמר: ״בינתיים צברנו יתרון על הנבחרות הזרות שגם הן במגבלות קורונה. גם בעולם הפעילות התחרותית מתקיימת כיום באופן מאוד מצומצם. אסור לנו לתת לנבחרות האירופאיות יתרון כה משמעותי גם על ה-"iqfoil", הגלשן האולימפי החדש".