ההתאחדות הסקוטית עידכנה היום (חמישי) את ההתאחדות לכדורגל, כי ממשלת סקוטלנד אישרה את הגעת נבחרת ישראל למשחקים מול הנבחרת המקומית במוקדמות ליגת האומות ובחצי גמר פלייאוף יורו 2020 ללא צורך בבידוד ובהתאם לפרוטוקול של אופ״א.
במכתב מציינים הסקוטים כי חשוב להקפיד על צמצום תנועה מעבר להגעה לאימונים ולמשחק, שהייה במלון במסגרת נפרדת ועזיבת המדינה לכל המאוחר יום לאחר המשחק.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
לא זקוקים לבידוד בסקוטלנד. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
על פי המתווה, הנבחרת תוכל להגיע למשחק הראשון ב־4 בספטמבר בסקוטלנד וליתר ההתמודדויות בקפסולה סגורה ומצומצמת כמה שיותר: ההתאחדות תחכור מטוס פרטי, רשות שדות התעופה תקצה עבורה טרקלין ואולם לטיסה ללא נגישות לנוסעים אחרים, הנבחרת תגיע ישירות לבית המלון בעיר היעד ותצא ממנו רק לאימונים ולמשחקים, כשמספר הימים בחו"ל יהיה מצומצם. השחקנים יעברו שלוש בדיקות קורונה ‑ לפני ההמראה, אחרי הנחיתה ובסיום המסע בארץ ‑ והם לא יצטרכו להיכנס לבידוד של שבועיים. כל זה כמובן בתנאי שישראל או המדינה המארחת לא יגיעו למצב קיצון מבחינה בריאותית, שיוביל לביטול או דחיית המשחק על ידי אופ"א.
מי שעשויות להרוויח מהפורמט הן מכבי ת"א, שתשחק ב-18 באוגוסט במוקדמות ליגת האלופות, והנציגות במוקדמות הליגה האירופית (מכבי חיפה, בית"ר ירושלים והפועל באר-שבע), שייכנסו למעגל המשחקים כשבוע לאחר מכן, אבל אותן לא יכריחו לצאת במטוסים פרטיים. בהתאחדות ובמשרדים הממשלתיים הבינו שהם חייבים להגיע למתווה, מכיוון שאי-הופעה למשחק בינלאומיים תתפרש כהנפת דגל לבן.
2 צפייה בגלריה
מכבי תל אביב חוגגת עם צלחת האליפות
מכבי תל אביב חוגגת עם צלחת האליפות
הקבוצות הישראליות עשויות להרוויח מהפורמט. מכבי ת"א עם צלחת האליפות
(צילום: אורן אהרוני)
רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "הבשורה שהגיעה מהממשלה הסקוטית מלמדת על מאמץ אמיתי מצדה להחזיר יחד עם ההתאחדות המקומית את פעילות הנבחרות, כמובן בכפוף להגבלות נדרשות בעידן הקורונה. אנחנו פועלים עם ממשלת ישראל לטובת הנושא ומשוכנעים כי כבר בזמן הקרוב יתקבל אישור דומה שיבטיח את החזרה לפעילות בינלאומית של נבחרות הייצוג וכן של הקבוצות הישראליות שלוקחות חלק במפעלים האירופים. סוגיית הזמן הולכת ונעשית קריטית יותר ויותר".
עוד הוסיף קמר: "המתווה שאישרה ממשלת סקוטלנד דומה מאוד לזה שגיבשה ההתאחדות לכדורגל והוצג בפני משרדי הספורט והבריאות. עבדנו קשה כדי לבנות מודל מתאים לעת הנוכחית מתוך הכרה בחשיבות הלאומית לפעילות הבינלאומית שלנו במסגרת הנבחרות והקבוצות, ואנחנו סמוכים ובטוחים כי נוכל בזמן הקרוב לחזור עם תשובה דומה להתאחדות הסקוטית ולהתאחדויות האחרות שהנבחרות/קבוצות שלהן עתידות להגיע לישראל במסגרת התחרויות שמארגנת אופ"א".