בכל שנה חוזר אותו מנהג קבוע. חודש פברואר מגיע וניימאר מקבל איזו השעיה או שמופיעה פציעה טורדנית. כך היה בכל אחת מ-6 השנים האחרונות. חובבי קונספירציות טוענים שהאירועים מתוזמנים, הרי פברואר הוא חודש הקרנבל בברזיל וגם יום ההולדת של הברזילאי ואחותו, אבל תהיו בטוחים שהפעם, לפחות באמצע החודש, אנשי התאוריה לא יצטרכו להזכיר את ההיסטוריה: ניימאר לא יוותר על משחק בקאמפ נואו.
בהנחה שיהיה כשיר כמובן. ניימאר נפצע אתמול במשחק של פריז סן-ז'רמן, אבל עד המפגש הגדול מול ברצלונה בשמינית גמר ליגת האלופות יש עוד הרבה זמן, ולמרות הירידה בעוצמתה של בארסה אין ספק שמדובר בצמד המשחקים המרכזי של השמינית בטח שלוקחים בחשבון את המפגש האחרון, את אותו קאמבק 1:6 שהוביל ניימאר, הכוכב הגדול של אותו ערב, אז במדי ברצלונה.
5 צפייה בגלריה
ניימאר
ניימאר
אנשי התאוריה לא יצטרכו להזכיר את ההיסטורי. ניימאר
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
מפגש לוהט - ואמוציונלי - מול האקסית. ניימאר בימיו בבארסה
מפגש לוהט - ואמוציונלי - מול האקסית. ניימאר בימיו בבארסה
מפגש לוהט - ואמוציונלי - מול האקסית. ניימאר בימיו בבארסה
(צילום: רויטרס)
זו תהיה הפעם הראשונה בה ניימאר משחק מול בארסה והאירוע יהיה מיוחד ואף נדיר כיוון שברצלונה לא מגיעה לשמינית הגמר כפייבוריטית, וקשה לזכור מתי זה קרה בפעם האחרונה. גם סוכנויות ההימורים נותנים יתרון ברור לפריז, שאסור לשכוח לרגע שהיא פיינליסטית העונה שעברה ושעברו פחות מארבעה חודשים מאז הפסידה בגמר לבאיירן מינכן. ועדיין, היתרון של פריז לא מגיע מכושרה הנוכחי – היא אפילו לא במקום הראשון בליגה הצרפתית – אלא ממה שמתרחש בברצלונה. במידה ולא יגיע חיזוק הגנתי לקאמפ-נואו קשה לראות איך החלק האחורי הרעוע של ברצלונה מתמודד עם ניימאר-אמבאפה ושות'.
המשחק הזה הוא כמובן הגדול ביותר, כולל שתי קבוצות ענק, אבל גם במפגשים בהם השם של צד אחד גדול בהרבה מזה שבצד השני אסור לפסול שום תוצאה. זה נכון העונה יותר מתמיד. כן, החיסון בדרך, ובתקווה יתחילו לספק אותו לרבים עד שיגיע מועד שמינית הגמר, אבל זו עדיין עונת קורונה. עדיין לא יהיה קהל ביציעים, לפחות לא בשלב הזה של המשחקים, וגם מי שחושב שיפגע נכון בכל התוצאות עוד יהיה מופתע.
5 צפייה בגלריה
זוכרים? כמו כולנו. סרג'י רוברטו קובע את ה-1:6 המפורסם
זוכרים? כמו כולנו. סרג'י רוברטו קובע את ה-1:6 המפורסם
זוכרים? כמו כולנו. סרג'י רוברטו קובע את ה-1:6 המפורסם
(צילום: גטי אימג'ס)
5 צפייה בגלריה
ניימאר ואמבאפה
ניימאר ואמבאפה
איך בארסה תתמודד עם החוד ניימאר-אמבאפה? שאלה טובה
(צילום: רויטרס)
המשחק בין דורטמונד לסביליה, שכבר לא תזכה בעונה בליגה האירופית אבל בהחלט יכולה להתקדם לפחות עוד שלב אחד בליגת האלופות, הוא הצמוד ביותר. גם ההתמודדות של אתלטיקו מדריד עם צ'לסי פתוחה. לספרדים יש יתרון, אבל צ'לסי אולי תתחבר עוד יותר בתקופה הקרובה. עוד משחק שיכול להיות צמוד יותר משחושבים הוא זה בין ליברפול ולייפציג. לפני שלוש שנים נפגשו שני המאמנים הגרמנים של הקבוצות, יורגן קלופ ויוליאן נגלסמן, בפעם הראשונה. המאבק היה בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות בזמן שנגלסמן היה מאמן הופנהיים. קלופ קרא לו אז "מאמן העתיד של הכדורגל העולמי" ונגלסמן הצעיר, בן 33 בלבד כיום, מראה שהוא בכיוון הנכון. טקטית, מדובר בצמד מפגשים מהפנט.
לארבעת המשחקים הנותרים שקיבלנו בהגרלה יש מכנה משותף. בכולם יש קבוצת על שפוגשת יריבה עליה היא אמורה לגבור – יובנטוס על פורטו, באיירן על לאציו, ריאל מדריד על אטאלנטה ומנצ'סטר סיטי על מנשנגלדבך – אבל כל אותן 4 חייבות להשתפר לעומת היכולת הנוכחית שלהן כדי להבטיח ניצחון. לא בטוח שמה שרואים מהן עכשיו יספיק.
5 צפייה בגלריה
הגרלת שמינית גמר הצ'מפיונס
הגרלת שמינית גמר הצ'מפיונס
כמו תמיד, יהיה מעניין. הגרלת שמינית גמר הצ'מפיונס
(צילום: EPA)
טוב, אולי לא באיירן, כרגע אימפריה משל עצמה, אבל צריך לזכור שגם היא, כמו יובנטוס, ריאל וסיטי, לא מוליכה את הליגה שלה. כן, אלה קבוצות מארבע הליגות החזקות ביותר, אבל אף אחת מהן לא ראשונה. עם זאת, אצל כל אחת מהן אפשר להמר שדברים יסתדרו, ברמה כזו אחרת, עד שתגיע שריקת הפתיחה של שמינית הגמר. עומס שלב הבתים, שכלל הפעם שני סבבים של שלושה משחקים רצופים, יורד. אין פגרת נבחרות, כזו שלוקחת יותר שחקנים מהקבוצות הגדולות. ואולי הכי חשוב יש חלון העברות. העונה, כשכל כך הרבה מהקבוצות הבכירות מקרטעות יחסית, אותו חלון, זה שמפריד בין שלב הבתים לנוקאאוט, יכול להיות מכריע מתמיד.