אליפות העולם בגלישת רוח שננעלה היום (שלישי) בקאדיס שבספרד גרמה לכאב ראש גדול למאמן נבחרת הגברים גור שטיינברג, שכעת יצטרך להחליט מי יהיה הנציג הישראלי באולימפיאדת טוקיו - שחר צוברי או יואב כהן. זאת אחרי שניהם סיימו עם מספר נקודות זהה.
שטיינברג יגיע לוועדה בשבוע הבא, שם יצטרך למסור את חוות דעתו ובישיבה יוחלט מי יהיה הנציג הישראלי בטוקיו. בראיון ל-ynet הוא סיפר שהוא מקווה שגם מי שלא יבחר עדיין ימשיך לעזור לחברו לנבחרת בחודשים הקרובים למען המטרה הלאומית.
3 צפייה בגלריה
יואב כהן ושחר צוברי
יואב כהן ושחר צוברי
יואב כהן ושחר צוברי בתחרות
(צילום: Sailing Energy)
"מי יטוס לאולימפיאדה? אני אומר בגלוי שעוד שבוע יש את הוועדה, אבל בשביל הכבוד שלהם וכבוד הספורטאים, אני לא רוצה להחליט עכשיו דרך התקשורת", טוען המאמן. "הם יהיו הראשונים שישמעו".
שטיינברג הוסיף: "אני מאוד מרוצה מהאליפות. הערכתי שתהיה תחרות קשה. התפתחו תנאים שהם פועל של רוח חזקה מאוד והתנאים האלה, ידענו מראש שהם טובים לספורטאים כאלה ואחרים ולאחרים פחות. שחר ויואב הם רבגוניים ופחות רגישים למה שהיה פה".
- איך אפשר לקבוע במצב הזה מי יטוס לאולימפיאדה?
"יש קריטריון אחד שמי שמוביל את הטבלה בצורה מתמטית במשקל הכי גבוה הוא זה שטס וזה הקריטריון הראשון, אבל אנחנו במצב שיש בו שוויון, ויש עוד קריטריונים כמו הצלחה בתחרויות המטרה בהן לשניהם יש הישגים. קריטריון נוסף הוא גם שיתוף פעולה בנבחרת. לא היה הפעם עניין של חסימות, אבל הכי חשוב והקטע המרכזי הוא מי אנחנו מעריכים שיהיה הכי טוב בטוקיו ויצליח שם, ואני לא אסתיר שום דבר, אבל אין לנו סעיף כזה של ניסיון".
- האמנת שנגיע למצב כזה?
"האמנתי לכל אורך הדרך, מאז אליפות העולם ב-2018. בדקה ה-90 קיבלנו את הכרטיס האולימפי על ידי אופק אלימלך ומאז עבדנו קשה במשך שנתיים. הצבנו לפנינו מטרה להגיע לשמינייה הראשונה בעולם, אחרי זה קיבלנו עוד שנה בגלל הקורונה והצבנו יעד להגיע כבר לשישייה הראשונה בעולם מול הנציגים הכי טובים. אני מאוד מרוצה וגאה בהם ובעוד שבוע תדעו מי יהיה הנציג לאולימפיאדה.
3 צפייה בגלריה
נבחרת הגברים והמאמן גור שטיינברג
נבחרת הגברים והמאמן גור שטיינברג
נבחרת הגברים והמאמן גור שטיינברג
(צילום: איגוד השייט)
"צריך לזכור שאני בין הבודדים שיש להם נבחרת שלמה לעבוד איתה עד האולימפיאדה. הצלחנו בצורה מדהימה להמשיך להתאמן ולעבוד ביחד תוך כדי מבחנים על הכרטיס האולימפי. אני מקווה שאלו שיהיו בנבחרת יעזרו אחד לשני עד המשחקים ויירתמו למשימה עם גיבוי מערכתי. יש לנו נבחרת של לוחמים ואני גאה בכל אחד מהם אישית. הגענו להיות מהנבחרות החזקות בעולם ובטוקיו נתמודד על מדליה".
יואב כהן, שסיים חמישי בדירוג הכללי באליפות העולם, הוסיף: "היתה תחרות קשה ברמה גבוהה. כולם ממש בישורת האחרונה לקראת טוקיו, אז הרמה עלתה. הייתה רוח חזקה לאורך כל התחרות, תנאים מאתגרים ואני שמח על היציבות לאורך כל השבוע. כיף שנגמר ככה, קרוב למדליה אבל לא ואני יודע על מה אני צריך לעבוד. יהיה טוב".
3 צפייה בגלריה
יואב כהן, גור שטיינברג, שחר צוברי
יואב כהן, גור שטיינברג, שחר צוברי
שטיינברג יצטרך להכריע בין צוברי לכהן
(צילום: אורן אהרוני)
סגנית אלופת העולם, קטי ספיצ'קוב, סיכמה: "היה קשה, חבל שלא התחרינו ביום הראשון. היה שיוט מדליות מאוד קשה, אבל אני שמחה לעמוד שוב על הפודיום".