תשעה קטעים בטור דה פראנס חלפו מאז שגיא ניב עלה על האופניים ועשה היסטוריה כרוכב הישראלי הראשון שמשתתף במרוץ היוקרתי והחשוב בעולם. ניב יכול לשחרר אנחת רווחה בסיומם של ימים אינטנסיביים מאוד עם מזג אוויר לא פשוט, קרוב ל-1,200 קילומטרים של מרוץ במהירויות ממוצעות של 50-40 קמ"ש ולא פחות מ-30 עליות מדורגות.
"אני רוצה להגיד שזה לא דומה לשום דבר אחר שעשיתי בעבר וזה מורגש", אומר ניב בראיון ל-ynet. "הטור דה פראנס זה משהו אחר, אבל אני מרגיש שאנחנו עושים עבודה טובה כקבוצה, נמצאים בבריחות ואני אישית מרגיש בסדר גמור. אני מנסה גם ליהנות מהדבר המטורף הזה".
5 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
גיא ניב. גאווה ישראלית
(צילום: באדיבות סטארט-אפ ניישן)
5 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
ניב ורוכבי סטארט-אפ ניישן
(צילום: EPA)
על היכולת הקבוצתית עד כה של סטארט-אפ ניישן הישראלית, אמר ניב: "מבחינת הקבוצה זו הייתה פתיחה לא רעה בכלל, אנחנו רוצים יותר מזה ונמשיך לכוון לשם. הוגו הופשטטר, הספרינטר שלנו, עושה עבודה טובה מאוד".
מה היה הרגע הכי קשה עד עכשיו? "היום הראשון היה שוק רציני וכאוס מטורף על הכביש. אני חושב שזה הורגש אצל כולם. יום שהיה קשוח לגוף ולנפש, בתוספת מזג האוויר והמתח שהיה בפלוטון. היה יום לא קל בכלל".
ציפית שככה יתנהל הטור? "הכינו אותי שזה משהו אחר, עם כל הכבוד לזה שסיימתי את הג'ירו, אבל לא ידעתי על מה מדובר. אי אפשר להבין עד שאתה לא שם. כשהרמה של הפלוטון היא הרבה יותר גבוהה, כי לטור כולם שולחים את הסגל הראשון שלהם, מהרוכב הראשון ועד השמיני, אז אין איפה להתחבא. קרבות המיקום מתחילים 70-60 ק"מ לסיום כל קטע".
5 צפייה בגלריה
הוגו הופשטטר
הוגו הופשטטר
הופשטטר. המצטיין בינתיים בקבוצה הישראלית
(צילום: AFP)
כשאתה רואה שהרוכבים בטור פורשים לאט לאט, כולל אלוף אירופה, מה זה עושה לך? "כן, הרבה שמות גדולים סובלים פה מפציעות ומחלות, אבל זה ענף האופניים - ספורט קשה וקשוח לכולם. עד כה לא חוויתי יום משבר ואולי זה יקרה בקרוב, אבל אני מוכן לזה ומשוכנע שאעמוד בזה".
אתה גם מספיק ליהנות, לראות את הנופים המדהימים בדרך? "לא תמיד יש זמן, אבל אני מכריח את עצמי כל יום ליהנות מהרגעים האלה, לזכור איפה אני ומה אני עושה. לזכור את הילד עם החלום לפני כמה שנים ולהתרכז בהווה".
אתמול קיבלת אישור סוף סוף לבריחה וזה קצת התפקשש. "הייתה תקלה מכנית וחצי מהפלוטון רצה להיות בבריחה. אני מרגיש טוב ומוכן לנסות בשבוע השני והשלישי שוב. לא אצא בהצהרות, אבל זו בהחלט המשימה שלי לשבועיים הקרובים".
5 צפייה בגלריה
(צילום: עוז מועלם)
יש רעב להציג את היכולות שלך לכל העולם? "עד כה מנסים בקבוצה לשמור אותי על אש קטנה בסוג של חשש שאני יכול להבין, בכל זאת רוצים שאתן את הכבוד לעובדה שאני עושה את הטור דה פראנס הראשון שלי. אבל הם רואים שאני בסדר גמור והכל תחת שליטה. אתחיל לקבל את האישור לצאת לבריחות ומי יודע, אולי גם אעשה תוצאה טובה עבורי ועבור הקבוצה".
יש איזה סיפור מעניין שקרה לך עד עכשיו בטור? "בימים הראשונים ניגשו אליי כמה רוכבים בעקבות הבאזז שהיה על ישראלי ראשון בטור. הם אמרו שהם שמחים עבורי וגם עבור ישראל. צריך לציין שגם רואים כל יום הפגנות פרו-פלסטיניות, אבל סך הכל רוב האנשים פה בעד ישראל. זה כבר הפך לסוג של בדיחה כי המפגינים מגיעים בקבוצות קטנות ואף אחד לא מבין מה הם אומרים. זה באמת זניח".
מה למדת על עצמך בטור? "שאני מסוגל לאתגר הזה שנקרא 'הטור דה פראנס' למרות שאנחנו בחצי הדרך. אפילו שאנחנו מתמודדים עם הקורונה מגיעים אלפי אנשים לרחובות עם מסיכות, ככה שאני נהנה מהמרוץ ומהאווירה".
5 צפייה בגלריה
טור דה פראנס
טור דה פראנס
טור דה פראנס. "היה כאוס ביום הראשון"
(צילום: AP)
מה יש לך להגיד לאלה שמבקרים אותך שאתה רק במקום ה-142? "אני לא קורא את זה, ובמדינת ישראל לכולם יש תמיד מה להגיד, אז הכל בסדר. אני לא מוטרד מזה".
מצד שני, אתה בטח מקבל תמיכה אדירה. "בהחלט. בזה אני אוהב להתרכז ולשים את הדגש. זה לא מובן מאליו. כבוד לייצג את המדינה ואני באמת מרגיש שהקהל הישראלי עוקב ומתעניין, וזו זכות גדולה עבורי".
מה אתה מכין לנו להמשך? "אפשר לצפות שאמשיך לעשות את העבודה עבור הקבוצה, בטח בשלבים הראשונים, ולצפות לראות אותי יותר אגרסיבי, אחפש את ההזדמנות שלי".