ז'אן טוד, בעבר האיש החזק בפרארי, סיפק הצהרה אופטימית באשר למצבו של מיכאל שומאכר, שעבר תאונה קשה לפני שבע שנים ולא הופיע מאז בציבור. "ביקרתי אותו בשבוע שעבר", סיפר. "הוא נלחם. אני מקווה שהעולם יזכה לראות אותו שוב. הוא ומשפחתו עובדים קשה כדי שזה יקרה".
שומאכר, שמחזיק בשיא האליפויות בכל הזמנים בפורמולה 1, סובל מנזק מוחי בעקבות תאונת סקי. חייו היו בסכנה והוא שהה בתרדמת במשך מספר חודשים. לאחר מכן הועבר לשיקום שנמשך כאמור עד היום. נשיא הפדרציה הבינלאומית לרכב הוא מהבודדים שזכו לבקר אותו בביתו שבשווייץ.
2 צפייה בגלריה
סובל מנזק מוחי בעקבות תאונת הסקי. שומאכר
סובל מנזק מוחי בעקבות תאונת הסקי. שומאכר
סובל מנזק מוחי בעקבות תאונת הסקי. שומאכר
(צילום: EPA)
טוד גם התייחס לסוגיית הנהג הטוב בהיסטוריה, במיוחד לאור העובדה שלואיס המילטון עשוי להשוות העונה את שיאו של הגרמני. טוד לא סיפק תשובה חד משמעית: "אני אוהב את מיכאל, אבל בלתי אפשר לקבוע מי הטוב ביותר. חוץ ממנו היו גם חואן מנואל פנג'יו, ג'ים קלארק ואיירטון סנה. אפשר להכריע רק מי הטוב בכל דור".
על הנהג הבריטי: "ברור לי שלואיס המילטון יכול לשבור את שיא הזכויות של שומאכר ויש לו את כל התנאים לכך במרצדס. אחרי התאונה שמיכאל עבר, זה באמת משנה אם לואיס יזכה ביותר תארים?"
2 צפייה בגלריה
שיאן האליפויות. שומאכר
שיאן האליפויות. שומאכר
שיאן האליפויות. שומאכר
(צילום: גטי אימג'ס)
הגרמני נחשב לאחד הנהגים הגדולים בכל הזמנים. הוא זכה פעמיים באליפות העולם במדי בנטון (1994, 1995) ולאחר מכן הצטרף לפרארי וזכה בחמש אליפויות רצופות בין השנים 2000 ל-2004. בשנת 2012 פרש סופית מהסבב אחרי עונה מאכזבת במרצדס.
היום יתקיים המרוץ השלישי של עונת 2020 בהונגריה. המילטון, שיזנק מהפול פוזישן ינסה להשיג ניצחון שני ברציפות ולתפוס פער מיריבו בדרך אולי לתואר השביעי שלו.
פורסם לראשונה: 12:11, 19.07.20