בעולם הנורמלי, לא עולם הספורט, לבייש אדם בגין המראה החיצוני שלו הוא דבר לא לגיטימי. גם אם הוא נראה לנו "שמן" או "לא בריא", זאת חוצפה להעיר לאדם על הופעתו החיצונית. אבל בעולם הספורט אנחנו נמצאים בערך בשנות ה-80 בנושא. זה לגיטימי לצחוק על ספורטאים "שמנים", ולא רק שזה לגיטימי. זאת הופכת להיות ממש חגיגה, הרשת גועשת! צפו בכרס של הספורטאי! חחח, הוא שמן! שמן דובון בלע סבון!
ג'יימס הארדן עלה למגרש השבוע וזכה "לטיפול" הזה. מלך הסלים בשלוש העונות האחרונות חזר מהפגרה כמו אדם נורמלי ששב מחופשה, עם מעט עודף משקל. לא משהו היסטרי במיוחד ולא משהו שאנחנו לא רואים כל יום. אפשר לחשוב שהעולם מורכב כולו משחקני "משמר המפרץ".
3 צפייה בגלריה
ג'יימס הארדן
ג'יימס הארדן
התמונה "המפלילה" של הארדן
(צילום מסך מתוך הטלוויזיה)
הוא גם הוסיף חטא על פשע כי הוא נראה ממש חלוד. התקשורת והרשת הגיבו לכך כאילו זאת הפעם הראשונה שמישהו משחק רע במשחק ההכנה הראשון לעונה. מדובר באדם שיכול לקלוע 40 נקודות גם אם הרגע קם משינה.
עולם הספורט הפך לאובססיבי לריבועים בבטן. כל שחקן שלא מציג את השישייה שלו נראה לנו לא מקצוען ועצלן. כל שחקן שלא מקדיש את כל מרצו להשגת גוף כמו של כריסטיאנו רונאלדו זוכה לגידופים, למרות שאין קשר בין מראה הגוף לבין הכישורים הנדרשים לספורטאי. אין קשר בין ריבועים בבטן לכמות הנקודות או כמות השערים. מה גם שלא כל אחד יכול להתהדר בקוביות בבטן בשל גנטיקה.
3 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
לא כולם רונאלדו
(צילום: gettyimages)
רוב האנשים שלעגו להארדן לא חושבים על הנזק שהם גורמים, לא להארדן עצמו אלא לאלפי נערים שמתמודדים עם עודף משקל ולא נוח להם בגוף שלהם, לא באשמתם אלא בגלל תכתיבי החברה הבלתי אפשריים. במקום להעלות על נס ספורטאים כמו הארדן ולוקה דונצ'יץ, שמצליחים למרות שגופם אינו מפוסל, מתעסקים במשקל שלהם ללא הרף. אדם יכול להיות בכושר שיא ועדיין להיראות "שמנמן" בגלל סיבות שלא תלויות בו. לא כל מי שנראה לנו שמן הוא חולה, ולא כל מי שרזה הוא בהכרח בריא במיוחד.
מעניין מה היו עושים היום לדייגו מראדונה "השמן". דייגו לא נראה כמו רונאלדו ולא כמו לברון ג'יימס, ולמרות זאת הוא היה מגדולי הכדורגלנים והשלים 90 דקות בלי בעיות מיוחדות. היום הוא היה זוכה לצילומים לא מחמיאים מכל זווית כי אין לו קוביות, והיו מכריחים אותו לסיים מבדקי כושר בלתי אפשריים כאילו הוא צריך להתקבל לסיירת מטכ"ל ולא לבעוט בחפץ עגול.
3 צפייה בגלריה
דייגו מראדונה בנאפולי
דייגו מראדונה בנאפולי
מראדונה. מזל שהוא לא משחק בתקופה הנוכחית
(צילום: gettyimages)
כולם אוהבים להתרפק על הספורטאים הפשוטים של פעם, אלה שעישנו סיגריות במחצית, ומתבכיינים על "כדורגלני האינסטגרם", שכל היום עסוקים בטיפוח ובצילומי סלפי מחמיאים. אותם אנשים יהיו הראשונים לצקצק כאשר ספורטאי יעלה קילו.
הארדן הוא כדורסלן על, סקורר מלידה, ואין לו קוביות בבטן. זה לא אומר שהוא לא עובד קשה בשביל זה. גם דונצ'יץ' ולאו מסי הם לא דוגמני תחתונים וזה בסדר, ככה זה צריך להיות. הגיע הזמן שעולם הספורט יתקדם ויפסיק להסתכל לספורטאים על הבטן.